تهران ۳۲.۷۹° كمينه ۳۲.۶۲°  بیشینه ۳۲.۹۹°
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۶
دکتر عباس علی آبادی

وزیر صمت پروژه های ایزوایکو را افتتاح کرد

وزیر صمت پروژه های ایزوایکو را افتتاح کرد
عملیات اجرایی طرح سومین زیست پالایشگاه ایران با حضور وزیر و معاونین صنعت، معدن و تجارت، استاندار هرمزگان، رئیس سازمان صمت استان هرمزگان و جمعی از مدیران اجرایی استان آغاز شد.
کد خبر: ۷۶۶۶۸

به گزارش معاصر به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو، دکتر عباس علی آبادی ظهرامروز در ادامه بازدید خود از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس تعدادی از طرح های جدید این مجموعه را مورد بهره برداری قرار داد و عملیات اجرایی تعدادی دیگر این طرح ها را آغاز کرد.

در این بازدید که سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه، بابک احمدی، معاون وزیر و رئیس هییت عامل ایدرو، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و مدیران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل و اعضی هئیت مدیره ایزوایکو وزیر را همراهی می کردند، ابتدا عملیات اجرایی احداث نخستین واحد تولید کابل‌های زیر دریایی خاورمیانه در مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران در بندرعباس آغاز شد.این مجموعه تولیدی که کشور را از واردات کابل‌‌های زیر دریایی بی نیاز خواهد کرد دارای ظرفیت اسمی تولید سالانه ۳۵۰ کیلومتر کابل قدرت و ترکیبی است.

صمت

به گزارش جریان نو، وزیر صمت پیش از حضور در آیین کلنگ‌زنی این مجموعه از عملیات اجرایی مجتمع فولادسازی فرا طرح آلیاژ نیز بازدید به عمل آورد.این مجتمع فولادسازی با هدف بومی‌سازی صنعت تولید فولادهای کیفی و جلوگیری از واردات فولادهای دریایی و زنگ نزن در مجتمع فراساحل در حال احداث است و در فاز اول ظرفیت تولید ۸۶۴ هزار تن از انواع فولادهای کیفی را خواهد داشت.این پروژه برای ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۴ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم در پی دارد.

در ادامه این بازدید، عملیات اجرایی طرح سومین زیست پالایشگاه ایران با حضور وزیر و معاونین صنعت، معدن و تجارت، استاندار هرمزگان، رئیس سازمان صمت استان هرمزگان و جمعی از مدیران اجرایی استان آغاز شد.

همچنین در ادامه این بازدید با حضور دکتر علی آبادی، وزیر صمت عملیات اجرایی طرح سومین زیست پالایشگاه ایران در مجتمع کشی سازی و صنایع فرا ساحل ایران( ایزو ایکو) آغاز شد.بنا براین گزارش ، محصول این واحد تولیدی بیواتانول سوختی با ظرفیت ۶۶ میلیون لیتر در سال، کنجاله تخمیری خوراک دام با ظرفیت ۶۶ هزار تن در سال و گاز کربنیک سبز با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال است.میزان سرمایه گذاری ثابت این پروژه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و با سرمایه گذاری ارزی ۲۰ میلیون یورو است که زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر بطور مستقیم و ۱۰۰۰ نفر بطور غیر مستقیم را در زمان بهره برداری، فراهم خواهد کرد.

 

صمت

شناور آمبولانس دریایی که توسط مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ساخته شده به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شد.این شناور قرار است به جزایر استان هرمزگان خدمات درمانی ارائه دهد و در صورت لزوم بیماران را به مرکز استان اعزام کند، این شناور گنجایش ۱۶ نفر سرنشین و ۴ برانکارد با تجهیزات کامل پزشکی را برای بیماران اورژانسی دارد.

امروز همچنین با حضور وزیر صمت، شناور تفریحی گنجر با ظرفیت ۳۰۰ نفر به سرمایه گذار تحویل داده شد، این کشتی تفریحی با طول ۳۸ متر و عرض ۱۲ متر توسط مجتمع کشتی سازی ایزو ایکو ساخته شده است.

در ادامه برنامه‌ها با حضور علی آبادی، آیین عملیات ساخت ۳ فروند شناور در مجتمع کشتی سازی ایزوایکو آغاز شد، بناست شناور ۹۵ تنی در مدت ۱۲ ماه، شناور یدک کش ۳۰۰ تنی در مدت ۱۸ ماه و و شناور ۲۵۰۰ تنی نیز در مدت زمان ۲۴ ماهه توسط ایزوایکو ساخته و تحویل شود.

صمت

صمت

صمتوزیر صمت پروژه های ایزوایکو را افتتاح کرد

صمت

صمت

 

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز