تهران ۱۷.۶۲° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۶

کتاب صوتی یک عاشقانه آرام

این روزها، بسیاری از شما نام “نادر ابراهیمی”، نویسنده ی معاصر کشورمان را از مسابقه خندوانه شنیده اید. “یک عاشقانه ی آرام” نوشته ی نادر ابراهیمی، یکی از دو کتاب معرفی شده از طرف این برنامه برای شرکت در مسابقه ی کتابخوانی “بخون و ببر” است.
کد خبر: ۱۲۵۶
کتاب صوتی یک عاشقانه آرام

اخبار معاصر: این روزها، بسیاری از شما نام "نادر ابراهیمی”، نویسندهی معاصر کشورمان را از مسابقه خندوانه شنیدهاید. "یک عاشقانهی آرام” نوشتهی نادر ابراهیمی، یکی از دو کتاب معرفی شده از طرف این برنامه برای شرکت در مسابقه ی کتابخوانی "بخون و ببر” است. و کتاب معرفی شدهی دیگر، رمان نوجوان "جام جهانی در جوادیه” نوشتهی "داوود امیریان” است که توسط "انتشارات قدیانی” به چاپ رسیده است.

شاید نام "نادر ابراهیمی” برای شما آشنا باشد، شاید بارها کتابهای دیگری از او را مطالعه کرده باشید.

کتاب صوتی یک عاشقانه آرام


اما ممکن است این نویسنده را نشناسید. نکته های جالبی دربارهی این نویسنده وجود دارد، که حتی اگر او را هم میشناختید، نمیدانستید:

کتاب صوتی یک عاشقانه آرام

1) "هلیا” نامی دخترانه است که اولین بار توسط نادر ابراهیمی در کتاب "بار دیگر شهری که دوست میداشتم” در سال ۱۳۴۵ به کار رفت. این اسم پس از انتشار کتاب در میان مردم، رواج یافت.

(سالها پیش، نادر ابراهیمی در حالی که با اتوبوس از تهران به اصفهان سفر میکرد، شروع به بازی و در هم ریختن واژه "الهی” کرد تا بتواند از دل آن نامی خوش آهنگ و متفاوت بسازد. پس از مدتی واژه خود ساخته "هلیا” را از به هم ریختن حروف واژه "الهی” ساخت.(

2) آیا میدانستید سرود بسیار معروف ” سفر به خاطر وطن” که بارها با اجرای زیبای محمد نوری، به تماشای آن نشستهایم، از سرودههای نادر ابراهیمی است؟

خون دلها خوردهایم، خون دلها خوردهایم

ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود

رنج دوران بردهایم، رنج دوران بردهایم )

کتاب صوتی یک عاشقانه آرام

3) نادر ابراهیمی هیچ وقت به سربازی نرفت. در حالیکه بسیاری از داستانهای او حال و هوای دوران سربازی را دارد اما واقعیت این است که او در اولین روز خدمتش معاف میشود. جالب است بدانید، نادر ابراهیمی عاشق این بود که به سربازی برود.

4) تازگیها آموزش و پرورش در کتابهای درسی، از "ی” میانجی استفاده میکند. این کاری است که نادر براهیمی سالها پیش در کتابهایش انجام داده بود.

کتاب صوتی یک عاشقانه آرام

5) چند سال پیش خانمی با همسر نادر ابراهیمی (فرزانه منصوری) تماس میگیرد و میگوید که آرایشگاه دارد و اجازه میخواهد که به عروسهایی که آرایششان میکنند، کتاب "چهل نامهی کوتاه به همسرم نوشتهی نادر ابراهیمی” را هدیه بدهند. فرزانه منصوری از این اتفاق شگفت زده میشود و بلافاصله قبول میکند.

یک عاشقانه آرام توسط "نشر روزبهان” به چاپ رسیده و عاشقانهای است دربارهی گیله مردی مبارز و سیاسی که عاشق دختری آذری و سیاسی مسلک میشود. کتاب روند و مراحل و برنامهریزیهای زندگی ِ مبتنی بر عشق این دو است؛ عاشقانی که با زمان مبارزه میکنند. داستانی که با زبان و بیانی شاعرانه و زیبا روایت میشود. نشر روزبهان کتابهای دیگر نادر ابراهیمی از جمله: چهل نامهی کوتاه به همسرم، بار دیگر شهری که دوست میداشتم، آتش بدون دود، مردی در تبعید ابدی و .. را هم به چاپ رسانده است که این کتابها نیز جزو کتابهای پر فروش و پرمخاطب در میان مردم به شمار میروند.

نسخه ی صوتی این کتاب با اجرای زیبای پیام دهکردی، توسط نوین کتاب گویا تولید شده است.

شنیدن این کتاب را از دست ندهید. لذتش شاید از جایزه ی بیست میلیون تومانی رامبد جوان هم بیشتر باشد :

فایل صوتی این کتاب را می توانید از سایت نوار، به آدرس زیر دریافت کنید:

http://www.navaar.ir/audiobook/106

انتهای پیام/

منبع: یک پزشک


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز