تهران ۱۷.۶۲° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

راه اندازی موزه پسته در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: در این شهر اختراعات در زمینه فرآوری پسته زیاد بوده است، در همین زمینه هفته آینده ایجاد موزه پسته در رفسنجان به عنوان زادگاه و خاستگاه پسته در ایران کلید زده خواهد شد
کد خبر: ۱۳۷۴۷
مجید فصیحی هرندی چهارشنبه شب در آئین اختتامیه جشنواره عکس اشتغال اظهار داشت: پشت هر واقعه خوبی انسان‌های خوش ذوق و خوش فکری قرار دارند و این انسان‌های خوب هستند که در طول تاریخ توانسته اند بشریت را نجات دهند و مسیر تعالی بشریت را در این رودخانه تکامل هموار می‌کنند.

وی افزود: دغدغه اشتغال از خانه‌ها شروع می‌شود و تا مسئولیت‌های بالاتر ادامه دارد و فردی که از اشتغال بی نصیب بماند ممکن است به هر آسیب‌های اجتماعی دچار شود لذا باید زمینه اشتغال را فراهم کرد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: شهرستان رفسنجان ظرفیت‌هایی بسیار زیادی دارد که باید این ظرفیت‌ها از بالقوه به بالفعل تبدیل شوند در رفسنجان در فصل برداشت محصول، امسال بالای ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه وجود داشت که بخش قابل توجه آن در بازار فروخته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در این شهر اختراعات در زمینه فرآوری پسته زیاد بوده است، در همین زمینه هفته آینده ایجاد موزه پسته در رفسنجان به عنوان زادگاه و خاستگاه پسته در ایران کلید زده خواهد شد تا فرهنگ ناملموس پسته را در رفسنجان داشته باشیم و هم اینکه بخشی از گردشگری این شهرستان را تشکیل دهد.

فصیحی هرندی افزود: ۷۰-۸۰ رقم پسته را در این موزه داریم، ضمن آنکه چهار رقم جدید پسته معرفی خواهد شد که این رقم‌ها در شهرهای دیگر نیز قابل کشت خواهد بود.

فرماندار رفسنجان در ادامه با بیان اینکه صرفاً نگاه به اشتغال درآمد نیست بلکه باید معطوف به آینده باشد، اظهار کرد: در حال حاضر که جمعیت کشور جوان است باید شغل ایجاد کرد.

فصیحی هرندی با تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره عکس اشتغال، اضافه کرد: این جشنواره گامی است از همراهی هنرمندانی که نگاهی دیگر به اشتغال دارند. با هر هدفی که این جشنواره برگزار شده می‌توانند مشوق هنرمندان باشد و از دست اندرکاران آن تشکر می‌کنم و از بین المللی شدن آن استقبال می‌کنم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز