تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°

۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹

یورش پلیس رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی

مدیر مسجد الاقصی اعلام کرد که ده‌ها نیروی پلیس رژیم اشغالگر صبح امروز دوشنبه بار دیگر به مسجد الاقصی یورش بردند.
کد خبر: ۱۷۲۳
اخبار معاصر: رسانه های خبری فلسطین گزارش دادند: شیخ عمر الکسوانی اعلام کرد که حدود 150 نیروی پلیس رژیم اشغالگر صبح امروز دوشنبه با استفاده از شلیک گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی به مسجد الاقصی یورش آوردند.

وی افزود که نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی 7 نفر از نمازگزاران را که در مقابل مسجد قبلی حضور داشتند، بازداشت کرده و 2 نفر را زخمی کردند.

به گفته وی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی دروازه های مسجد الاقصی را بسته و نمازگزاران را در داخل مسجد محاصره کردند.

همچنین تعدادی از نیروهای پلیس رژیم اشغالگر به پشت بام مسجد قبلی رفته و در صحن های مسجد الاقصی مستقر شدند و از ورود نمازگزاران به داخل مسجد ممانعت می کنند.

شیخ کسوانی یورش های مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی را محکوم کرد و گفت که این امر نشاندهنده اهداف صهیونیست ها در تلاش برای ایجاد واقعیت جدید در این مسجد است.

این در حالی است که شب گذشته ده ها جوان فلسطینی برای مقابله با یورش مجدد صهیونیست ها، وارد مسجد الاقصی شدند.

یکی از جوانان فلسطینی که وارد مسجد الاقصی شده بود گفت که شب گذشته ده ها نفر از جوانان با هدف مقابله با یورش شهرک نشینان صهیونیست، وارد مسجد الاقصی شدند.

وی افزود: نیروهای اشغالگر اسرائیل نیز در اطراف مسجد الاقصی و بخش قدیمی شهر قدس مستقر شده اند.
بر اساس این گزارش، ترس از آن وجود دارد که صهیونیست ها بار دیگر به بهانه فرا رسیدن سال جدید عبری و اعیاد یهودیان بار دیگر به مسجد الاقصی یورش ببرند.

نیروهای اشغالگر قدس روز گذشته با یورش به مسجد الاقصی به پشت بام مصلای قبلی رفته و از آنجا به سمت نمازگزاران حاضر در صحن های مسجد الاقصی گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی شلیک کردند و به زور فلسطینیان حاضر در داخل مسجد را بیرون کردند و در جریان این درگیری ها دستکم 100 فلسطینی زخمی شدند.

در همین رابطه نمازگزاران حاضر در مسجد الاقصی با مشاهده یورش صهیونیست ها به این مسجد و اقدام نیروهای اشغالگر مبنی بر بستن دروازه های مسجد الاقصی شعار «ای مسجد الاقصی جانم فدای تو» را سر دادند.

نیروهای اشغالگر همچنین به شهرک نشینان اجازه دادند که همراه با «اوری اریئیل» وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش ببرند.

انتهای پیام/پ انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز