تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

کارزار روایت آزار جنسی میان نوجوانان در بریتانیا

کد خبر: ۱۹۷۴۸
بیش از ۱۰ هزار جوان در بریتانیا به کارزاری پیوسته‌اند که در آن داستان تجربه خود از آزار جنسی به دست همکلاسی‌هایشان در دوران مدرسه را بازگو می‌کنند.

به گزارش یورو نیوز، این افراد به وبسایتی به نام «همه دعوتند» که به همین منظور ساخته شده وارد می‌شوند و تجربه خود را به طور ناشناس در آنجا تعریف می‌کنند. شمار مطالب همرسان شده در وبسایت «همه دعوتند» طی سه هفته اخیر به شدت افزایش یافته و کاربران گاه داستان‌های تکان‌دهنده‌ای از تجربیات خود را در در این رسانه بیان می‌کنند.


ایجاد این وبسایت ایده سوما سارا، جوان ۲۲ ساله‌ای بوده است که می‌گوید خودش در جمع نوجوانان هم‌سن و سالش «فرهنگ» رایج تجاوز به عنف را تجربه کرده و پس از گفتگو با دوستانش تصمیم گرفته علیه این مشکل فراگیر اقدامی انجام دهد.

او به خبرگزاری رویترز گفت: «من از زمانی حرف می‌زنم که برخی رفتارهای غیر عادی، عادی‌سازی شده است، رفتارهایی مانند انگولک کردن در مهمانی كریسمس، همرسان کردن عکس‌های خصوصی بدون رضایت شخص، یا متلک‌های جنسیتی آزاردهنده. وقتی این چیزها عادی شود، در واقع راه برای برای اقدامات جنایتکارانه شدیدتر مانند خشونت و تجاوز جنسی گشوده می‌شود.»

بیشتر تجربیات منتشر شده در سایت «همه دعوتند» درباره بدرفتاری پسران با دختران است، اما برخی گزارش‌ها نیز درباره سوء استفاده جنسی پسر از پسر، دختر از دختر و دختر از پسر است. در برخی موارد هم پیام‌های پسرانی دیده می‌شود که از مواردی از آزار جنسی که شاهد آن بوده، یا خود عامل آن بوده‌اند، ابراز انزجار کرده‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز