تهران ۱۷.۶۲° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

دلهره برجامی بورس تهران

همان‌طور که دیروز پیش‌بینی شده بود، بورس امروز کار خود را در مدار منفی معاملات آغاز کرده است. به نظر می‌رسد اخبار جدی احیای برجام که منجر به ریزشی شدن قیمت دلار شده است، در شدت بخشیدن به روند نزولی بورس تاثیرگذار بوده است.
کد خبر: ۲۲۹۰۲
به گزارش معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تقریبا کل بازار سرخ‌پوش است. به غیر از برکت که مثل اغلب روزهای اخیر برخلاف روند اصلی بازار حرکت می‌کند و اکنون دوباره با حجم معاملات بسیار بالا در مسیر صعود قرار گرفته است. برکت در دوران اوج رکود بازار با اقبال خوبی مواجه بود ولی از هفته قبل که بورس مثبت شده بود اغلب روزها در مدار منفی به کار خود پایان داد.

ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و ETFهای دولتی) طی ۷۵ دقیقه نخست معاملات امروز تنها ۹۲۰ میلیارد تومان بوده است که سقوطی سنگین را نسبت به روزهای اخیر نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد با تداوم همین روند امروز دوباره به شکستن یک رکورد در رکود معاملاتی نزدیک شویم.

خودروسازها، بانک‌ها و مواد دارویی صنایعی هستند که در این بازار بیشتر معامله شده‌اند. به نظر می‌رسد ترس از ریزش تند و تیز قیمت دلار، منجر به نبود هیچ خریداری در صنایع بزرگ کامودیتی‌محور شده است. خودروسازها و بانک‌ها هم به واسطه رفع تحریم اندکی بهتر معامله می‌شوند. در این میان برکت هم با معاملات عجیب خود باعث شده گروه دارویی سومین صنعت پرمعامله بورس امروز باشد. از ۸۸ میلیارد تومان ارزش معاملات صنعت دارو ۸۳ میلیارد تومان متعلق به شرکت سازنده واکسن ایرانی است. در بین نمادها بعد از برکت، خساپا، پالایش پ دارا یکم بیشتر از بقیه معامله شده‌اند.

حقیقی‌ها طبیعتا دوباره در سمت فروش فعال شده‌اند و تا اینجای کار بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی را رقم زده‌اند. باید دید پول‌های حمایتی جدیدی که به صندوق‌های توسعه و تثبیت بازار تزریق شده چه زمانی و به صورتی مصرف شده یا قرار است بشوند. بورسان طی روزهای گذشته پیگیر نحوه مصرف این پول‌ها بوده اما کسی از مسيولان مرتبط پاسخگو نبوده‌اند.

در ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه معاملات امروز ۸۸ درصد نمادها در مدار منفی قیمتی قرار دارند و از این میان ۵۲ درصد نمادها با صف فروش‌های سنگینی به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان مواجهند. در سمت مثبت بازار هم تنها ۲ درصد نمادها صف خرید را تجربه می‌کنند. ارزش این صف‌ها هم فقط ۱۸۰ میلیارد تومان است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز