تهران ۱۶.۹۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴

تحصیل ۵۴۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی در ایران

کد خبر: ۳۱۵۹۴
اخبار معاصر - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی گذشته ۵۴۰ هزار دانش آموزا افغانستانی در مدارس ایران مشغول به تحصیل بوده اند که یقینا امسال این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

ایسنا: علیرضا کمرئی در آیین کلنگ زنی آموزشگاه ویژه اتباع خارجه در شهر مرودشت از توابع استان فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران از اوایل انقلاب سابقه خوبی در توجه به اتباع داشته است و این کشور ملجا و پناهگاه خوبی برای کسانی بوده که شرایط زندگی در کشور خود را نداشته اند.

کمرئی گفت: رسالت انسانی و اخلاقی همه ما است که هرگاه انسانی نیاز به کمک داشته باشد با تمام توان خود و با همکاری سازمان ملل به انها کمک کنیم.

کمرئی گفت: وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه ای به ساخت مدارس برای اتباع افغانستانی دارد و در این زمینه رویکردی سرعتی داشته است.

وی افزود: یک هویت مشترک بین ما و افغانستانی ها وجود دارد که دین و تاریخ مشترک ما پیوند عمیقی را بین دو کشور ایجاد کرده است.

رییس ستاد پروزه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی  تاکید ویژه بر تحت پوشش تحصیلی قرار دادن اتباع خارجی داشته اند و این باعث شد این دانش آموزان بدون هیچ فاصله ای با دانش اموزان ایرانی از امکانات و خدمات آموزشی برخوردار شوند. 

کمرئی گفت: اتباع افغانستانی با تاثر از شرایط کشورشان رشد داشته اند که باید برنامه های ویژه ای برای آنان تدارک دید.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: در ارایه فرصت های یادگیری به دانش آموزان افغانستانی بسیار خوب عمل کرده ایم و انها در کنار دانش اموزان ایرانی با یک نگاه واحد رشد و پرورش پیدا کرده اند.

آموزشگاه ویژه اتباع خارجی شهرستان مرودشت در زیر بنایی به مساحت ۱۶۷۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس احداث می‌شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز