تهران ۲۱.۹۹° كمينه ۲۱.۹۹°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
سازمان بهداشت جهانی:

شیوع کرونای اومیکرون هر ۱.۵ تا ۳ روز دو برابر می‌شود

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در کشورهایی که انتشار سویه‌ی اومیکرون در سطح جامعه تایید شده است، این سویه‌ بسیار سریع‌تر از سویه‌ی دلتا در حال انتشار است، به طوری که زمان دو برابر شدن شیوع آن ۱.۵ تا ۳ روز است.
کد خبر: ۳۶۴۹۱

شیوع کرونای اومیکرون هر ۱.۵ تا ۳ روز دو برابر می‌شود

 سویه‌ی اومیکرون که سازمان جهانی بهداشت آن را جزء سویه‌های نگران‌کننده (VOC) قرار داده است، تا به حال در ۸۹ کشور در هر شش منطقه این شناسایی شده است.

البته این سازمان می‌گوید هنوز روشن نیست این انتشار سریع به علت توانایی ویروس در گریز از ایمنی، افزایش ذاتی واگیری آن یا ترکیبی از این دو عامل است.

این سازمان در آخرین گزارش فنی خود درباره پاندمی کرونا می‌گوید داده‌ها درباره شدت بالینی بیماری ناشی از سویه‌ی اومیکرون هنوز محدود است.

در این گزارش آمده است: «داده‌های بیشتری لازم است تا شدت بیماری ناشی از این سویه و چگونگی تاثیر واکسیناسیون یا ایمنی قبلی بر شدت بیماری مشخص شود.»

«هنوز داده‌ها درباره سویه‌ی اومیکرون محدود است و شواهد بازبینی‌شده بوسیله کارشناسان مستقل (داوری همتا شده) درباره اثربخشی واکسن بر سویه‌ی اومیکرون در دست نیست.»

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید با توجه به افزایش بسیار سریع موارد عفونت بیمارستان می‌توانند در برخی از مناطق با ازدحام شدید مواجه شوند.

این سازمان می‌گوید: «بستری‌شدن‌ها در انگلیس و آفریقای جنوبی همچنان در حال افزایش است و با توجه به افزایش سریع شمار موارد بیماری، این امکان وجود دارد که نظام‌های مراقبت بهداشتی به سرعت به زانو درآیند..»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز