تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

امام جمعه کرمانشاه: افراد توهین‌کننده به قرآن کریم در برابر قدرت آن هیچ ارزشی ندارند

همین تقوا را با خودمان به آخرت می‌بریم چون خداوند خریدار تقوا است، لذا باید سعی بر این داشته باشیم که با خدا خوب معامله کنیم.
کد خبر: ۵۶۳۹۴

امام جمعه کرمانشاه: افراد توهین‌کننده به قرآن کریم در برابر قدرت آن هیچ ارزشی ندارند

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه دشمنان از آینده اسلام می‌ترسند و تدبیر و مدیریت قرآن شرق و غرب را فرا گرفته است، گفت: قرآن کریم ۱۴۰۰ سال است که از چنان قدرتی برخوردار است که کشورها و افراد توهین کننده در برابر آن بی‌ارزش هستند.

آیت الله «مصطفی علما» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع کرمانشاه، توهین به ساحت قرآن کریم توسط برخی کشورهای اروپایی را محکوم کرد و افزود: اگر دنیا نمی‌تواند قرآن را تحمل کند به این دلیل است که این کتاب آسمانی به ما رشد فکری و معنوی می‌دهد.

وی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ اظهار داشت: امریکا و انگلیس در گذشته ارباب ما بودند و هم اکنون از ضعف و تهی دستی آنها است که به قرآن توهین می کنند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: ۱۲ بهمن روز بازگشت امام خمینی (ره) به وطن است، رهبری که سالها زندان و تبعید را برای عظمت اسلام و رهایی کشور از استبداد متحمل شد.

وی یادآور شد: آخرین تبعیدگاه امام خمینی (ره) پاریس بود و ایشان در فرانسه مصاحبه‌های متعددی برای معرفی و تبیین انقلاب و اسلام داشتند که لازم است همه ما هم در شرایط کنونی اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی را برای همه جهانیان تبیین کنیم.

آیت الله علما با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، برانجام فعالیت‌های فرهنگی اصرار دارند، تاکید کرد: جوانان ما باید بدانند که امروزه دنیا با تبلیغات می‌چرخد و هیچ‌کس به اندازه اسلام سرمایه فکری، علمی و روشنگری ندارد لذا باید این موضوع را تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه به مناسبت ۱۰ رجب، روز ولات امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: اگر چه این امام همام سنی نداشتند ولی از شجاعت علمی و فکری بالایی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه معصومین خورشید جامعه و محور انسانیت و هدایت هستند و در دنیا و آخرت انسان را هدایت می‌کنند، گفت: معصومین نماینده خدا و راهنمای ما هستند و باید به آنها توجه داشته باشیم و هرکس در دامن معصومین قرار بگیرد رستگار خواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه در خطبه اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه سرمایه انسان تقوا است، گفت: همین تقوا را با خودمان به آخرت می‌بریم چون خداوند خریدار تقوا است، لذا باید سعی بر این داشته باشیم که با خدا خوب معامله کنیم.

وی اضافه کرد: اگر متوجه خدا باشیم او نیز متوجه ما است لذا ضروری است در تمامی عبادات واحب و مستحق نیت پاک و درست داشته باشیم و توجه به خدا کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز