تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°

۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
ظریف در دیدار با فیصل مقداد:

مردم سوریه خودشان باید برای آینده و سرنوشتشان تصمیم بگیرند

قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه که برای رایزنی‌های سیاسی در تهران به‌سر می‌برد، ظهر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۰۲۹
مردم سوریه خودشان باید برای آینده و سرنوشتشان تصمیم بگیرنداخبار معاصر: فیصل مقداد، قائم‌مقام وزیر امور خارجه سوریه که برای رایزنی‌های سیاسی در تهران به‌سر می‌برد، ظهر امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه بر اصول روشن، منطقی و ثابت مبتنی است. ما معتقدیم مردم سوریه خودشان باید برای آینده و سرنوشتشان تصمیم بگیرند و دیگران حداکثر می‌توانند نقش تسهیل‌کننده در روند سیاسی سوریه و کمک به حل بحران داشته باشند.

دکتر ظریف با اشاره به برگزاری کنفرانس وین درخصوص سوریه افزود: این کنفرانس تحرک خوبی در مسیر راهکار سیاسی بود و ما هم مواضع خودمان را به‌طور شفاف بیان کردیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است مسئله سوریه راهکار سیاسی دارد و نباید هیچ موضوعی بر مردم این کشور تحمیل شود.

در ادامه این دیدار فیصل مقداد هم ضمن تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه اظهار داشت: بنده حامل سلام‌های گرم جناب آقای بشار اسد برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران هستم.

وی افزود: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت سوریه در تاریخ ثبت خواهد شد و مواضع ایران همواره مورد قدردانی دولت و ملت سوریه قرار گرفته است. ما از تلاش‌های گذشته و اخیر شما درخصوص کمک به حل بحران سپاسگزاریم و ملت سوریه نقش مثبت ایران را در حافظه تاریخی خود حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز