تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°

۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

ضربات سنگین ارتش یمن به متجاوزان در تعز

ارتش و کمیته های مردمی یمن ضربات سنگینی به سعودی ها و مزدورانشان در تعز وارد کردند.
کد خبر: ۶۶۹۴
 یمناخبار معاصر: ارتش و کمیته های مردمی یمن با اجرای عملیاتی کم نظیر درجبهه ساحلی دوبار در نزدیکی باب المندب و در منطقه الذباب، ضربات سنگینی به گروه های مسلح وارد کردند.

علاوه بر این یگان های ارتش یمن کنترل بخش مسراح را به دست گرفته و راه های کمک رسانی گروه های مسلح از طریق طور الباحه و شهر التربه از سمت جنوب به منطقه الصبر قطع کردند.

در درگیری هایی که در اطراف قصر جمهوری تعز و منطقه الجحملیه رخ داد ده ها تن از افراد مسلح به هلاکت رسیدند. علاوه بر این ارتش بر منطقه الکلابه نیز مسلط شده و عملیاتی کم نظیر در منطقه وادی قاضی بخش مظفر انجام داد و محل های تجمع گروه های مسلح را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن بیش از بیست تن شد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد ، این سازمان را مسئول متوقف کردن تجاوز نظامی عربستان به یمن دانست.

محمد علی الحوثی در نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد که مسئولیت متوقف کردن و پایان دادن به جنگ و تجاوز نظامی به یمن و جنایاتی که از سوی ائتلاف متجاوز سعودی ضد مردم یمن صورت می گیرد بر عهده سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان است.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در نامه اعتراض آمیز خود به بان کی مون، با تاکید بر ضرورت محاکمه کسانیکه ضد مردم یمن مرتکب جنایت شده اند، تصریح کرد مردم یمن می خواهند سازمان ملل  و دبیر کل آن به مسئولیت و وظایف خود در توقف جنایات رژیم سعودی برضد مردم یمن که لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی است، عمل کنند.

محمد علی الحوثی در بخشی از نامه خود افزود که مردم یمن درباره بی تفاوتی جامعه جهانی در قبال جنایاتی که ضد یمنی ها صورت می گیرد و نیز کشتارها و جنایات جنگی در یمن و تجاوز به حاکمیت و استقلال این کشور و ناتوانی سازمان ملل از متوقف کردن این جنایات و حتی انجام تحقیق بین المللی در این خصوص شگفت زده هستند.

این رفتار تبعیض آمیز از سوی سازمان ملل و موضع فرستاده دبیر کل سازمان ملل به یمن ، جنایتکاران را به ارتکاب جنایات بیشتر ضد مردم یمن تشویق و  فرایند مذاکرات سیاسی را با شکست مواجه می کند و می تواند دامنه درگیریهای مسلحانه در منطقه را گسترش و امنیت و صلح بین المللی را به خطر اندازد و سبب شود مردم یمن اعتماد خود به نقش سازمان ملل در تحقق صلح و ثبات در یمن را از دست بدهند .

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در نامه خود به دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد خواهان اقدام سازمان ملل متحد و دبیر کل آن در انجام مسئولیت خود  هستیم و این سازمان و شورای امنیت را مسئول متوقف کردن تجاوز به یمن و جنایات ائتلاف سعودی -آمریکایی ضد مردم این کشورو اجرای تحقیق در این زمینه و مجازات عاملان آن می دانیم .

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز