تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

افتتاح تونل دوم راه کربلا در بزرگراه ایلام - مهران با حضور بذرپاش

تونل دوم راه کربلا و ۶ دستگاه پل بزرگ در مسیر ایلام _مهران با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۶۹۴۵۱

افتتاح تونل دوم راه کربلا در بزرگراه ایلام - مهران با حضور بذرپاش

 

به گزارش معاصر,مهرداد بذرپاش با بیان اینکه توسعه راه‌ها و زیرساخت‌های ایلام برای توسعه اقتصادی استان بسیار مهم و حیاتی است،اظهار کرد: ۶۰ درصد تردد زوار از مرز مهران و مسیر استان ایلام انجام می‌شود، در همین راستا مسیر ایلام - مهران به عنوان شاهراه اصلی تردد زوار اربعین است که در سال‌های اخیر مورد توجه جدی در بحث توسعه، بهسازی، تعریض و اصلاح قرار گرفته است.

وی در مراسم پایان عملیات احداث تونل دوم راه کربلا و بهره‌برداری از ۹۳ کیلومتر بهسازی روکش آسفالت و افتتاح ۶ دستگاه پل بزرگ در مسیر ایلام - مهران افزود:امروز پروژه‌های خوبی در مسیر ایلام - مهران از جمله یک تونل ۷۳۰ متری به بهره برداری رسید و بطور قطع نقش مهمی در تسهیل تردد زوار اربعین و خود مردم استان ایلام دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: یک تونل دیگر در مسیر ایلام - مهران در مراحل پایانی است، با توجه به تردد زوار اربعین از هفته‌های آینده، در این تونل نیز تردد به صورت موقت انجام خواهد شد و ۲ ماه بعد از اتمام اربعین پروژه به طور کامل بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: در مسیر ۹۳ کیلومتری ایلام - مهران بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه از جمله روکش آسفالت، تعریض و احداث پل انجام گرفته است.

بذرپاش با اشاره به اینکه پیمانکاران با وزارت راه و شهرسازی برای انجام پروژه‌های راهسازی همراهی کرده اند، گفت: این وزارتخانه برای اربعین بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز برنامه دولت، افزایش تولیدات و سفارش گیری از شرکت‌های داخلی است، برنامه واردات خودرو‌های حمل و نقل عمومی نیز در وزارت راه و شهرسازی پیش بینی شده است.

وی گفت: ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی تحویل استان‌ها داده شده و تا پایان سال یک هزار دستگاه دیگر تحویل داده می‌شود.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز