تهران ۱۶.۹۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶

قانونی که ورود پرونده به محاکم را ۷۸ درصد افزایش داد

با اجرای قانون جدید چک باوجود اعمال تمامی محدودیت‌ها در صدور دسته چک، تعداد پرونده‌های وارده دعاوی مربوط به چک قبل از اجرای قانون ۲۹۰۰۰ فقره معادل ۷۸ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۲۹۵۰

به گزارش معاصر با اجرای قانون جدید چک باوجود اعمال تمامی محدودیت‌ها در صدور دسته چک، تعداد پرونده‌های وارده دعاوی مربوط به چک قبل از اجرای قانون یعنی سال ۱۳۹۶ در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۲۹۰۰۰ فقره معادل ۷۸ درصد افزایش داشته است.

دعاوی متفرع از چک، مشتمل بر: ۱- صدور اجرائیه نسبت به چک بلامحل با ۲۴۱۶۲ فقره ۲- مطالبه خسارت تاخیر تادیه با ۱۳۵۵۴ فقره که باید به صورت جداگانه طرح و مطالبه شود ۳- ابطال اجرائیه‌های یادشده با ۶۶۳۶ فقره که توسط صادرکننده و در اثبات بری بودن ذمه طرح می‌شود۴-دعاویی مطالبه وجه چک با ۲۱۸۷۶ فقره که در مورد چک‌های قدیمی یا به طرفیت ضامن و سایر متعهدان مطرح شده‌اند، جمعاً بیش از ۶۶۰۰۰ فقره پرونده را تشکیل داده است.

بر اساس آمار ماخوذه، میانگین تعداد وارده دعوی مطالبه وجه سفته در شهر تهران، در سال ۱۳۹۶، به طور ماهانه قریب به ۶۰۰ فقره بوده که این عدد در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۲۰۰ فقره افزایش یافته است (۱۰۰ درصد افزایش).

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز