تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°

۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

مقابله ارتش سوریه با تروریست‌ها در ادلب

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند حمله تروریست‎ها در استان ادلب در غرب این کشور را دفع و شماری از آنها را نیز از پای درآورند.
کد خبر: ۸۷۶
اخبار معاصر: در درگیری روز جمعه در اطراف فرودگاه «ابوالظهور» شمار زیادی از تروریست‌های گروهِ موسوم به «ارتش فتح» که متشکل از پیکارجویان وابسته به جبهه النصره و دیگر گروه‌‎های تروریستی بودند، کشته شده و ادوات و تجهیزات آنها به طور کامل منهدم شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: نیروی هوایی ارتش سوریه نیز حملات متعددی را علیه مواضع تروریست‌ها در دیگر استان‌های سوریه انجام داد.

همچنین تلویزیون دولتی سوریه روز جمعه از کشته شدن دو غیر نظامی و زخمی شدن 7 تن دیگر در حمله خمپاره‌ای تروریست‌های تکفیری درحومه شهر دمشق خبر داد. این گونه حمله‌های تروریستی در حومه شهر دمشق به ویژه در منطقه غوطه  شرقی از تاکتیک‌های متداول پیکارجویان است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، جنگ سوریه که بیش از چهار سال است ادامه دارد باعث شده تا نیمی از جمعیت 23 میلیون نفری این کشور مجبور به ترک خانه‌هایشان شوند.

آنتونیو گوترس، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ماه ژوئیه گفت هفت میلیون و 600 هزار نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شده و بیش از 4 میلیون سوری دیگر نیز به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، به جز 4 میلیون سوری که به کشورهای همسایه پناهنده شده‌اند، صدها هزار پناهجو سوری به دنبال دریافت پناهندگی در یکی از کشورهای اروپایی هستند.

شمار بسیاری از پناهجویان سوری در کشورهای لبنان، ترکیه، اردن، عراق و مصر اسکان یافته‌اند.

جنگ سوریه که با دخالت کشورهای بیگانه از سال 2011 آغاز شده است، تاکنون منجر به کشته شدن 240 هزار تن شده است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز