تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
رئیس منطقه آستاراخان روسیه بیان کرد؛

مشارکت ایران در فعالیت‌های اقتصادی آستاراخان

بیش از ۸۰ درصد از کل محموله هایی که از محور حمل و نقل دریایی آستاراخان عبور می کنند دقیقاً در مسیر ایران است، و ما از ایران دعوت می کنیم تا در پروژه های زیرساختی آستارخان مشارکت داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۳۸۲
 "ایگور بابوشکین" در دیدار با مهدی آکوچاکیان سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان، تهران را اصلی ترین شریک تجاری خارجی این منطقه اعلام کرد و افزود: ما از ایران دعوت می کنیم تا در پروژه های زیرساختی آستارخان مشارکت داشته باشد.

 بابوشکین مهمترین زمینه همکاری بین منطقه آستاراخان و ایران را فعالیت مشترک در زمینه توسعه کریدور حمل و نقل بین المللی شمال و جنوب عنوان کرد.

وی تصریح کرد یک خوشه اقتصادی دریای خزر در منطقه آستاراخان ایجاد شده است که وظیفه آن ایجاد شرایط لازم برای رشد گردش کالا در کریدور شمال و جنوب است و ایران می تواند مشارکت فعالی در پروژه های زیرساختی خوشه خزر داشته باشند. 
علاوه بر این، ایگور بابوشکین به طرف ایرانی پیشنهاد داد از قابلیت های خط جدید کانتینری خزر استفاده کنند.

وی گفت: از جمله زمینه های همکاری امیدوارکننده افزایش ترافیک حمل بار در مسیر راه آهن جدید آستارا-باکو-آستاراخان، جذب سفارشات کشتی سازی از جمهوری اسلامی ایران، توسعه تأمین محصولات گوشتی آستاراخان به ایران و همچنین گسترش ارتباطات در زمینه آموزش و فرهنگ است.

بابوشکین بر روابط نزدیک با ایران در سطح بین منطقه ای تأکید کرد و همچنین خواستار ایجاد همکاری های بیشتر در تجارت و اقتصاد شد.

بابوشکین با اشاره به اینکه ۱۷۰ شرکت اقتصادی با مشارکت ایران در آستارآخان فعالیت تجاری دارند، تصریح کرد: میزان گردش تجاری با ایران در آستاراخان در  ۹ ماه از سال جاری میلادی  تقریباً ۲ میلیون تن انواع کالا بوده است.  

وی گفت : "بیش از ۱۷۰ شرکت با مشارکت سرمایه های  ایرانی در آستاراخان وجود دارد که یکی از آنها ساکن منطقه ویژه اقتصادی  "لوتوس" است.

رئیس منطقه آستاراخان روسیه برای مشارکت فعال سرکنسولگری در این کار ابراز امیدواری کرد.

 مهدی آکوچاکیان سرکنسول ایران در آستاراخان نیز خاطرنشان کرد که بسیاری از زمینه های همکاری ذکر شده توسط ایگور بابوشکین توسط  ایران پشتیبانی می شود و بازرگانان ایرانی علاقه مند به اجرای پروژه هایی در بخش کشاورزی در منطقه آستاراخان هستند.
 وی  علاقه ایران را برای جذب بانک های روسی به منطقه آزاد اقتصادی انزلی و همچنین ایجاد پروازهای مستقیم بین ایران و منطقه ابراز داشت.

آکوچاکیان اظهار داشت "روابط دو کشور  در زمینه همکاری های بین منطقه ای و بشردوستانه در بالاترین سطح است.

طرفین در مورد همکاری دو جانبه کنونی در زمینه های تجاری، اقتصادی و بشردوستانه گفت و گو کردند.

هفته گذشته تخلیه اولین محموله کانتینری آزمایشی در چارچوب خدمات جدید شرکت «خطوط کانتینری خزر» برای حمل کالا در بندر «آرمادا» بین آستراخان روسیه و ایران انجام شد.

به گزارش ایرنا، اولین کشتی ویژه کار در خط آزمایشی کانتینری بین آستاراخان و ایران در بخش خزر از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال و جنوب روز شنبه وارد آستاراخان شد. سفر بعدی این کشتی برای اواسط دسامبر ماه جاری(آذر- دی) برنامه ریزی شده است.

این اولین کشتی اختصاصی در خط کانتینری حمل کالای آزمایشی ایران-آستراخان است.  این خدمات در منطقه ویژه بندری آستراخان ادامه خواهد یافت.

در حال حاضر دو کشتی با ظرفیت ۱۳۱ کانتینر ۲۰ فوتی در این مسیر فعالیت خود را آغاز کرده و در چند روز آینده ۶۰ کانتینر حاوی مواد غذایی، مقوا و غلات به ایران ارسال خواهد شد.

ایگور بابوشکین در این مورد گفت: دولت در تلاش برای راه اندازی بخش دریایی کریدور شمال و جنوب است که یک اقدام راهبردی در سطح فدرال روسیه است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز