تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
پرسپولیس تهران 4-3 استقلال خوزستان؛

صعود جنون‌آمیز سرخ‌ها به صدر

صعود جنون‌آمیز سرخ‌ها به صدر
پرسپولیس در یک بازی هیجان‌انگیز و پرگل، موفق به‌ثبت کامبک شد و به صدر جدول لیگ بیست‌وسوم صعود کرد.
کد خبر: ۷۶۸۳۰

به گزارش معاصر به نقل از فوتبال 360، بیست‌وسومین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به بیست‌وهشتمین هفته از فعالیت خود رسید و بعد از 11 روزه وقفه در جریان برگزاری رقابت‌ها، طبق برنامه‌ریزی انجام شده از مسئولان سازمان لیگ، مسابقات هفته بیست‌وهشتم به صورت همزمان پیگیری شد که یکی از مهم‌ترین تقابل‌های هفته در ورزشگاه آزادی به انجام رسید؛ نبرد تیم‌های پرسپولیس تهران و استقلال خوزستان که با انگیزه‌هایی کاملاً متفاوت، دو تیم در سودای کسب 3 امتیاز در مسابقه امشب بودند.

پرسپولیسی‌ها که در 7 بازی اخیر خود توانسته‌اند 6 بار برنده شوند، در مسابقه امشب به دنبال حفظ روند درخشان خود با هدایت اوسمار ویرا بودند و امید داشتند که ضمن شکست دادن استقلال خوزستان، بتوانند با خبر لغزش استقلال تهران هم بعد از پایان بازی مواجه شوند تا امشب در ورزشگاه آزادی تهران جشن صدرنشینی بگیرند. آبی‌های اهوازی هم بعد از گذراندن هفته‌های پرنوسان، در حالی به تهران سفر کرده بودند که شاگردان سیروس پورموسوی برای ماندن در جمع تیم‌های لیگ برتری و خروج از منطقه قرمز جدول نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز جدال با پرسپولیس داشتند و همین مسئله باعث شد تا یکی از حساس‌ترین دوئل‌های هفته امشب به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.

ترکیب پرسپولیس تهران

علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی (از دقیقه 46: علی نعمتی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، مسعود ریگی (از دقیقه 46: محمد خدابنده‌لو)، سروش رفیعی (از دقیقه 46: وحید امیری)، مهدی ترابی، اوستون اورونوف (از دقیقه (8+90): سینا اسدبیگی)، امید عالیشاه (از دقیقه (8+90): وحدت هنانوف) و عیسی آل‌کثیر

سرمربی: اوسمار ویرا

ترکیب استقلال خوزستان

فرزین گروسیان، دوستونبک تورسونوف، محمود مطلق‌زاده، علیرضا خوش‌کفا، حسین ساکی، علیرضا کاظمی، محمد آبشک (از دقیقه 77: حسن شوشتری)، ساویو روبرتو، بهروز بارانی، جواد آقایی‌پور (از دقیقه 69: ابوالفضل کوهی) و آسو رستم

سرمربی: سیروس پورموسوی

اوسمار ویرا در مقایسه با دیدار قبلی پرسپولیس برابر هوادار، 2 تغییر در ترکیب اولیه تیمش اعمال کرد که یکی از آن‌ها حضور سروش رفیعی به جای سینا اسدبیگی بود و دیگر تغییر سرخ‌پوشان هم غیرمنتظره بود؛ به‌طوری‌که در واپسین ساعات مانده به مسابقه، مصدومیت گیورگی گولسیانی تشدید شد و همین مسئله زمینه‌ساز خروج او از فهرست پرسپولیس و حضور فرشاد فرجی در ترکیب اولیه سرخ‌پوشان پایتخت شد. در آن‌سوی میدان، سیروس پورموسوی بعد از شکست 4گله تیمش مقابل نساجی، ترکیب آبی‌های خوزستانی را زیرورو کرد و به جای حسن پورحمیدی، عثمان اندونگِ محروم، علی هلیچی و امیرمحمد محکم‌کار، با تصمیم پورموسوی، فرزین گروسیان، علیرضا خوش‌کفا، علیرضا کاظمی و بهروز بارانی در ترکیب اولیه استقلال خوزستان حضور یافتند.

دو تیم از ساعت 19:50 به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران و در حضور بیش از 20 هزار علاقه‌مند به تیم پرسپولیس کار خود را با قضاوت کوپال ناظمی آغاز کردند. شاگردان سیروس پورموسوی شروعی درخشان در مسابقه امشب داشتند و روی اشتباه خط دفاعی پرسپولیس و حرکت دیدنی علیرضا کاظمی، ستاره خط حمله استقلال خوزستان توانست در دقیقه 4 دروازه سرخ‌پوشان پایتخت را باز کند تا شوکی زودهنگام به پرسپولیسی‌ها و هواداران‌شان در ورزشگاه آزادی وارد شود. عبدالکریم حسن در دقیقه 8 این فرصت را داشت تا خیلی زود گل خورده تیمش را جبران کند که ضربه او در مقابل دروازه استقلال خوزستان، جایی در چارچوب دروازه آبی‌ها نداشت و از بالای دروازه  به بیرون رفت.

عیسی آل‌کثیر در دقیقه 10 روی پاس زیبای مهدی ترابی در موقعیت تک‌به‌تک صاحب فرصت گلزنی شد که شوت او را فرزین گروسیان با واکنشی دیدنی برگشت داد و در ریباند ضربه آکروباتیک آل‌کثیر جایی در چارچوب دروازه استقلال خوزستان نداشت. آبی‌پوشان اهوازی با وجود برتری یک‌گله، چشم به افزایش شمار گل‌هایشان داشتند و در دقیقه 31، 2 موقعیت پیاپی نصیب استقلالی‌ها شد که خروج‌های به‌موقع علیرضا بیرانوند اجازه نداد اختلاف گل دو تیم به عدد 2 برسد.

آبی‌پوشان اهوازی به حملات خود ادامه دادند و سرانجام بازهم روی سریال اشتباهات خط دفاعی پرسپولیس، استقلالی‌ها صاحب ضربه کرنر شدند که دفع توپ ناقص دانیال اسماعیلی‌فر به آسو رستم رسید و با شوتی دیدنی در دقیقه 41 او دروازه پرسپولیس را برای بار دوم باز کرد. در حالی‌که سرخ‌پوشان پایتخت در دقایق پایانی نیمه نخست به دنبال باز کردن دروازه استقلال خوزستان بودند و اسماعیلی‌فر حتی تیرک دروازه این تیم را به لرزه در آورد، روی یک غافلگیری بازهم دروازه پرسپولیس فرو ریخت و نتیجه‌ای غیرمنتظره روی اسکوربورد ورزشگاه آزادی نقش بست.

پرسپولیسی‌ها در حالی معترض به تصمیم امیرمحمد داودزاده، کمک‌داور دوم مسابقه برای اعلام آفساید بودند و هواداران هم به درون اشیا پرتاب می‌کردند،که جواد آقایی‌پور روی شروع مجدد خوب فرزین گروسیان، تاثیرگذاری عالی‌ای داشت و در حالی‌که آفساید از سوی فرشاد فرجی پر شده بود، توپ به علیرضا کاظمی رسید و او توانست عملکرد درخشان خود در نیمه نخست را با گلزنی دوباره در دقیقه (4+45) تکمیل کند. گلزنی مجدد کاظمی باعث شد تا نیمه نخست، در حالی‌که هواداران پرسپولیس مشغول شعار دادن علیه داور مسابقه و البته بازیکنان خودی بودند، با برتری 3گله استقلال خوزستان خاتمه یابد و سرخ‌پوشان پایتخت با شکستی دور از انتظار و غیرمنتظره به رختکن رفتند.

اوسمار ویرا در بین دو نیمه، 3 تغییر مهم در ترکیب تیمش اعمال کرد و فرشاد فرجی، مسعود ریگی و سروش رفیعی جای خود را به علی نعمتی، محمد خدابنده‌لو و وحید امیری دادند. سرخ‌پوشان بعد از تغییرات انجام شده، در نیمه دوم بازی را تهاجمی آغاز کردند و دو کارته‌شدن ساویو روبرتو و اخراج او در دقیقه 57، باعث شد تا پرسپولیسی‌ها با برتری نفری بتوانند حملات پردامنه‌تری روی دروازه استقلال خوزستان داشته باشند و به دنبال فرار از باخت بودند.

عیسی آل‌کثیر در دقیقه 59 موفق به گلزنی برای پرسپولیس شد اما او در موقعیت آفساید دروازه آبی‌های اهوازی را باز کرد و گلِ آل‌کثیر مردود شد. پرسپولیسی‌ها بعد از گلِ مردود آل‌کثیر، 2 فرصت خوب گلزنی را توسط امید عالیشاه و وحید امیری از دست دادند تا اینکه سرانجام در دقیقه 76 قفل دروازه استقلال خوزستان با گلزنی محمدحسین کنعانی‌زادگان از روی نقطه پنالتی شکسته شد؛ به‌طوری‌که او توانست پنالتی به‌دست آمده توسط امیری را به گل تبدیل کند.

دانیال اسماعیلی‌فر 2 دقیقه بعد از گلزنی کنعانی‌زادگان موفق شد اختلاف را به حداقل برساند. سرخ‌پوشان پایتخت بعد از کاهش فاصله با استقلال خوزستان، به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و بعد از آنکه ضربه سر محمدحسین کنعانی‌زادگان به تیرک دروازه استقلال خوزستان برخورد کرد، روی یک کار تیمی زیبا، آل‌کثیر در دقیقه 86 گل تساوی را به‌ثمر رساند تا سرخ‌پوشان پایتخت در آستانه ثبت کامبکی فوق‌العاده در ورزشگاه آزادی تهران قرار گیرند.

شاگردان ویرا بعد از رسیدن به گل تساوی، به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و اوستون اورونوف در دقیقه (5+90) توانست گل چهارم را برای تیمش به‌ثمر برساند تا در پایان یک بازی جذاب و فوق‌العاده هیجان‌انگیز و البته جنجالی، سرخ‌پوشان پایتخت با ثبت کامبکی دیوانه‌وار بتوانند 3 امتیاز ارزشمند دیدار خانگی را به‌دست آورند و با کنار زدن استقلال، یه صدر جدول لیگ بیست‌وسوم صعود کنند؛ آن‌هم در حالی‌که تا دقیقه 76، بازی 3 بر صفر به سود استقلال خوزستان بود!

پرسپولیسی‌ها با ثبت کامبک فوق‌العاده در بازی امشب، 62 امتیازی شدند و با استفاده از توقف استقلال به صدر جدول لیگ بیست‌وسوم صعود کردند. در طرف مقابل، استقلال خوزستان هم با از دست دادن 3 امتیاز شیرین در ورزشگاه آزادی، 22 امتیازی ماند و یک گام دیگر به سقوط به لیگ دسته اول نزدیک‌تر شد. در هفته بیست‌ونهم، آبی‌پوشان اهوازی روز سه‌شنبه هشتم خردادماه در رفسنجان میهمان مس هستند و در همان روز، پرسپولیس در قزوین به مصاف شمس‌آذر خواهد رفت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز