تهران ۲۹.۹۱° كمينه ۲۹.۷۹°  بیشینه ۲۹.۹۹°
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

مصرف آب در سمنان ١٩ درصد بالا رفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بیان کرد: ١٩ درصد افزایش مصرف آب مشترکان این شرکت در بخش روستایی و شهری نیمه نخست امسال ثبت شد.
کد خبر: ۱۳۵۸۰
محمد طاهری، ابراز داشت: مصرف آب مشترکان این شرکت در بخش شهری نیمه نخست امسال به میزان ١٩ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت.

وی اضافه کرد: مشترکان شهری شرکت آب و فاضلاب استان سمنان نیمه نخست سال گذشته ۲۳ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۲۲۲ مترمکعب آب مصرف کرده بودند.

وی بیان کرد: مقایسه میزان مصرف آب در نیمه نخست امسال با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد امسال با وجود ترویج فرهنگ مصرف بهینه، مصرف آب افزایش یافت و علت اصلی آن افزایش رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم در برابر شیوع ویروس کرونا است.

طاهری ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ۳۲۰ هزار و ۷۵۲ مشترک در بخش شهری و روستایی دارد  که از این تعداد ۲۵۲ هزار و ۱۶۹ مشترک مربوط به بخش شهری است.

وی تصریح کرد: ۱۷ درصد افزایش مصرف آب مشترکان این شرکت در بخش‌های روستایی و شهری نیمه نخست امسال ثبت شد و براین اساس مشترکان این شرکت ۳۳ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۳۴۲ متر مکعب آب آشامیدنی در نیمه نخست امسال مصرف کردند.

وی تاکید کرد: مشترکان شرکت آب و فاضلاب  استان سمنان مصرف بهینه در رعایت بهداشت و نیازهای زندگی اهتمام ویژه داشته باشند و از اسراف پرهیز کنند.

طاهری اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان شرکت آب و فاضلاب، میزان مصرف آب در استان در ایام شیوع کرونا افزایش یافته است و انتظار داریم شهروندان از مصارف غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: نمونه بارز صرفه جویی، بسته بودن شیر آب در زمان ۲۰ ثانیه شست‌وشوی دست ها است که می تواند از هدررفتن حداقل ۶ لیتر آب ظرف همین چند ثانیه جلوگیری کند.

در استان سمنان حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصرف خانگی اختصاص دارد.
۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان سمنان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز