تهران ° كمينه °  بیشینه °
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
یک جانباز ترور

لزوم برخورد مجدانه سازمان‌های جهانی با تروریست‌ها

لزوم برخورد مجدانه سازمان‌های جهانی با تروریست‌ها
بانوی جانباز ترور با بیان اینکه سازمان ملل و دیگر سازمان‌های جهانی موظف هستند که به‌صورت قانونمند از ترور جلوگیری کرده و حامی قربانیان حوادث تروریستی باشند،
کد خبر: ۷۸۱۵۷

به گزارش معاصر به نقل از حیات، زهرا صالحی، جانباز ترور، درباره اینکه در چه زمانی به مقام جانبازی نائل آمده است، گفت: روز ۲۸ مردادماه سال ۶۵ و زمانی که عازم محل کارم بودم در میدان فردوسی توسط بمبی که مقابل دفتر هواپیمایی و در یک اتومبیل کار گذاشته شده بود، مجروح شدم. در این حادثه یکی از دستانم را از دست دادم و اینگونه من نیز از قربانیان اهداف شوم تروریست‌ها شدم. 

 

وی با بیان اینکه از آن روز ۳۸ سال می‌گذرد و من هر روز با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنم، ادامه داد: سازمان ملل و دیگر سازمانهای جهانی موظف هستند که به صورت قانونمند از ترور جلوگیری کرده و حامی قربانیان حوادث تروریستی باشند. در واقع سالهاست که این اتفاقات رخ می‌دهد اما سازمانهای جهانی هیچ اقدام موثری در برابر این جنایتکاران تاریخ بشری انجام نمیدهند. 

 

بانونی جانباز تروربا ابراز تأسف از کشتار مردم غزه، در ادامه افزود: در حال حاضر میبینیم که رژیم جعلی صهیونیستی بیش از ۴۰ هزار انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشیده اما سازمانهای جهانی هیچ اقدامی برای جلوگیری از آنها به عمل نمی‌آورند، فقط شعارهای توخالی داده و کاری برای ما انجام نمی‌دهند. ما قربانیان حوادث تروریستی تقاضا داریم که سازمانهای جهانی از ما مظلومان دفاع کند. 

 

وی اضافه کرد: زمانی که در اقصی نقاط عالم اخبار حوادث تروریستی به گوشم میخورد و به ویژه ترور شهید اسماعیل هنیه، برایم بسیار دردناک و ناراحت کننده است چراکه خودم از افرادی هستم که زندگی ام تحت الشعاع ترور قرار گرفت، و برای همیشه زندگی غیرعادی را تجربه کردم. 

 

گفتنی است؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2017 به منظور گرامیداشت و حمایت از قربانیان و بازماندگان تروریسم 21 آگوست هر سال را روز جهانی یادبود و گرامیداشت قربانیان تروریسم تعیین کرد.

 

حکیمی معاون قضایی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در نشستی که ۳۱ مرداد به مناسبت بزرگداشت قربانیان ترور برگزار شده بود، با بیان اینکه ایران بزرگترین قربانی حوادث تروریستی در جهان است و ترور مقامات ایران در سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی، ترور دانشمندان هسته‌ای و حتی ترور میهمان ما شهید اسماعیل هنیه از مصادیق ترور در ایران است، گفت: امروز با تروریسم اقتصادی هم مواجهیم و تحریم‌های ظالمانه از دیگر مصادیق ترور در ایران است.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز