تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°

۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
رئیس سازمان حج و زیارت:

۴۰ کیسه از بدن‌های متلاشی در حادثه سقوط بالابر در مکه شناسایی نشده است

در حادثه سقوط جرثقیل بیش از 170 نفر از زائران خانه خدا جان خود را از دست داده اند و همچنان 40 کیسه حاوی بدن های متلاشی شده حجاج در سردخانه های سعودی وجود دارد که تاکنون شناسایی نشده اند.
کد خبر: ۱۸۵۲
اخبار معاصر:رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این که سه زائر ایرانی حادثه مکه در عربستان بستری اند، اعلام کرد: 40 کیسه حاوی بدن‌های متلاشی شده حجاج در سردخانه های سعودی تاکنون شناسایی نشده است.
۴۰ کیسه بدن‌های متلاشی شناسایی نشده

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، آخرین آمار هموطنان جان باخته در این حادثه را 11 نفر و تعداد مجروحان را 32 نفر اعلام کرد و افزود: زائر مفقودی نیز در میان کاروان های کشورمان وجود ندارد.

وی گفت: از مجروحان فقط سه نفر بستری هستند و بقیه به کاروان های خود بازگشته‌اند.

اوحدی اضافه کرد: اگر این سه نفر تا روزهای آینده بهبود نیابند برای هر یک‌ پزشک و آمبولانسی به منظور حضورشان در عرفات در نظر گرفته می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در حادثه سقوط جرثقیل بیش از 170 نفر از زائران خانه خدا جان خود را از دست داده اند و همچنان 40 کیسه حاوی بدن های متلاشی شده حجاج در سردخانه های سعودی وجود دارد که تاکنون شناسایی نشده اند.

اوحدی گفت: امسال یک میلیون و سیصد هزار زائر به مکه مشرف شده اند که جمهوری اسلامی ایران با 40 هزار زائر پس از اندونزی، هند و پاکستان رتبه چهارم را در تعداد زائر دارد.

وی افزود: با هماهنگی سازمان حج و زیارت و سرکنسولگری کشورمان در عربستان وکیلی برای پیگیری حادثه مشخص شده است و پزشکان هلال احمر و سازمان حج و زیارت گزارش جامعی را برای ارائه به مراجع قضائی آماده کرده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حکومت سعودی اعلام کرده است به همه مصدومان و خانواده های جان باختگان مبالغی به عنوان غرامت پرداخت می کند و سال آینده نیز دو نفر از خانواده های کشته شدگان می توانند به حج مشرف شوند.

اوحدی اضافه کرد: رسیدگی به مجروحان ایرانی حادثه در بیمارستان های سعودی به دلیل حضور پزشکان هلال احمر کشورمان به خوبی انجام شد.

انتهای پیام/

منبع فارس

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز