تهران ۲۳.۹۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

ایجاد مدارس جامع زیست محیطی در کشور

معصومه ابتکار در مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره سپیدار گفت: تلاش می‌کنیم ضمن حمایت از کتاب‌های کودک و نوجوان در حوزه محیط زیست، آثار برگزیده این جشنواره را در مدارس استان‌های کشور طی مراسمی با حضور نویسنده یا مترجم کتاب به بچه‌ها معرفی کنیم.
کد خبر: ۲۵۰۴
اخبار معاصر: مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره سپیدار باحضور دکتر معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، فریدون عموزاده خلیلی، رییس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و سیدرضا کروبی، مدیر عامل انتشارات فنی ایران، احمد مسجدجامعی، مصطفی رحماندوست، هوشنگ مرادی کرمانی، محمود برآبادی، مصطفی خرامان، فرهاد حسن‌زاده و علاقه‌مندان به محیط زیست، عصر شنبه(4 مهر 94) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
کتاب‎های برگزیده جشنواره سپیدار را در مدرسه‌ها معرفی می‌کنیم/ ایجاد مدارس جامع زیست محیطی در کشور
 
دکتر معصومه ابتکار در این مراسم ضمن تشکر از دست‌اندرکاران جشنواره سپیدار گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی کشورها این است که بخش خصوصی قبل از بخش دولتی به دنبال انجام فعالیت‌های مفیدی مانند فعالیت‌های زیست‌محیطی باشد و بخش دولتی را به دنبال خود بکشاند. محیط زیست، حوزه‌ای است که هرچه مردم در آن پیشگام باشند و این پیشگامی را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بپذیرند، آن جامعه پیشروتر است. مخصوصا زمانی که صحبت از کودکانی است که با وجودشان دنیا را پر از امید به آینده می‌کنند و توجه به کودکان و نقشی که آنها در حفاظت از محیط زیست می‌توانند داشته باشند بسیار مهم و ارزنده است.
 
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: همچنین تذکراتی که کودکان می‌توانند به بزرگترها بدهند و زاویه دید آنها به محیط زیست می‌تواند بسیار اثربخش باشد. اینکه یک واقعه زیست محیطی از زبان کوچکترها شنیده شود بسیار اثربخش است. محیط زیست و حیات وحش تاثیر شگفتی بر کودکان دارد که بسیار قابل توجه است. اینکه ما بزرگترها در مقابل شگفتی‌های خداوند شگفت‌زده نمی‌شویم به دلیل این است که ما از اصل خود دور افتاده‌ایم. ما بزرگترها باید در مقابل تک تک گونه‌های گیاهی و جانوری شگفت زده شویم.
 
وی در ادامه سخنانش درباره جشنواره سپیدار گفت: برگزاری این جشنواره ازجمله کارهای با ارزشی است که صورت گرفته است و ارزش آن بیشتر به خاطر این است که از سوی بخش خصوصی پایه ریزی شده است. همچنین کتاب‌های خوبی نیز در آن برای کودکان و نوجوانان ارائه شده است. و ما تلاش می‌کنیم ضمن حمایت از کتاب‌های کودک و نوجوان در حوزه محیط زیست از روش‌هایی مانند کمک سازمان‌های مردم نهاد، کتاب‌های برگزیده این جشنواره را در سطح مدارس استان‌های مختلف کشور طی مراسمی با حضور نویسنده یا مترجم کتاب معرفی کنیم و به این وسیله جریان کتابخوانی در این حوزه را در بین بچه‌ها به صورت تدریجی اشاعه دهیم تا گامی باشد برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین بچه‌ها.

 کتاب‎های برگزیده جشنواره سپیدار را در مدرسه‌ها معرفی می‌کنیم/ ایجاد مدارس جامع زیست محیطی در کشور

ایجاد مدارس جامع زیست محیطی در سطح کشور
ابتکار اظهار کرد: همچنین براساس تفاهم‌نامه‌ای که با دفتر تالیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش داریم در تلاشیم تا مدارس جامع زیست محیطی را در سطح کشور ایجاد کنیم. همچنین با همکاری گروه‌های مختلف مخاطبان اعم از ورزشکاران و هنرمندان سعی می‌کنیم برنامه‌های زیست‌محیطی را اجرا کنیم؛ به عنوان مثال هرکدام از ورزشکاران و فدراسیون‌های مختلف ورزشی حمایت از یک گونه در معرض انقراض را برعهده گرفته‌اند. همچنین جشنواره فیلم سبز را که بیش از 10 سال است اجرا نشده را احیا می‌کنیم. همچنین تلاش‌هایی برای نشان دادن اهمیت محیط زیست در سطح جهانی کرده‌ایم.
 
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پایان سخنانش به مصوبه اهداف توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: این مصوبه که دیروز در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید اتفاق بسیار مهمی از نظر جهانی محسوب می‌شود و کشور ما نیز برنامه‌های خوبی در زمینه اهداف و شاخص‌ها ارائه کرده است که امیدواریم با همکاری و همراهی بخش‌های مختلف اجرایی شود.

انتهای پیام/
منبع: ایبنا
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز