تهران ۳۴.۹۱° كمينه ۳۴.۷۹°  بیشینه ۳۴.۹۹°
۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
سازمان هواشناسی

اهواز گرم‌ترین مرکز استان ایران است

اهواز گرم‌ترین مرکز استان ایران است
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده، وزش‌باد و نوسان نسبی دما در نوار شمالی کشور طی پنج روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۷۳۹۷

به گزارش معاصر، صادق ضیاییان  با اشاره به وضعیت جوی استان‌های مختلف کشور، گفت: طی پنج روز آینده گذر امواج کم دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور، سبب رگبار پراکنده، وزش باد و نوسان نسبی دما در این مناطق خواهد شد.

 

وی افزود: بر این اساس جمعه در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز واقع در مازندران، البرز، تهران و غرب سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیائیان با بیان اینکه شنبه با نفوذ جریان شمالی به سواحل دریای خزر علاوه بر مناطق ذکر شده در گیلان، مازندران و غرب گلستان ابرناکی، رگبار پراکنده و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و دریای‌خزر مواج است ادامه داد: یکشنبه در مناطقی از شمال غرب، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی، مناطقی از سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی این وضعیت تکرار می‌شود.

 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه دوشنبه در اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد و در سایر مناطق، جوی پایدار و آرام مستقر می‌شود گفت: سه شنبه در شمال غرب، سواحل دریای‌خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز ابرناکی وزش باد و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تا اواخر هفته آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی، نواحی مرکزی و دامنه های جنوبی البرز و روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود افزود: در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا شنبه (۲ تیرماه) صاف تا قسمتی ابری از بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد و برای روز یکشنبه (۳ تیرماه) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد به‌تدریج کاهش ابر در بعدازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و اهواز با بیشینه دمای ۵۰ و ۵۱ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان‌ پیش‌بینی می‌شود.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز