تهران ۲۵.۹۹° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
رسانه‌های ترکیه

اولین تقلب در کنکور توسط هوش مصنوعی

اولین تقلب در کنکور توسط هوش مصنوعی
اخیرا یکی از داوطلبان ورود به دانشگاه در ترکیه،‌ با استفاده از هوش مصنوعی دست به تقلب زد تا پاسخ‌های سوال‌های آزمون را همان زمان که در جلسه هست، به‌دست آورد.
کد خبر: ۷۷۴۲۳

به گزارش معاصر، چندی پیش یکی از داوطلبان آزمون ورودی دانشگاه‌های ترکیه با کمک هوش مصنوعی سعی در تقلب و به‌دست آوردن پاسخ‌های آزمون داشت که لو رفت.

 

رسانه‌های ترکیه گزارش کردند، این داوطلب، سیستم مبتکرانه‌ای از ارتباط اینترنتی، دوربین مخفی و نرم‌افزار مجهز به هوش مصنوعی ایجاد کرده بود که موقع پاسخ دادن به سوال‌های آزمون از آن استفاده می‌کرد. رفتارهای این داوطلب در جلسه آزمون شک ممتحن‌ها را برانگیخت و آنها او را دقیق‌تر بررسی کردند و متوجه روش تقلب او شدند.

 

بنابه گفته رسانه‌های ترکیه، این تقلب، اولین تقلبی است که با استفاده از هوش مصنوعی در آزمون ورود به دانشگاه صورت گرفته است.

 

سیستمی که این داوطلب ایجاد کرده بود، متشکل از روتر، گوشی هوشمند، دوربین با کیفیت و وضوح تصویر بالا و هدستی کوچک بود.

 

او روتر را در آستر کفش کتانی خود پنهان کرده و گوشی هوشمند و دوربین هم به‌ترتیب شبیه کارت اعتباری و دکمه پیراهن درآورده بود. هدست هم آنقدر کوچک بود که بدون اینکه توجه کسی را جلب کند، در گوش داوطلب قرار گرفته بود

 

دوربین به گوشی هوشمند متصل بود و می‌توانست سوالات آزمون را به سیستم مجهز به هوش مصنوعی بفرستد و از طریق هدست پاسخ صحیح را بگوید.

 

این داوطلب پس از دستگیری به پلیس تحویل داده شد. او نه‌تنها مدتی را در زندان خواهد گذراند، بلکه حداقل تا ۲ سال نمی‌تواند در آزمون ورودی دانشگاه‌ها شرکت کند.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز