تهران ۲۷.۹۹° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۷.۹۹°
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
در بازگشت از روسیه مطرح شد:

تاکید لاریجانی بر روابط پایدار و همه‌جانبه تهران - مسکو

رئیس مجلس شورای اسلامی در بازگشت از سفر خود به روسیه بر لزوم توسعه همکاری‌های تهران – مسکو و روابط همه جانبه و پایدار ایران و روسیه تاکید کرد.
کد خبر: ۴۸۱۹
اخبار معاصر : علی لاریجانی که در بازگشت از سفر خود به روسیه در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با اشاره به مذاکره طولانی خود با پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت: در این ملاقات راجع به توسعه همکاری‌های دوجانبه همچنین همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در ابعاد مختلف به رایزنی پرداختم.

همچنین در این ملاقات مبارزه با تروریسم خصوصا در سوریه و مشکلاتی که جریان‌های ترویستی و تکفیری ایجاد کرده‌اند مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

وی افزود: روسیه کشوری مهم در منطقه به حساب می‌آید و تهران - مسکو باید از روابط پایدار و همه جانبه‌ای برخوردار شوند؛ چراکه این کشور از وزن و نفوذ خوبی در منطقه برخوردار است.

وی با اشاره به حضور و سخنرانی خود در اجلاس والدای سوچی سواچه روسیه نیز گفت: در این اجلاس راهکارهای مهم حل بحران‌های کنونی در جهان و منطقه مورد بحث و ریشه‌یابی قرار گرفت؛ البته مشکلات ایجاد شده از سوی تروریست‌ها در سوریه و عراق نیز بررسی شد.

لاریجانی ادامه داد: در این اجلاس کارشناسان و مقامات شرکت کننده تاکید کردند که تاکنون مبارزه جدی و اثرگذاری با مساله تروریست صورت نگرفته و ضرورت دارد در این مبارزه همکاری‌های بین‌المللی و همچنین وفاق و همدلی بین کشورها بوجود بیاید.

به گفته رئیس قوه مقننه در این اجلاس همچنین عنوان شده که ایران در مبارزه با تروریسم یک نقطه عطف به حساب می‌آید.

رییس مجلس تصریح کرد: ما نیازمند هم‌افزایی مناسب بین‌ کشورها در قبال مبارزه با تروریسم در جهان و منطقه هستیم؛ چراکه مبارزه با تروریسم موضوعی تاکتیکی و گذرا نیست و باید با توجه به میزان فعالیت جریان‌های تروریستی طرح‌های مدون و حساب‌شده‌ای برای مقابله با جریان‌های تروریستی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز