تهران ۳۴.۹۱° كمينه ۳۴.۷۹°  بیشینه ۳۴.۹۹°
۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
پورمحمدی:

دانشجو باید آزاد باشد اما وقتی فضا را می بندیم معلوم است چه پیامدی دارد

دانشجو باید آزاد باشد اما وقتی فضا را می بندیم معلوم است چه پیامدی دارد
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:باید جایگاه دانشجو و استاد را قبول کرد و پذیرفت که خواسته‌ها و نگاه نسل امروز با من فرق می‌کند، باید بپذیریم. محیط دانشجو و استاد باید با حرمت و آزاد باشد،نباید ببندیم.
کد خبر: ۷۷۳۹۱
به گزارش معاصر، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:باید جایگاه دانشجو و استاد را قبول کرد و پذیرفت که خواسته‌ها و نگاه نسل امروز با من فرق می‌کند، باید بپذیریم. محیط دانشجو و استاد باید با حرمت و آزاد باشد،نباید ببندیم. ما می‌بندیم و حذف می‌کنیم خب معلوم است چه پیامدهایی در جامعه دارد.
 

بعد از ۱۲ دقیقه استراحت، دور جدید سوالات از ۶ کاندیدای ریاست جمهوری آغاز شد.

 

سوالات کارشناسان دور سوم مناظره نامزدها

دولت شما برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت و متناسب‌سازیِ نظام آموزش با نیازهای نسل جدید چه برنامه‌ای دارد؟

 

دولت شما برای کاهش تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌ها و ایجاد عدالت چه برنامه‌ای دارد؟

 

دولت شما برای ارتقای رابطهٔ دانشگاه و صنعت و جلوگیری از مهاجرت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چه برنامه‌ای دارد؟

 

اهم پاسخ‌های مصطفی پورمحمدی به شرح زیر است:

 

ببینید واقعیت این است که نه در آموزش و پرورش و آموزش عالی بلکه حتی در درمان و بهداشت و حوزه های دیگر نیازمند وفاق هستیم اگر از غیر این مسیر برویم، وضعیت همین می‌شود یعنی ظرفیت‌ها به دلیل ضعف مدیریتی، بی تدبیری و فشار بیرونی از این کمتر می‌شوند.

 

وفاق با شعار نمی‌شود؛ محیط اجتماعی درگیر افتراق و کشمکش شده است. دوستان در حرف چیزی می‌گویند و در مقام عمل کار دیگری می‌کنند.

 

وقتی باند و منافع و حاشیه‌ها در هر بخشی حاکم می‌شود این فاصله‌گیری اجتماعی شکل می‌گیرد که شکل گرفته است.

 

با نظام مدیریتی لَخت روبرو هستیم. آموزش و پرورش حوزه ذهنی و آرامش است باید جایگاه دانشجو و استاد را قبول کرد و پذیرفت که خواسته‌ها و نگاه نسل امروز با من فرق می‌کند، باید بپذیریم.

 

محیط دانشجو و استاد باید با حرمت و آزاد باشد،نباید این فضا را ببندیم. ما فضا را می‌بندیم و حذف می‌کنیم خب معلوم است در جامعه چه پیامدهایی به دنبال دارد.

 

حقوق معلم و استاد را ببینید، بخشی از مردم آماده کمک هستند .سبک مدیریتی و رفتار با مردم و نخبگان باید تغییر کند. تا وقتی این بحران حل نشود با اعتصاب، تحصن، احساس تعلق نداشتن روبرو هستیم.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز