تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۵.۷۹°  بیشینه ۲۷.۹۹°
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲

مرامنامه پایگاه خبری معاصر

مرامنامه پایگاه خبری معاصر
آیین نامه اخلاق حرفه ای پایگاه خبری تحلیلی معاصر
کد خبر: ۷۷۲۳۵

آیین نامه اخلاق حرفه ای پایگاه خبری تحلیلی معاصر


۱٫ ما اخباری را منتشر می‌کنیم که دارای منبع مشخص باشند.

۲٫ خبرنگاران پایگاه خبری تحلیلی معاصر، سعی در انتشار اخبار صحیح و ارائۀ تفسیرهای منطقی و منصفانه دارند.

۳٫ مخدوش ساختن متن‌ها و سندها و حذف اطلاعات اساسی رویدادها از نظر ما مطرود است.

۴٫ احترام به حریم شخصی و خصوصی افراد، خودداری از توهین و تهمت و افتراء نسبت به اشخاص و حفظ حیثیت آنان در برابر افکار عمومی جامعه از وظایف خبرنگاران ماست.

۵٫ خبرنگاران پایگاه خبری تحلیلی معاصر با احترام به استقلال و حاکمیت ملی کشور، نظم و امنیت عمومی و مصالح همگانی از اصول شرافت حرفه‌ای خودتبعیت می‌کنند.

۶٫ خبرنگاران پایگاه خبری تحلیلی معاصر همواره براساس وجدان و اخلاق عمل کرده و از پذیرش هرگونه رشوه، فشار و تهدید برای انتشار مطالب یا تغییر محتویات آنها، خودداری کرده و از خط‌مشی عمومی رسانه و اصول شرافت حرفه ای خویش تبعیت می‌کنند.

۷٫ خبرنگاران پایگاه خبری تحلیلی معاصر ضمن دفاع از آزادی خبری و تفسیر و انتقاد سالم در حوزۀ نشر اخبار، موظف به حفظ اسرار حرفه‌ای خود و خودداری از افشای اطلاعات و اخباری که به صورت محرمانه به‌دست می‌آورند (به جز مواردی که با حکم دادگاه مشخص می‌شود) می‌باشند.

۸٫ احترام به اصول دینی و معتقدات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملّی، اخلاق حسنه و عفت عمومی، پاسداشت ارزش‌های الهی و انسانی همچون عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی، صلح و امنیت بشری، استقلال و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ملت‌ها و فرهنگ‌ها، مورد احترام و اهتمام خبرنگاران این مجموعه بوده و از گرایش به تبعیض خصومت‌آمیز در این زمینه‌ها خودداری می‌شود.

۹٫ پایگاه خبری تحلیلی معاصر کوشش در راه همزیستی مسالمت‌آمیز ملت‌ها، مقابله با گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و مبارزه علیه هجمۀ فرهنگی را رسالت‌ خود می‌داند.

۱۰٫ پایگاه خبری تحلیلی معاصر هیچگونه وابستگی جناحی و جهت گیری سیاسی نداشته و در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی فعالیت مینماید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز