تهران ۲۹.۳° كمينه ۲۸.۷۳°  بیشینه ۲۹.۹۹°
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۳
در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد

اولویت وزیر پیشنهادی کشور کنترل مرزهاست

اولویت وزیر پیشنهادی کشور کنترل مرزهاست
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور مجدد وزیر پیشنهادی کشور در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و گفت که مومنی اولویت خود را کنترل مرزها تاکید کرد و این‌که تشکیل سازمان ملی مهاجرت به قانون نیاز دارد.
کد خبر: ۷۸۰۱۵

به گزارش معاصر، ابراهیم رضایی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: آقای مومنی گزینه پیشنهادی وزارت کشور امروز در جلسه کمیسیون حضور پیدا کرد و بر این موضوع تاکید داشت که با تعامل کارها را پیش می‌برد و انتصاب استانداران و فرمانداران و بخشداران براساس شایسته‌سالاری است و برای این انتصاب تفاوتی بین مذهب و قومیت و جناح افراد وجود ندارد همانطور که رئیس جمهور همین شیوه را اعمال کرد و ما هم همین طور جلو می‌رویم البته ما از نظرات مشورتی استفاده می‌کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آقای مومنی بیان کرد که وزارت کشور نهاد بین بخشی است که در بسیاری از امور وظیفه هماهنگی را برعهده دارد؛ اولویت در کنترل مرزها است و برای آن برنامه داریم.

به گفته وی، مدیریت یکپارچه شهری و شوراها و مساله اتباع بیگانه و تشکیل سازمان مهاجرت از دیگر محورهای برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور است منتهی تشکیل این سازمان به قانون نیاز دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای مومنی بیان کرد که به دنبال دولت فراجناحی است و اگر مورد اعتماد مجلس شورای اسلامی قرار گیرد، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی افزایش مشارکت در بخش‌های مختلف و رسیدگی به کارکنان وزارت کشور و ارتقاء شأن و منزلت آنها به لحاظ معیشتی و حقوقی را از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور عنوان کرد و گفت: وزیر پیشنهادی کشور درباره کنترل مرزها بیان کرد که مفهوم آن به معنای بستن نیست و حتما با همسایگان تعامل داریم.

ارائه برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به حضور صالحی گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد در جلسه این کمیسیون گفت: مردمی سازی و عدالت فرهنگی، رونق اختصاص فرهنگ و توسعه صادرات فرهنگی به منظور افزایش نفوذ و هژمونی فرهنگ ایران، کاربست فناوری‌های نوین برای بهبود تنظیم‌گری و مقررات‌گذاری و پاسداشت و تقویت اصالت و هویت ایرانی – اسلامی محورهای چهارگانه‌ای از وزیر پیشنهادی ارشاد است.

وی گفت که در این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی مطالبی را بیان کردند که در پاسخ وزیر پیشنهادی ارشاد گفت که به وضعیت فعلی بدبین و خوشبین نیست، هویت دینی ما خوب است اما دینداری گزینشی و فردگرا شده است.

به گفته رضایی، اعضای کمیسیون امنیت ملی مواردی همچون توسعه فرهنگ عمومی، به کارگیری مدیران مناسب و مطلوب در حوزه فرهنگ، توسعه زبان فارسی، مدیریت چهره‌ها، توجه به رسانه‌ها، پرهیز از اعمال نگاه‌های سیاست‌زده، توجه به جوانان، توسعه سواد رسانه‌ای، انتقاد از برخی مواضع سیاسی آقای صالحی و نظارت بر پخش خانگی را مطرح کردند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز