تهران ° كمينه °  بیشینه °
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم

بررسی صلاحیت وزیران ‌پیشنهادی در مجلس/ نمایندگان موافق و مخالف چه گفتند؟

بررسی صلاحیت وزیران ‌پیشنهادی در مجلس/ نمایندگان موافق و مخالف چه گفتند؟
بررسی صلاحیت وزیران ‌پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس با حضور رئیس جمهور در جلسه نوبت صبح برگزاری شد.
کد خبر: ۷۸۰۴۳

به گزارش خبرنگار سیاسی معاصر؛ جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از صبح امروز (۲۷ مرداد) با حضور مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان برگزار شد .موافقان و مخالفان به بیان نظرات خود درباره کلیات برنامه  دولت و وزیران پیشنهادی پرداختند.

پوردهقان: دکترین آقای پزشکیان «وفاق ملی» است/ او به شعار خود لباس عمل پوشاند

پوردهقان نماینده مردم اردکان موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: در راس کابینه دولت، آقای عارف شخصیت علمی و دانشمند با تجربه حضور پیدا کرده است. در راس کابینه اقتصادی دولت یک دانشمند اقتصادی به نام طیبی نیا حضور دارد.

وی ادامه داد: بعد از 13 سال کیک اقتصادی کشور یعنی GDP فقط 2 درصد رشد کرده چه کسی باید آن را پیش ببرد؟ وزرای پیشنهادی دولت این کار را خواهند کرد.

زمانی: بعد از سال‌ها از دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری شاهد یک کابینه وفاق ملی هستیم

زمانی نماینده مردم ساری موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم گفت: حضور جناح های مختلف سیاسی معتقد به ولایت و انقلاب در کابینه دکتر پزشکیان، همان عملیاتی شدن شعار وفاق ملی است

وی تاکیدکرد: تک تک وزرای پیشنهادی مدیر و مدبر و صاحب دانش و فن و تخصص و صاحب تجربه و بلد کار هستند

ابراهیم پور: پزشکیان تحث تاثیر جریان سهم‌خواه و زنبیل به‌دست نبوده و نخواهد بود

ابراهیم پور نماینده مردم ایذه موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم گفت: آقای پزشکیان خوب شروع کرده است.

وی گفت: ما از رئیس جمهور مواضع عزت مندانه، مقتدرانه، متوازعانه، وحدت گرایانه، استکبارستیزانه، مظلوم نواز، صریح و انقلابی می خواهیم که تاکنون موافق عمل کرده است. انتخاب افراد مجرب و متخصص و غیرسیاسی محور انتخاب وزرای پیشنهادی بوده است.

ابراهیم پور تاکید کرد: دولت باید هر چه زودتر شکل بگیرد و در مسیر خدمتگذاری حرکت کند.کابینه معرفی شده انصافا یک کابینه فراجناحی است و از همه طیف ها و گروه های سیاسی تلاش شده حضور داشته باشد

قلاوند: نمایندگان ترکیب کابینه پیشنهادی را زخمی نکنند

قلاوند نماینده مردم اندیمشک موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: شرایط امروز کشور طوری است که همه جریان ها و جناح ها به آن واقف هستند و بر اساس دعوت آقای پزشکیان بر پایه همدلی و وفاق گردم هم آمده اند.امروز بیشتر نیاز به همدلی و همراهی داریم.

وی افزود: گیر دادن به وزرای پیشنهادی بر اساس نقطه ضعف هایی که ممکن است در گذشته داشته باشند زیاد جالب نیست. نیاز است برنامه و دولت و وزرا را همه را با هم ببینیم و بررسی کنیم.آقای پزشکیان برنامه دارد تعجب می کنم بعضی ها می گویند برنامه ندارد، همه وزرای پیشنهادی هم برنامه عملیاتی دارند.

 

 

عباس‌پور: وقتی پزشکیان در روز تحلیف در حمایت از مقاومت و غزه حرف می‌زد، شهید هینه در تشویق و استقبال از او دست می‌زد

 عباس پور نماینده مردم بویین زهرا موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: اگر آقای پزشکیان امروز وقت خودشان را تقسیم می‌کردند غاطبه نمایندگان آمادگی داشتند به خاطر صداقت و انقلابی بودن شان از او دفاع کنند

وی افزود: همواره موفقیت‌ها در کشور در گرو همدلی و همبستگی بوده است دکتر پزشکیان از روی جهت گیری سیاسی کابینه خود را معرفی نکردند و در راستای وفاق ملی از همه ظرفیت ها استفاده کردند. ما نمایندگان مجلس هم باید تن به وفاق ملی دهیم و جریانی و سیاسی فکر نکنیم.

 

 

هاشمی‌نیا: ما نباید کاسه داغ تر از آش باشیم/ مگر رهبر انقلاب نفرمودند دولت را همراهی کنیم؟

هاشمی نیا نماینده مردم خرم آباد و چگینی موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: آقای پزشکیان گشایشی نو در سیاست و اخلاق بنا نهاد که در کابینه‌های قبلی دیده نشده است.رئیس جمهور در پی رضایت خدا و خلق خواست باید تلاش کنیم او موفق شود

وی افزود: رئیس جمهور از همه سلایق استفاده کرده و این یعنی وفاق ملی. وزرای پیشنهادی حتما شاخصه ها و توامندی هایی دارند که می توانند و مسائل و مشکلات را حل کنند.

بامری: حتما وزرای پیشنهادی بی‌ایراد نیستند ولی دولت وفاق ملی است

نماینده مردم ایرانشهر موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: آقای پزشکیان! از اینکه امروز دولت وفاق ملی را معرفی کردید تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: تا مادامی بر این میثاق هستیم آنجایی که رهبر انقلاب آن حکم را تنفیذ کردند که بر این محور بمانید ان شاءالله خواهید ماند. هر کس در هر سطحی از این مسیر خارج شود حمایت نمی کنیم

قوامی: دولت و مجلس برای دستیابی به رشد اقتصادی باید با هم هم جهت باشند

 نماینده مردم اسفراین موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: ان شاءالله نمایندگان مجلس یک رای قاطع به کابینه پیشنهادی دولت بدهند.

 

 

معصومی: پزشکیان مغلوب بازی‌های سیاسی نشده و تن به سهم دهی نداده/ ترکیب کابینه نمایان‌گر تحقق وعده‌های راستین رئیس‌جمهور است

نماینده مردم فومن و شفت موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: با توجه به شاخص های وزرای پیشنهادی مبرهن است که پزشکیان مغلوب بازی های سیاسی نشده و تن به سهم دهی نداده و مرزهای سهم خواهی و سهم دهی را در نورده است.تجربه گرایی توام با جوان گرایی بدون غلبه یکی بر دیگری یک امتیاز ممتاز است که در کابینه آقای پزشکیان مشهود است.

وی افزود: انتخاب یک خانم به عنوان وزیر راه و شهرسازی مرزهای جنسیتی فرسنگ ها جابجا کرده و به بانوان را به مشارکت سیاسی امیدوار کرده است

تاجگردون: دشمنان ایران را هدف قرار گرفته‌اند نه پزشکیان و قالیباف و جلیلی

نماینده مردم گچساران، موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم: امروز روز انسانیت و حریت و  روز بزرگی مجلس است.ایران ما ایرانی است که نیاز به کمک دارد

وی ادامه داد: دشمنان ایران ما را نمی خواهند امروز نقطه قوت پزشکیان را نقطه ضعف او می دانیم.می گویند پزشکیان برنامه ندارد؛ آن را به قال نیک بگیریم که یک نفر یک دفعه نگفته 2 هزار صحفه برنامه دارم؛ برنامه پزشکیان برنامه هفتم توسعه است که مجلس تصویب کرده است. اگر پزشکیان می گفت برنامه دارم باید شک می کردیم.

رنجبرزاده: زشکیان برای نجات کشور از همه نخبگان و سلایق چپ و راست استفاده می‌کند/ این نقطه قوت اوست

رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد، موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: نمایندگان درخصوص وزرای پیشنهادی صرفا بر اساس شایستگی نظر می دهند باید از همه ظرفیت ها و پنانسیل ها استفاده کنیم

وی گفت: 16 میلیون نفر به آقای پزشکیان رای دادند و 14 میلیون نفر به عزیز دیگر؛ برای اعتلای ایران اسلامی بسیج همگانی راه خواهیم انداخت.

 

 

لاهوتی: برنامه آقای پزشکیان همان برنامه هفتم است/ باید به رشد اقتصادی 8 درصدی برسیم

نماینده مردم لنگرود موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی اجتناب ناپذیر است باید به آن برسیم.

باید نرخ تورم به زیر 10 درصد یعنی 9.5 درصد برسد. باید از این اقتصاد دولتی رها بشویم راهی جز این نداریم.

 

 

حسینی: وزرای پیشنهادی برنامه‌های خودشان را بر مبنای برنامه هفتم تنظیم کردند/ اگر دولت بتواند همین احکام برنامه هفتم را اجرا کند کافی است

حسینی نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: همان طور که آقای پزشکیان بر برنامه هفتم توسعه تاکید کردند وزرای پیشنهادی هم برنامه های خودشان را بر مبنای برنامه هفتم تنظیم کردند، پس اگر بگوییم برنامه ندارند محل تردید است. اگر رئیس جمهور و دولت بتوانند همین احکام برنامه هفتم توسعه را اجرا کنند کافی است نباید انتظار برنامه جدید داشته باشیم.

وی ادامه داد: نباید بگذاریم دیگر کسی از کشتی انقلاب پیاده شود.ما نیاز به اصلاحات ساختاری و نهادی داریم که نیازمند وفاق ملی است.

 

 

روح الامینی: وعده صادق آقای پزشکیان در مناظره‌ها امروز محقق شده است

روح الامینی نماینده مردم تهران موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد:آقای پزشکیان تشکیل دولت وفاق ملی و اینکه در حکمرانی آغازی نو داشته باشند شروع کردند آقای پزشکیان به صراحت گفتنند که دولت سوم هیچ کس نیست.

وی افزود: دولت اول آقای پزشکیان محقق شده است این را باید قدر بدانیم و زمینه آن را باید باز کنیم تا تداوم یابد.

 

 

پزشکیان: از نمایندگان می‌خواهم با قدرت به همه وزرای پیشنهادی رای بدهند

رییس جمهور در صحن علنی مجلس بیان کرد: :با قدرت رای بدهید تا در مسیری که رهبر انقلاب مشخص کرده بسیج بشویم تا یک صدا در برابر تحریم ها و تهدیدها بایستیم.در شرایط فعلی ما نیاز به وحدت داریم

وی افزود: ما همه را باید جذب کنیم .خواهش می کنم نمایندگان مجلس کمک کنند. درست است عیب داریم، به هر کسی می توان گیر داد ولی در همه مراحل انتخاب وزرای پیشنهادی با گروه های مختلف مشورت کردیم

 

 

پزشکیان: همیشه به بی‌عدالتی‌ها حمله و از حق مردم و مذاهب و قومیت‌ها دفاع کردم

رییس جمهور در صحن علنی مجلس بیان کرد: به حق و عدالت در جامعه اعتقاد دارم. در جاهایی که کسی جرات نداشت من حرف زدم. برای ایجاد حق و عدالت به شدت به اصلاحات اعتقاد دارم.

پزشکیان تاکید کرد: الان وضعیتی نیست که با هم دعوا کنیم.ما پایبند به قانون هستیم؛ آن را میدان عمل امتحان کنیدو 20 سال قرار است در  چشم‌انداز اول باشیم؛ فقط با هم دعوا 

 

 

سلیمی: رئیس جمهور تحت فشار سهم خواهان قرار نگرفت

نماینده مردم تهران در صحن علنی مجلس بیان کرد: امروز نیازمند یک وفاق، همدلی و همسویی و هماهنگی و همکاری جدی هستیماینکه رئیس جمهور سعی کردند. با دیدگاه خودشان یک کابینه هماهنگ در راستای وفاق تشکیل بدهند یک امر پسندیده و قابل دفاعی است

وی افزود: یک ستاد موازی تشکیل شده برای اینکه اجازه ندهند کلیات کابینه موفق شود، این ستاد دنبال پست و مقام و وزارت بودند.

 

 

اسحاقی: به عنوان کسی که افتخار دارم در حوزه انتخابیه اهل تسنن حضور دارند می‌خواهم نمایندگان از دوقطبی سازی خودداری کنند

اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در صحن علنی مجلس بیان کرد: آقای پزشکیان! تکلیف شما در قبال شیعه و سنی و همه مردم ایران اجرای قانون اساسی است. همکاران محترم توجه کنند هر گونه دو قطبی سازی و اظهارنظری که به انسجام و همدلی و همبستگی و امنیت کشور خدشه وارد کند مقایر با اصل 67 ام و قسمی است که خورده ایم.

 

 

گودرزوند چگینی: بابت انتخاب وزرای پیشنهادی جهادکشاورزی، ورزش، کشور و اطلاعات از پزشکیان تشکر می‌کنیم

نماینده مردم رودبار موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: ما به دنبال قومیت گرایی نیستیم ما دنبال انتخاب از استان ها و مناطق نیستیم ما به دنبال یک وفاق ملی هستیم.

وی ادامه داد: گفتمان آقای پزشکیان مورد قبول مردم است.امیدواریم برنامه آقای پزشکیان ذیل برنامه های هفتم توسعه و سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب باشد.

 

 

رحیم زارع: انتخاب وزرای پیشنهادی بدون نگاه حزبی بوده است/ تیم اقتصادی رئیس‌جمهور اوضاع و احوال خوبی دارد

زارع نماینده مردم آباده موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: امروز بحث پزشکیان نیست مساله خواسته‌های یک ملت است. کابینه مطمئنا نقاط مثبت و منفی دارد ولی از نظر بنده تراز هزینه و فایده وزرا به سمت فایده سنگینی می‌کند.

وی ادامه داد: دلیل متقنی که بتوان بر اساس آن کابینه پیشنهادی را رد کرد، ندیدیم. یک دولت فراگیر و استفاده از نخبگان در حوزه های مختلف را شاهد هستیم.نباید در کشور دو قطبی ایجاد کنیم و محور قرار گرفتن برنامه هفتم توسعه از نقاط قوط دولت و وزرای پیشنهادی است.

فاطمی: 50 درصد کابینه آرای رئیس‌جمهور را نمایندگی نمی‌کنند

فاطمه نماینده مردم بابل در مخالفت با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: آقای رئیس جمهور! در ایام انتخابات وعده دادید که کابینه ای مبتنی بر وفاق ملی تشکیل بدهید و وزرای پیشنهادی فراجناحی داشته باشید.آقای رئیس جمهور! تردید ندارم این سنگ بنایی که شما بنیان نهاده‌اید به سرانجام نیکو ختم خواهد شد و به آن ایمان دارم اما به شرط و شروطی.

وی ادامه داد: 50 درصد اعضای کابینه کسانی هستند که شما و آرای شما آنها را نمایندگی نمی کند.

پایان جلسه مجلس؛ ادامه بررسی برنامه دولت در نوبت عصر

محمدباقر قالیباف با اعلام پایانی جلسه علنی نوبت صبح بیان کرد: جلسه علنی نوبت عصر ساعت ۱۴ و برای ادامه بررسی برنامه‌های دولت چهاردهم تشکیل می‌شود.

نمایندگان مجلس از ابتدای صبح امروز به بررسی خط مشی، اصول کلی و برنامه دولت چهاردهم پرداختند. ابتدا رئیس‌جمهور توضیحاتی از برنامه‌اش را ارائه کرد و سپس نمایندگان مخالف و موافق اظهارنظر کردند.

نصیرپور: تعهد آقای پزشکیان ایجاب می‌کند در کابینه پیشنهادی تجدیدنظر بکند

نصیر نماینده مردم سراب در مخالفت با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: آیا کابینه پیشنهادی آقای پزشکیان تحقق وعده رئیس جمهور مبنی بر ایجاد تغییر مورد متوجه مردم را دارد؟ آقای پزشکیان باید در ترکیب کابینه و توانایی افراد دقت بیشتری می‌کردند.

وی افزود: کسانی که در کابینه قرار می گیرند باید در تراز ملت ایران حکمرانی کنند. نمی‌شود کسی را بدون تجربه در کابینه بگذاریم و بعد از او توقع داشته باشیم برای ملت ایران تصمیم درست بگیرد.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز