تهران ° كمينه °  بیشینه °
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۷
موافقان و مخالفان چه گفتند؟

پایان جلسه هشتم بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم

پایان جلسه هشتم بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم
هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم با حضور نمایندگان مردم و اعضای پیشنهادی کابینه برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۰۸۲

به گزارش خبرنگار سیاسی معاصر، هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر سه‌شنبه برگزار شد.

در هفت جلسه پیشین نمایندگان ملت، صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و امیرحسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی شده است.

پاک نژاد: شالوده اصلی برنامه‌ام پاسخگویی برای حل چالش‌های نفت و گاز است

محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت در مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود گفت: برنامه تقدیم شورای اسلامی در چارچوب سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و منطبق با اسناد بالادستی به ویژه قانون برنامه هفتم تنظیم و ارائه گردیده است. آنچه می‌توان از وزیر انتظار داشت شناخت چالش‌های هر بخش و ارائه راهبردها و راه حل‌های اصلی برای تحقق اهداف برنامه هفتم پیشرفت است.

وی افزود: شالوده اصلی برنامه ارائه شده توسط اینجانب بر پایه پاسخگویی و ارائه راه حل‌های مناسب برای چالش‌های پیش روی کشور در زمینه نفت و گاز است.

حبیب زاده: پاک‌نژاد اعتقادی به انتصابات رفاقتی ندارد

عزت الله حبیب زاده نماینده مرند و جلفا در حمایت از پاک نژاد اظهار کرد: مسئله بنزین و قاچاق سوخت از مشکلات عمده وزارت نفت است و ما در وزارت نفت متخصص می‌خواهیم و وزیری می‌خواهیم که کاردان باشد و کارآمد و وزیری می‌خواهیم که درون این وزارتخانه باشد و انتصابات رفاقتی برای وی جایگاهی نداشته باشد که پاک نژاد این ویژگی‌ها را دارد.

نصیبی: مبارزه با فساد از اهم برنامه‌های پاک‌نژاد است

امید نصیبی نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مبارزه با فساد و ویژه خواری از اهم برنامه‌های پاک نژاد است و اعلام کرده است که در مدیریت خود استقلال دارد و به هیچ جناح و گروهی وابسته نیست.

وی در ادامه، گفت: آقای پاک نژاد! شما قرار است در مجموعه‌ای کار کنید که مملو از جوانان پرکار، متعهد، علمی و متخصص است و امیدوارم با رأی بالا که مجلس به شما دهد، شاهد کادر پروری و کادرسازی از مجموعه جوانان در صنعت نفت باشیم.

محمدپور در مخالفت با پاک نژاد صحبت کرد

هادی محمدپور، نماینده مردم گناباد و بجستان در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت صحبت کرد.

عبداللهی: پاک‌نژاد مسیر پیشرفت را غیرسیاسی و پلکانی طی کرده است

اسفندیار عبداللهی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نفت پشت تریبون مجلس رفت.

وی بیان کرد: پاک نژاد در دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل کرده است و تسلط حرفه‌ای و تخصصی به زبان انگلیسی دارد. وی متعلق به خانواده نفت و بدنه این صنعت است و مسیر پیشرفت را غیر سیاسی و پلکانی طی کرده است.

توکل شوریجه: پاک‌نژاد فردی عملیاتی، میدانی و اجرایی است

غلامرضا توکل شوریجه در حمایت از وزیر پیشنهادی نفت صحبت کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نفت فردی عملیاتی، میدانی و اجرایی است و سابقه دارد که ۵۶ روز و به صورت شبانه روزی در جهت مهار فوران چاه فعالیت کرده بود و نیروهای تحت امر خود را ترک نکرده بود. امیدوارم همکارانم با وزارت نفت سیاسی رفتار نکنند.

حسینی: برنامه‌های وزیر نفت کلی و بدون ملاحظات اجرایی است

سیداسماعیل حسینی به‌عنوان اولین مخالف وزیر پیشنهادی نفت سخنرانی کرد.

نماینده شیراز که در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت سخن می‌گفت، در رابطه با ضرورت رفع چالش‌های پیش روی صنعت نفت، گفت: با توجه به شرایط خاص سیاسی و اقتصادی کشور در زمان فعلی برنامه‌ها یا به صورت کلی ارائه شده است یا ملاحظات اجرایی آن ارائه نشده است، به عنوان مثال در برنامه‌های مربوط به رفع ناترازی انرژی در مورد طرح جمع‌آوری گازهای مشعل با توجه به عدم پیشرفت پروژه‌های آن در سال‌های گذشته آسیب شناسی این موضوع و برنامه جامع و راهکار عملی برای رفع موانع اجرایی این پروژه‌ها ارائه نشده است.

موافقت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر پیشنهادی نفت

زهرا سعیدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، نظر کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت را قرائت کرد.

بر این اساس سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نفت خبر داد.

نظر کمیسیون انرژی مجلس درباره وزیر پیشنهادی نفت

جلیل مختار در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون انرژی درباره محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت را قرائت کرد.

بر این اساس کمیسیون انرژی مجلس پس از بررسی‌های دقیق برنامه و پرسش و پاسخ نمایندگان عضو کمیسیون، برنامه وزیر پیشنهادی را دارای بهبود قابل توجه در انطباق با اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه تشخیص داد.

صالحی امیری: برنامه و خط مشی خودم را تحقق سیاست کلی نظام و برنامه توسعه قرار دادم

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: حقیر سیاست، برنامه و خط مشی خودم را تحقق موضوع سیاست کلی نظام و برنامه توسعه هفتم قرار دادم و می‌دانم برای اجرایی شدن آن نیازمند حمایت، راهنمایی، نظارت و پشتیبانی شما نمایندگان ارزشمند مجلس شورای اسلامی هستم.

وقتی در تهران فقط ۶ هتل ۵ ستاره داریم یعنی بسترهای ما برای جذب ۱۵ میلیون گردشگر آماده نیست 

صالحی امیری گفت:  ما می‌توانیم با توسعه زیرساخت‌ها گردشگری در منطقه را به شدت رونق بدهیم.ما می‌توانیم از دنیای اسلام گردشگران را بیاوریم اما نیازمند زیرساخت‌ها هستیم.

 وی گفت: وقتی در تهران فقط ۱۴۰ هتل داریم ولی فقط ۶ هتل ۵ ستاره داریم یعنی بسترهای ما برای جذب ۱۵ میلیون گردشگر امروز آماده نیست و این رسالت ما و دولت هست که باید حتماً بسترهای پذیرش ۱۵ میلیون گردشگر را در پایان برنامه هفتم داشته باشیم؛ آیا ممکن است حتما ولی اما نیازمند حمایت مجلس و دولت و خصوصاً بخش خصوصی برای سرمایه گذاری هستیم.

 صالحی تاکید کرد: در همسایه ما استانبول حدود ۹۰۰ هتل و در همسایه دیگر ما در شهر دبی حدود بیش از ۸۰۰  هتل هست بنابراین ما باید این شکاف ها را پر کنیم تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم رو برای جذب ۵۰۰ ۱۵ میلیون گردشگر فراهم کنیم.

 
 
% buffered00:00
10:03
 
 

 سال 76 تبرئه شدم ولی امروز می‌خواهند دوباره توضیح بدهم

صالحی امیری تاکید کرد: عزیزان این تریبون متعلق به 86 میلیون انسان است این منتشر می شود. والله جمهوری اسلامی شکنجه گر نیست والله این جنایات در جمهوری اسلامی اتفاق نمی افتد

 وی گفت: همین شب هاست که حرفه ای خضریان در شبکه های بیگانه پخش شود. چرا در این تریبون مقدس همه را تخریب می کنید؟من که در کمیسیون سند ارائه دادم و شما قانع شدید.طرح دوباره در پشت تریبون جز تخریب یک وزیر پیشنهادی چه سودی دارد؟

کسی که همه جوانی خود را در جنگ و جهاد برای دفاع از ارزش‌های نظام داده نیازی به اثبات خودش ندارد

صالحی امیری بیان کرد: والله من نیازی به اثبات خودم ندارم.والله این تخریب شخصیت من است که از خودم تعریف کنم. کاری نکنید که دیگران حاضر نباشند در این کشور مسئولیت قبول کنند.

 
 
% buffered00:00
10:25
 
 

 راهبرد اول ما توسعه گردشگری داخلی است

صالحی امیری عنوان کرد: ایران بالغ بر یک میلیون اثر تاریخی و فرهنگی دارد که نیازمند یک برنامه‌ریزی، سرمایه گذاری و حمایت جدی است.در حال حاضر ما توانستیم در چهار دهه گذشته ۳۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و طبیعی را در فهرست آثار ملی و ۲۸ اثر را در فهرست آثار جهانی ثبت کنیم.

 وی گفت: ۵ اثر از کشورمان در فهرست میراث جهان اسلام ثبت شده است. ایران در جزو ۱۰ کشور اول نخست دنیا در صنایع ناملموس است و در صنایع ملموس ایران جایگاه پنجم را دارد. در حال حاضر ۸۳۶ موزه و ۲۰ هزار محوطه طبیعی فعال هستند. ما با تعریف ۱۰ راهبرد و ۵۰ برنامه سیاست‌های خودمان را تنظیم کردیم.

 
 
% buffered00:00
08:53
 
 

 فیاضی: صالحی امیری خودش باید درباره جریان فتنه توضیح بدهد؛ اگر برائت جست ما به او رای می‌دهیم

 نماینده مردم نور و محمودآباد در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: من به عنوان موافق آقای صالحی امیری اینجا ایستادم من هیچ نسبتی سیاسی با آقای امیری ندارم اصلاً من یک جریان سیاسی هستم که با او در یک مشق نبودم.

  وی گفت: مجلس محل تجارب آرا و اندیشه است، نمایندگان آزادند نمایندگان هیچگاه با یک برگه تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. آقای صالحی اصلا رنگ سیاسی نداشته است که اعضای کمیسیون از او بپرسند، آقای امیری یک مدیر سیاستمدار فرهنگی است یکی لیدر است.

فیاضی افزود: اگر چنانچه گاهی از برخی جزئیات صنایع دستی، گردشگری و میراث اطلاعی ندارد آن جزء است آن مربوط به مدیران خرد است، او یک مدیر راهبردی است. او سال‌های سال است در جمهوری اسلامی نقش‌آزمایی می کند او تازه به میدان نیامده است درباره جریان فتنه خودش باید توضیح بدهد؛ اینجا اگر برائت جست ما به او رای می‌دهیم.

رضایی: همه نمایندگان حامی دولت هستند؛ اما این به معنی رای دادن به کل وزرای  پیشنهادی نیست

 نماینده دشتستان در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: اینکه حمایت از دولت به معنای رای دادن به کل وزرای معرفی شده است به نظرم اشتباه است.

وی افزود: همه نمایندگان حامی دولت هستند، همه ما به دنبال موفقیت دولت هستیم اما گاهی حمایت از دولت با ممانعت از ورود افراد ناکارآمد به دولت است. لزوماً حمایت به معنای رای دادن نیست و اینکه ما منتقدین برخی از وزرای پیشنهادی را مخالف دولت بدانیم اشتباه است؛ ما همه حامی برای حل مشکلات هستیم.

صالحی امیری از ایران امن حرف می‌زند مگر ایران ناامن است؟/ برنامه او فقط کلی‌گویی است

رضایی گفت:آقای دکتر صالحی امیری هیچ کدام از شاخص های لازم را تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ندارد.این وزارتخانه نیاز دارد به یک مدیر پر انرژی و پر انگیزه و نیاز دارد به یک مدیر تحولی.

وی تاکید کرد: کسی که یک روز هم در این وزارتخانه نبوده و هیچ آشنایی هم با ذینفعان این وزارتخانه ندارد حتما توان تحمل هم در او وجود ندارد.صالحی امیری در صحبت‌های خود حرف از ایران امن می‌زند مگر ایران ناامن است که شما حرف از ایران امن می‌زنید؟من بارها برنامه او را مطالعه کردم حقیقتاً چیزی جز کلی‌گویی ندیدم.

نجابت: صالحی امیری در پاسخ به سوالات کمیسیون گفت من کمتر از یک هفته است وارد این حوزه شدم از جزئیات اطلاع ندارم!

 نماینده مردم شیراز در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: در کمیسیون امنیت ملی سوالات تخصصی از صالحی امیری پرسیدم و هیچ پاسخی نگرفتم.

 وی ادامه داد:  من برنامه را می گذارم بر اقراری که آقای دکتر در جلسه کمیسیون داشتند وقتی از ایشان سوالاتی پرسیده شد خیلی صادقانه گفتند من کمتر از یک هفته است که وارد این حوزه شدم از جزئیات اطلاع ندارم.

کاظمی: آقای صالحی امیری همواره در مسیر انقلاب و ولایت بوده است

 نماینده پل دختر در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد:آقای صالحی امیری به مرز پختگی و بالندگی رسیده و از حیث دانش، تجربه، حلم و علم در جایگاه رفیعی است.

وی افزود:  ذکر برخی از مسئولیت‌های ایشان می‌تواند به شناخت بیشتر همکاران جهت اعتماد بیشتر برای رای اعتماد به ایشان کمک بکند از جمله ایشان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان، ریاست کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی شهرداری تهران، معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان کمیته ملی المپیک، رئیس سازمان اسناد ملی و کتابخانه ملی، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام.

 وی ادامه داد:  تجارب علمی ایشان در کمیته ملی المپیک و همراه تالیفات ایشان در حوزه دیپلماسی فرهنگی می‌تواند گره کور این حوزه را باز بکند و گردشگران خارجی را مورد توجه قرار بدهد.

خدادادی: دکتر صالحی امیری اعتقاد قلبی دارد که ایرانی بودن با انقلابی بودن و اسلامی بودن تعارضی ندارد

 نماینده ملکان در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: دکتر صالحی امیری از سیاستمدارانی است که سیاست را از دریچه فرهنگ می‌نگرد.او به جای سلیقه بر برنامه بلندمدت متکی است و به جای نگاه جزیره‌ای رویکرد انسجام گرایی و گفتمان‌سازی و اجماع سازی دارد.

وی گفت: دکتر صالحی امیری ریشه تمام تنش‌های موجود در جامعه را انسداد فرهنگی می‌داند.او اعتقاد قلبی دارد که ایرانی بودن با انقلابی بودن و اسلامی بودن نه تنها تعارضی ندارد بلکه در طراحی نقشه جامع کشور ضروریست؛ این اضلاع در تعامل با یکدیگر ترسیم شوند. ریاست ۵ ساله درخشان دکتر صالحی امیری در کمیته ملی المپیک هنوز در بین اهالی ورزش به ویژه قهرمانان ملی زبانزد است چرا که گفتمان حکمرانی او توسعه گرایی با رویکرد انسانی و اخلاقی بوده و ورزش از نگاه او علاوه بر ورزیدگی و قهرمانی عرصه‌ای فرهنگی برای دیپلماسی جهانی بوده است.

 خضریان: صالحی امیری از نظر تخصص حتی یک ساعت هم در وزارت گردشگری سابقه کار ندارد

 نماینده مردم تهران در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد:زمانی که صالحی امیری در کمیسیون‌ها می‌آمد و از او سوال می‌پرسیدیم، او پاسخ ها را به معاونین فعلی ارجاع می‌داد تا آنها صحبت بکنند این یعنی اینکه برنامه تحولی هم در کار نیست.

وی گفت: آیا در همفکران دولت محترم و بدنه کارشناسی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی یک نفر هم نبود تا در این وزارتخانه قرار بگیرد؟ جالب است صالحی امیری در آن کار گروهی که انتخاب می کردند در چند تا وزارتخانه نفر اول معرفی شدند الحمدلله در همه حوزه ها هم صاحب سبک و نظر هستند.

 سابقه آقای صالحی امیری در فتنه ۸۸ باید مد نظر قرار بگیرد

خضریان گفت: صالحی امیری فعالیت‌هایی در زمان فتنه سال ۸۸ داشته است.صالحی امیری خیلی جاها گفته من نگفتم تقلب شده اما یک جمله از نامه این است «اگر بنا بوده از اول یک نفر از صندوق رای بیرون بیاید پس چرا مردم را به تمسخر می‌گیرند چرا این همه هزینه به نظام تحمیل می‌کنند؟»

 وی افزود: او به عنوان کسی که در وزارت اطلاعات این کشور بوده و سابقه امنیتی دارد متاسفانه همچین کاری را انجام داده است.

وزیر پیشنهادی کشور: قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم مبنای تمام هدف‌گذاری‌ها، تصمیمات و اقدامات ما خواهد بود

اسکندر مومنی در صحن علنی مجلس بیان کرد: قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قانون برنامه پنج ساله هفتم و دیگر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی مبنای تمام هدف‌گذاری‌ها تصمیمات و اقدامات ما خواهد بود.

 وی گفت: می‌خواهیم با نظارت و کمک شما الگویی از وفاق ملی که شعار محوری رئیس جمهور محترم نیز بوده برای سربلندی ایران عزیز باشیم.

مومنی تاکید کرد: وزارت کشور دولت چهاردهم مصمم است تا از همه امکانات و منابع انسانی موجود بهره ببرد و بلکه در گامی بلندتر با تسهیل‌گری مشارکت جویی و استمداد از همه نخبگان و مجامع علمی و تحقیقاتی فرصت‌سازی کند تا به خواست خدا افق‌های جدیدی برای تقلیل مشکلات کشور بگشاید. میهن پهناور و پرافتخار ما هیچ چیز برای رسیدن به آرمان‌های خود کم ندارد این ما و شما هستیم که باید با توکل بر خدا، شناخت استعدادها و فراهم ساختن زمینه فعلیت یافتن آنها به رسالت تاریخی خویش جامه عمل بپوشانیم.

 
 
% buffered00:00
07:36
 
 

مردم حق نقد و اعتراض دارند/ باید با مردم گفتگو کرد و به حقوق و آزادی‌های آنان احترام گذاشت

اسکندر مومنی گفت: سرمایه اصلی و پشتوانه اصیل نظام اسلامی چیزی جز عموم مردم نیست؛ چنانکه مولایمان به مالک اشتر نوشت ستون دین و محور وحدت امت و ساز و برگ کشور در برابر دشمنان توده مردم هستند پس باید توجه و عنایت تو فقط با آنان باشد.

وی افزود: بنابراین مردم ولی نعمت صاحب منصبان، راهنما و ناظر بر عملکرد آنان هستند و به حکم قانون اساسی و با رعایت ساز کارهای قانونی حق نقد و اعتراض دارند.باید به متن جامعه باور داشت، با آنان گفتگو کرد به حقوق و آزادی‌های آنان احترام گذاشت و کرامتی را که خدا به همگان اعطا کرده پاس داشت تا شاهد معجزه یدالله مع الجماعه باشیم.

مومنی عنوان کرد: چقدر آموزنده و الهام بخش است که امام عزیز و راحل ما در وصیت‌نامه سیاسی و الهی خویش فرمودند به وزرای کشور در طول تاریخ توصیه می‌کنم که در انتخاب استاندارها دقت کنند اشخاص لایق، متدین، متعهد، عاقل و سازگار با مردم انتخاب نمایند تا آرامش در کشور هرچه بیشتر حکمفرما باشد.در پیشگاه خدای متعال و حضور شما نمایندگان پیمان می‌بندم که ملاک و معیار اصلی در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها لیاقت و کاردانی، تدین و پاکدستی، تعهد و مردمداری و خردمندی و کارآمدی است.

 ساماندهی و جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع و انسداد مرزها از اولویت‌های کاری بنده خواهد بود

مومنی بیان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های کاری بنده پیگیری ارتقای امنیت مرزها و مدیریت و ساماندهی حضور اتباع خارجی در کشور و جلوگیری از ورود غیرقانونی آنان از طریق اجرای تکلیف قانون برنامه هفتم مبتنی بر تشکیل سازمان ملی مهاجرت جهت سازماندهی و نظم دهی به این امر مهم همچنین انسداد مرزها و همکاری‌های دو یا چند جانبه با کشورهای همسایه است.استفاده از اهرم توافق‌های بین‌المللی و مسئول سازی نهادها و دیگر کشورهای مرتبط را هم در این خصوص باید جدی گرفت.

 
 
% buffered00:00
08:37
 
 

وی افزود: همچنین تاکید بر این نکته را لازم می‌دانم که در اجرای همه برنامه‌ها رهنمود رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اولویت داشتن اقتصاد کشور، بهبود وضعیت معیشت مردم و توجه ویژه به مرزنشینان و معیشت آنان جایگاه تعیین کننده‌ای دارد و به طور خاص استانداران و فرمانداران در این زمینه وظیفه سنگینی را بر دوش خواهند داشت.

 

باقری،: چینش کابینه را مهندسی انتخابات 1407 می‌دانم

 نماینده مردم بناب در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشور بیان کرد: این گونه چینش کابینه پیشنهادی به نظر می رسد بیشتر به انتخابات سال 1407 مربوط می شود تا کابینه.

وی گفت: آقای مومنی یک فرد نظامی هستند، فرمایشات رهبر انقلاب و امام (ره) نهی کردند که  افراد نظامی نباید در سیاست دخالت بکنند؛ اگر حرفی داریم بگوییم امام اشتباه کرده است.

باقری تاکید کرد: وزارت کشور مادر وزارتخانه‌هاست الان ما شخصی را از نیروی انتظامی می آوریم و وزیر کشور می‌کنیم؛ آیا این برخلاف منویات رهبر انقلاب و امام (ره) نیست؟آقای پزشکیان فردا بیاید مجلس و شفاف توضیح بدهد چرا آقای مومنی را به عنوان وزیر کشور منصوب کردند.

پژمانفر در حمایت از مومنی پشت تریبون حاضر شد

نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات، در حمایت از مؤمنی پشت تریبون حاضر شد و نکات خود را بیان نمود.

باقری در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور سخنرانی کرد

حجت الاسلام محمد باقری نماینده مردم بناب در مخالفت با مؤمنی سخنرانی کرد.

‌هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت آغاز شد

هشتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، دقایقی پیش و با اعلام محمدباقر قالیباف آغاز شد.

ادامه بررسی صلاحیت اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز