تهران ۲۹.۹۱° كمينه ۲۹.۸۴°  بیشینه ۳۰.۷۹°
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

20 میلیارد ریال بابت جبران خسارات‌ شکستگی خط لوله نفت مارون اختصاص یافت

خط لوله انتقال نفت ظهر روز یکشنبه هفته جاری در نزدیکی محل گندمکار و سرخون بخش میانکوه شهرستان اردل دچار شکستگی شد و مقرر شد فعلا مبلغ بیست میلیارد ریال بابت جبران خسارات‌ اولیه اختصاص یابد.
کد خبر: ۱۳۷۵۸
خط لوله انتقال نفت مارون، نفت خام را از استان خوزستان به پالایشگاه اصفهان منتقل می‌کند که قسمتی از این لوله انتقال نفت از منطقه میانکوه شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری عبور می‌کند.

این خط لوله انتقال نفت ظهر روز یکشنبه هفته جاری در نزدیکی محل گندمکار و سرخون بخش میانکوه شهرستان اردل دچار شکستگی شد و نفت خام قابل توجهی از این لوله در دره محل سرازیر و وارد رودخانه سرخون شد که بخشی از نفت سراریز شده دچار حریق می‌شود.

پیرو این حادثه سریعأ جلسه فوق العاده‌ای با حضور نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ با دکتر اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت‌ بحران کشور در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و در این جلسه قدرت‌الله‌حمزه تذکرات صریحی در خصوص تسریع رسیدگی به حادثه داد و مقرر شد فعلا مبلغ بیست میلیارد ریال بابت جبران خسارات‌ اولیه اختصاص یابد.

قدرت‌الله حمزه همچنین از رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار  تخصیص اعتباری ویژه در این زمینه شد تا اقدامات مقتضی و تدابیر مناسب جهت رفع مشکلات و دلجویی از مردم منطقه محروم بخش میانکوه ناشی از حادثه به عمل آید.

وی همچنین رؤسای قوای مقننه، قضاییه و مجریه برای رسیدگی فوری به حادثه ترکیدگی و انفجار لوله نفت مارون نامه زد و از رئیس قوه قضاییه نیز درخواست کرد تا متولیان امر به عنوان مدعی‌العموم به این حادثه ورود نموده و رسیدگی و تدابیر لازم را به عمل آوردند.

لازم به ذکر است، جلسه‌ای در روزهای آینده با حضور وزیر نفت برای حل مشکل سرخون و گندمکار تشکیل می‌شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز