تهران ۲۹.۹۱° كمينه ۲۸.۷۹°  بیشینه ۲۹.۹۹°
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
دوست خلافکار من را به این راه کشاند

ماجرای زورگیر شدن پسر ۱۷ ساله مشهدی

ماجرای زورگیر شدن پسر ۱۷ ساله مشهدی
نوجوانی 17 ساله که دست به سرقت‌های خشن می‌زد، داستان زندگی‌اش را بازگو کرده است.
کد خبر: ۷۶۸۵۰

به گزارش معاصر، از روزی که با رسول آشنا شدم مسیر زندگی ام تغییر کرد؛ چرا که به پیشنهاد او به سرقت و زورگیری روی آوردم و به خلافکاری هایم ادامه دادم. اگرچه دوبار به اتهام سرقت نیز دستگیر شدم ولی باز هم …

به گزارش روزنامه خراسان، اینها بخشی از اظهارات نوجوان ۱۷ ساله ای به نام «علی» است که به اتهام زورگیری از راننده تاکسی اینترنتی دستگیر شده بود.

این نوجوان سابقه دار درباره ماجرای زورگیری و سرگذشت خود به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری معراج مشهد گفت: پدرم نگهبان یکی از مراکز تجاری مشهد است و یک برادر کوچک تر از خودم دارم اما خلافکاری های من از زمان ورود به مقطع راهنمایی (متوسطه اول) در حالی شروع شد که تحت تاثیر رفتارهای یکی از دوستان  هم‎ محله ای به کشیدن قلیان و سیگار روی آوردم چرا که وقتی سیگار را لای انگشتانم می گذاشتم، احساس می کردم که بزرگ شده ام.

خلاصه در همین حال نیز مصرف مشروبات الکلی را شروع کردم و این گونه از درس و مدرسه بازماندم تا جایی که دیگر مجبور به ترک تحصیل شدم و راه کوچه و خیابان‎گردی را در پیش گرفتم.

آرام آرام با دوستان خلافکارم آشنا شدم و با آن ها به کافه های زیرزمینی می رفتم ولی باید برای این تفریحات ناسالم هم هزینه می کردم؛ این بود که تحت تاثیر رفتارها و هیجانات دوران نوجوانی من هم با دوستانم همراه شدم و به سرقت از مردم روی آوردم.

طولی نکشید که دوبار توسط پلیس دستگیر و راهی کانون اصلاح و تربیت شدم اما وقتی بیرون می آمدم دوباره همان دوستانم به سراغم می آمدند و باز هم خلافکاری را ادامه می دادم و همچنان در شب نشینی های خودمان انواع قرص ها و مشروبات الکلی را استفاده می کردم تا این که زورگیری از رانندگان تاکسی های اینترنتی را شروع کردیم.

آن شب بعد از مصرف مشروب و با گوشی تلفن سرقتی که در دست داشتم با یکی از تاکسی های اینترنتی تماس گرفتم و به همراه «رسول» که با یکدیگر سرقت می کردیم،

راننده را به انتهای توس ۲۵ کشاندیم و سپس با تهدید چاقو گوشی تلفن و۲میلیون تومان وجه نقد او را گرفتیم. وقتی راننده فرار کرد من و رسول هم با پول های او مواد مخدر خریدیم اما ای کاش …

این نوجوان ۱۷ساله در حالی با دستور سرگرد فعال (رئیس کلانتری معراج)به مراجع قضایی معرفی شد که به ۵ فقره زورگیری اعتراف کرد.

ماجرای واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز