تهران ۲۹.۹۱° كمينه ۲۷.۷۹°  بیشینه ۲۹.۹۹°
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
بازار سهام ایران برای دومین بار؛

شاخص های بورس نزولی شدند

بازار سهام ایران برای دومین بار در سال جاری وارد مرحله نزولی شد و بررسی شاخص کل بورس در دی ماه نشان می‌دهد که شاخص در18 روز کاری دی ماه (تا روزگذشته) با افت 209 هزار و 245 واحدی معادل 14.5 درصد مواجه شده است.
کد خبر: ۱۵۶۷۷
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از ایران، یک بار در نیمه دوم مردادماه و به دلیل اختلاف نظر دستگاه‌ها برای عرضه صندوق موسوم به دارا دوم شاخص‌های بورس فرو ریخت و باعث شد تا شاخص از ارتفاع نزدیک به 2.1 میلیون واحد به 1.2 میلیون واحد کاهش یابد. چند ماه پس از این ریزش، با ترمیم نسبی اعتماد سهامداران و جذاب شدن قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها، دوباره از آبان ماه وضعیت بازار بهبود یافت به طوری که شاخص توانست تا میانه 1.5 میلیون واحد هم رشد کند.

اما بخشنامه قیمت‌گذاری فولاد و این بار ناهماهنگی وزارت صمت با متولی بازار سرمایه موجب شد تا دوباره اعتماد سهامداران به بازار و تصمیم‌های آتی سیاستگذاران آسیب ببیند. برهمین اساس دوباره شاخص با نوسان شدیدی مواجه شد و تعداد روزهای قرمز در بازار افزایش یافت. اتفاقی که به اعتقاد صاحب‌نظران بازار به دلیل بحران اعتماد در بازار شکل گرفته است. در واقع سهامداران پس از اتفاقاتی که از مرداد ماه امسال رخ داد، حساس‌تر از گذشته تحولات را رصد می‌کنند و با سرعت زیادی موضع خود را از خریدار به فروشنده تغییر می‌دهند.

بررسی شاخص کل بورس در دی ماه نشان می‌دهد که شاخص در18 روز کاری دی ماه (تا روزگذشته) با افت 209 هزار و 245 واحدی معادل 14.5 درصد مواجه شده است. برهمین اساس در روزهای کاری دی ماه با چندین نوبت ریزش‌های سنگین 40 هزار واحدی روبه‌رو شده است. بعد از ریزش 40 هزارواحدی شاخص در روز 23 دی ماه که دوباره شاخص را به کانال 1.2 میلیون واحد عقب راند، دیروز هم شاخص با 30 هزار و 843 واحد کاهش به یک میلیون و 229 هزار و 879 واحد رسید.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز