تهران ۳۵.۶۷° كمينه ۳۵.۴°  بیشینه ۳۶.۷۹°

۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲

اساتید انگلیسی خواهان تحریم اسرائیل

اطلاعیه مربوط به این تحریم، تحت عنوان «تعهد اندیشمندان انگلیس به حقوق مردم فلسطین» روز سه شنبه در روزنامه انگلیسی گاردین به چاپ رسید.
کد خبر: ۵۲۸۰
اخبار معاصر: اطلاعیه مربوط به این تحریم، تحت عنوان «تعهد اندیشمندان انگلیس به حقوق مردم فلسطین» روز سه شنبه در روزنامه انگلیسی گاردین به چاپ رسید.

صدها تن از اساتید و اندیشمندان انگلیسی، محافل دانشگاهی اسرائیل را به حمایت از رژیم اشغالگر متهم کردند و با تهیه و امضای طوماری خواستار تحریم این محافل شدند.

اطلاعیه مربوط به این تحریم، تحت عنوان «تعهد اندیشمندان انگلیس به حقوق مردم فلسطین» روز سه شنبه در روزنامه انگلیسی گاردین به چاپ رسید.

343 چهره دانشگاهی که در 72 موسسه انگلیس فعالیت می‌کنند این طومار را امضا کرده و وعده دادند از موسسه‌های آموزشی اسرائیل بازدید نکنند، به عنوان داور در این موسسه‌ها فعالیت نکرده و در نشست‌های تحت حمایت آنها شرکت نکنند.

در این درخواست تحریم آمده است: «به عنوان اساتید دانشگاه‌های انگلیسی، ما به شدت از اشغال غیرقانونی اراضی فلسطین توسط اسرائیل، تجاوزهای حقوق بشری این رژیم علیه تمامی مردم فلسطین و مقاومت آشکار تل آویو در برابر هر گونه مصالحه، آشفته هستیم.»

در میان امضا کنندگان این طومار نام‌های اساتید دانشگاه‌های برجسته انگلیس از جمله آکسفورد، کمبریج و کالج دانشگاه لندن به چشم می‌خورد.

پروفسور جاناتان روزن‌هِد، استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه لندن گفت دانشگاه‌های اسرائیل «در تخلفات این رژیم از قوانین بین الملل و ستم به مردم فلسطین» نقشی محوری دارند.

 روزن‌هِد افزود: «علی رغم فشارهایی که ممکن است به افراد آورده شود تا از اسرائیل انتقاد نکنند، این امضاها جمع آوری شد. هم اکنون که دعوت به این اقدام در فضای عمومی قرار گرفته است، پیش بینی می‌کنیم عده بسیاری به ما ملحق شوند.»

انتهای پیام/

منبع: پرس تی وی
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز