تهران ۳۲.۷۹° كمينه ۳۱.۷۹°  بیشینه ۳۲.۹۹°
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
مسعود پزشکیان:

شنبه رسما کاندیدای انتخابات می‌شوم/ اولویتم برادری با کشورهای عربی و اسلامی است

شنبه رسما کاندیدای انتخابات می‌شوم/ اولویتم برادری با کشورهای عربی و اسلامی است
نماینده اصلاح‌طلب مجلس امروز (جمعه) از تصمیم قطعی خود برای تبث نام در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
کد خبر: ۷۶۹۸۴

به گزارش معاصر، «مسعود پزشکیان» در گفت‌وگو با روزنامه «العربی الجدید» اعلام کرد که فردا (شنبه) برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به مقر وزارت کشور می‌رود.

پزشکیان در این باره اعلام کرد که تصمیم به رقابت برای تصدی پست ریاست جمهوری گرفته است.

وی دلیل اتخاذ این تصمیم را درخواست اصلاح طلبان، مردم، نخبگان و محافل و همچنین دستیابی به مشارکت بیشتر مردمی از طریق حضور جریان‌های مختلف سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرد.

پزشکیان در خصوص برنامه و اولویت‌های خود در سیاست خارجی نیز گفت، بر اساس آنچه که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده، سیاست خارجی وی برقراری ارتباط با تمام دنیا بجز رژیم صهیونیستی بر اساس اصول عزت، عقل و منافع کشور است.

وی افزود: اگر بخواهیم بر اساس این سیاست کار کنیم باید رفتارمان با همه مناسب باشد و بر اساس عزت و منافع با همه ارتباط خوبی برقرار کنیم.

پزشکیان اضافه کرد: هر چه روابط خارجی را بهتر کنیم به سیاست مذکور نزدیک‌تر می‌شویم، اما هر چه تنش‌ها بیشتر شود از آن دور می‌شویم و وضعیت بدتر می‌شود.

نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه تاکید کرد که اولویت وی برادری و هماهنگی با کشورهای عربی و اسلامی و رسیدن به یک زبان مشترک با آنها و سپس با سایر کشورهای جهان است.

با توجه به برگزاری زودهنگام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، این روزها شاهد افزایش فعالیت‌های انتخاباتی احزاب و گروههای سیاسی و انتشار اخبار مرتبط با این رویداد هستیم.

به گزارش ایسنا،‌ در جلسه سران قوا که بعد از ظهر ۳۱ اردیبهشت به میزبانی معاون اول رئیس جمهور و با حضور رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان دولت برگزار شد، زمانبندی فرایند انتخابات و روند برگزاری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به توافق اولیه شورای نگهبان، انتخابات برای تعیین رئیس جمهور جدید در تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

بر اساس تقویم مصوب انتخابات، ثبت نام از داوطلبان در روزهای ۱۰ تا ۱۴ خرداد و بررسی صلاحیت ها در روزهای ۱۵ تا ۲۱ خرداد انجام می شود. در روز ۲۲ خرداد اسامی داوطلبان نهایی اعلام خواهد شد. از ۲۳ خرداد تا ۶ تیر تبلیغات انجام خواهد شد. روز ۷ تیر تبلیغات ممنوع است و در روز ۸ تیر، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود. اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، ۱۵ تیر مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز