تهران ۲۳.۹۹° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
شمس‌آذر قزوین 1-3 پرسپولیس تهران

تیمِ اوسمار در یک‌قدمی قهرمانی

تیمِ اوسمار در یک‌قدمی قهرمانی
پرسپولیس با برد ارزشمند برابر شمس‌آذر در قزوین، در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی تثبیت کرد.
کد خبر: ۷۶۹۱۹

به گزارش معاصر به نقل از فوتبال 360، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به بیست‌ونهمین هفته از فعالیت خود رسید و در کورس قهرمانی، پرسپولیسی‌ها که هفته گذشته توانستند با ثبت دراماتیک‌ترین برد فصل در خانه، از لغزش استقلال استفاده کنند و به صدر جدول صعود کنند، امشب در جریان مسابقات هفته بیست‌ونهم در قزوین میهمان شمس‌آذر بودند؛ آن‌هم در حالی‌که یشمی‌پوشان برای حضور تاریخی در جمع 5 تیم برتر جدول رده‌بندی در تلاش بودند و هدف‌شان ثبت پنجمین بازی پیاپی بدون باخت بود.

 

سرخ‌پوشان پایتخت با کسب 7 برد در 8 بازی اخیر سرانجام به خواسته مهم خود که رسیدن به صدر جدول بودن، دست پیدا کردند و موفق شدند از لغزش حریف سنتی‌شان بهره ببرند و در مسابقه امشب به دنبال حفظ روند صدرنشینی خود بودند تا در یک‌قدمی کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم قرار گیرند. در آن‌سوی میدان، یشمی‌پوشان قزوینی بعد از توقف لحظه‌آخری در آبادان مقابل صنعت‌نفت، به دنبال آن بودند تا بعد از کسب امتیاز برابر استقلال و شکست دادن سپاهان در قزوین، مقابل پرسپولیس هم قدرت‌نمایی کنند و این تیم را هم در خانه خود زمین‌گیر کنند تا بیش از پیش نخستین فصل حضورشان در تاریخ لیگ برتر را تاریخی نمایند.

 

ترکیب شمس‌آذر قزوین

 

علیرضا جعفرپور، محسن طرحانی، هومن ربیع‌زاده، محمدرضا رضایی، علی آزادمنش، حسین گودرزی، صادق آلبوصبیح، پوریا سرآبادانی (از دقیقه 74: عیسی مرادی)، محمد پاپی (از دقیقه 74: سجاد جعفری)، امیرمحمد نسایی و فراز امامعلی (از دقیقه 81: مجتبی فخریان)

 

سرمربی: سعید دقیقی

 

ترکیب پرسپولیس تهران

 

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، مسعود ریگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، اوستون اورونوف، امید عالیشاه (از دقیقه 71: وحید امیری) و عیسی آل‌کثیر

 

سرمربی: اوسمار ویرا

 

سعید دقیقی در غیاب امیر شبانی و در شب بازگشت چند مهره کلیدی خود، دست به ترکیب اولیه شمس‌آذر برد و در مقایسه با دیدار برابر صنعت‌نفت آبادان به محمدرضا رضایی و صادق آلبوصبیح فرصت بازی در ترکیب اصلی را داد و آن‌ها را جانشین مهدی محمدی و سجاد جعفری کرد. اوسمار ویرا هم بعد از کامبک خیره‌کننده تیمش در تهران مقابل استقلال خوزستان، برای مسابقه امشب تنها یک تغییر در ترکیب برنده اعمال کرد و به جای فرشاد فرجی که عملکرد پرنوسانی برابر حریف اهوازی داشت، گیورگی گولسیانی که به تازگی از بند مصدومیت رها شده، در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور یافت.

 

دو تیم در ورزشگاه مملو از جمعیت سردار آزادگان قزوین، اولین رویارویی رسمی خود به میزبانی این ورزشگاه را از ساعت 20:20 با قضاوت موعود بنیادی‌فر آغاز کردند. روشن‌نشدن یکی از پروژکتورهای ورزشگاه باعث ایجاد تاخیر در انجام برگزاری بازی شد و دو تیم با 20 دقیقه تاخیر کار خود را آغاز کردند. یشمی‌پوشان در مسابقه خانگی امشب بازی را بهتر آغاز کردند و در همان ابتدای مسابقه، فرصت گلزنی خوب نصیب محمد پاپی شد که ضربه او را علیرضا بیرانوند به کرنر فرستاد.

 

بازیکنان پرسپولیس رفته‌رفته توانستند مالکیت بازی را در اختیار بگیرند و بعد از آنکه چند موقعیت نصفه‌ونیمه روی دروازه شمس‌آذر خلق شد، در دقیقه 19، پرس بازیکنان پرسپولیس برای توپ‌گیری با اشتباه پوریا سرآبادانی همراه شد و این اشتباه مهلک او برای خلق موقعیت گلزنی به سود پرسپولیس کافی بود و اوستون اورونوف روی پاس عیسی آل‌کثیر در مقابل دروازه خالی شمس‌آذر به توپ رسید و در دقیقه 19، گل اول مسابقه را به سود سرخ‌پوشان پایتخت رقم زد.

 

شاگردان دقیقی بعد از دریافت گل، تلاش خود برای جبران آن را آغاز کردند و چند فرصت خوب گلزنی هم روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند اما با این وجود، تلاش یشمی‌پوشان برای تغییر نتیجه تا پیش از پایان نیمه اول بی‌ثمر بود. تجربه بالای بازیکنان پرسپولیس در فاز دفاعی به کمک‌شان آمد تا در مقابل حملات شمس‌آذر ایستادگی کنند و همین مسئله باعث شد تا نیمه نخست با تک گل اوستون اورونوف به سود شاگردان اوسمار ویرا به پایان برسد و سرخ‌پوشان پایتخت برنده به رختکن رفتند.

 

سرخ‌پوشان پایتخت بازی را در نیمه دوم بهتر آغاز کردند اما روی اشتباه فاحش مسعود ریگی و خروج ناموفق علیرضا بیرانوند، محمد پاپی در دقیقه 50 موفق شد گل تساوی را به‌ثمر برساند. بعد از گلزنی پاپی، پرسپولیسی‌ها با حملات پردامنه به دنبال ثبت گل برتری بودند که مسعود ریگی اشتباه خود را جبران کرد و روی پاس مهدی ترابی، در دقیقه 59 بار دیگر شاگردان اوسمار ویرا را پیش انداخت تا پرسپولیسی‌ها در آستانه کسب 3 امتیاز در قزوین مقابل شمس‌آذر قرار گیرند.

 

امید عالیشاه در دقیقه 67 این فرصت را داشت تا گل سوم پرسپولیس را هم به‌ثمر برساند که شوت دیدنی امید عالیشاه از روی ضربه ایستگاهی به تیرک دروازه شمس‌آذر برخورد کرد. در ادامه، توپ‌ومیدان در اختیار سرخ‌پوشان پایتخت بود که بعد از چند فرصت‌سوزی از سوی عیسی آل‌کثیر و اوستون اورونوف، روی اشتباه مهلک علیرضا جعفرپور، پرسپولیسی‌ها در دقیقه 89 به گل سوم رسیدند تا در شب اشتباهات سریالی بازیکنان شمس‌آذر، پرسپولیس به نوزدهمین برد خود در فصل جاری برسد.

 

پرسپولیسی‌ها با کسب برد در مسابقه امشب، 65 امتیازی شدند و در رتبه نخست جدول موقعیت خود را حفظ کردند. شمس‌آذر قزوین هم با 39 امتیاز در رتبه ششم جدول موقعیت‌اش دست‌نخورده باقی ماند. یشمی‌پوشان در آخرین بازی خود در فصل جاری، شنبه دوازدهم خردادماه در اصفهان میهمان سپاهان هستند و پرسپولیس هم باید در خانه به مصاف مس رفسنجان برود که سرخ‌پوشان پایتخت در صورت کسب پیروزی برابر مس می‌توانند بدون توجه به سرنوشت دیدار تیم‌های پیکان و استقلال، قهرمان لیگ بیست‌وسوم شوند.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز