تهران ۳۵.۳۶° كمينه ۳۴.۸۴°  بیشینه ۳۵.۹۹°
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
چهارمین مناظره انتخابات ۱۴۰۳

پورمحمدی: قالیباف نماینده کدام جریان سیاسی مشخص است؟با اقتدار ملی خطرات دشمن رفع می‌شود

پورمحمدی: قالیباف نماینده کدام جریان سیاسی مشخص است؟با اقتدار ملی خطرات دشمن رفع می‌شود
مصطفی پورمحمدی تاکید کرد: ما چرا نمی‌خواهیم درباره سیاست داخلی حرف بزنیم؟ موضوع مهم امروز کشور انتخابات است و انتخابات با مشارکت مردم پیش می‌رود.
کد خبر: ۷۷۴۵۲

به گزارش معاصر، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی شامگاه دوشنبه - ۴ تیر ۱۴۰۳ - در چهارمین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری با موضوع سیاست و محور «ایران در جهان امروز»، در فرصت ۵ دقیقه‌ای مرحله نخست، اظهار کرد: سیاست خارجی تداوم سیاست داخلی است. ما الان در حال برگزاری مقدمات انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم، این مناظره هم سیاسی است اما کجا بحث سیاست داخلی انجام شد؟

وی افزود: این‌همه جلسات گفت‌وگو و مباحثه انجام شده اما حرفی از سیاست داخلی به میان نیامده است. همین سه کاندیدایی که تاکنون در این مناظره حرف زدند هم حرفشان درباره سیاست خارجی بود.

پورمحمدی تاکید کرد: ما چرا نمی‌خواهیم درباره سیاست داخلی حرف بزنیم؟ موضوع مهم امروز کشور انتخابات است و انتخابات با مشارکت مردم پیش می‌رود. رهبری هم تاکید دارند که با مشارکت اقتدار ملی تولید می‌شود.

وی یادآور شد: با اقتدار ملی هم خطرات دشمن رفع می‌شود و هم مشکلات داخلی را حل می‌کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: همه باید برای افزایش مشارکت تلاش کنیم اما متاسفانه امروز که باهم صحبت می‌کنیم افزایش مشارکت نمی‌بینیم و نظرسنجی‌ها این را نشان نمی‌دهد و به همان اعداد و ارقام اولیه نزدیک است. سهم افراد هم همان است که در سبدهای رأی قبلی وجود داشته است.

پورمحمدی تصریح کرد: هیچ حس و حال جدیدی در جامعه نمی‌بینم و این ضعف عمده امروز ایران است. انتخابات ناموس سیاسی کشور است. جمهوری اسلامی با رأی و حضور مردم شکل گرفته است. از روز اول امام راحل موضوع انتخابات را با جدیت مطرح کرد.

وی یادآور شد: من وقتی وزیر کشور شدم دیدم مشکل انتخابات جدی است و باید اقدامی در این زمینه انجام شود. نامه‌ای اوایل سال ۸۷ خدمت رهبری انقلاب نوشتم و مشکلات انتخابات را مطرح و از ایشان تقاضا کردم درباره این موضوع دستور بفرمایند. ایشان لطف کردند و به مجمع تشخیص ارجاع دادند تا بررسی شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مجمع تشخیص هم تایید کرد و موضوع را جدی دانست. ۸ سال طول کشید تا سیاست‌های کلی انتخابات نوشته شود. من آنجا به آقای مرحوم هاشمی رفسنجانی اعتراض کردم که موضوع انتخابات مهم است و چرا بررسی آن عقب می‌افتد؟ برخی گفتند با مسائل سال ۸۸ و وضع کشور اکنون مصلحت نیست. ۸ سال گذشت و در سال ۹۵ تصویب شد اما در نهایت تا امروز هم قانون انتخابات کامل نوشته نشده است.

وی افزود: هم در مجلس دهم و هم در مجلس یازدهم که آقای قالیباف رئیس بودند هنوز قانون جامع انتخابات که براساس سیاست‌های کلی باشد را ننوشته‌ایم. من معتقدم سال ۸۸ بسیاری از گرفتاری‌هایی که داشتیم به این دلیل بود که سیاست‌های انتخاباتی ما درست نبود. نباید از این موضوع به راحتی گذشت.

پورمحمدی یادآور شد: در همین انتخابات تعدادی از آقایان مثل آقای جهانگیری و آقای لاریجانی و آقای حسینی که نماینده مجلس تایید نشدند. آنان با ما چه فرقی می‌کنند؟ چه تفاوتی بین ما و آنان هست؟ چرا ما باشیم و آنان نباشند؟ این دغدغه و مسئله جامعه است که باید حل شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من به دوستان در شورای نگهبان حق می‌دهم. می‌گویند ما قاضی هستیم و قانون به ما حق داده است. من چون قاضی بودم این را می‌فهمم. مشکل در ساختار و برخی قوانین است. باید قوانین انتخابات و تأیید صلاحیت شناور باشد.

وی تاکید کرد: آقای قالیباف نماینده کدام جریان سیاسی مشخص است؟ ما فقط خودمان هستیم. اگر خوب عمل کردیم رأی آوردیم و اگر موفق نشدیم کسی از دیگری سئوال نمی‌کند. آقای پزشکیان هم که نماینده جریان مشخصی است، برنامه خودش را دارد و حتی الان گفت که عده‌ای به من روی آوردند.

پورمحمدی یادآور شد: تا این مسائل حل نشود آن وفاق و اجماع و آن سرمایی که امروز در فضای سیاسی جامعه می‌بینیم متاسفانه باقی می‌ماند و تا آن حل نشود مسائل اقتصادی و دیگر مسائل حل نمی‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز