تهران ۲۹.۹۱° كمينه ۲۹.۷۹°  بیشینه ۲۹.۹۹°
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
بیانیه جمعی از اصحاب رسانه و دانشجویان علوم سیاسی؛

"گرد هم آمده‌ایم تا به طور شایسته منتقل‌کننده پیامی درست به مردم و کارگزاران نظام باشیم"

جمعی از اصحاب رسانه و دانشجویان علوم سیاسی در بیانیه‌ای که به امضاء آنان رسیده است؛ ضمن تبریک روز خبرنگار، به تشریح وضعیت خبرنگاران و شرایط کار رسانه‌ای در کشور پرداختند.
کد خبر: ۱۳۷
اخبار معاصر: جمعی از اصحاب رسانه و دانشجویان علوم سیاسی در بیانیه ای که به امضاء آنان رسیده است. ضمن تبریک روز خبرنگار به تشریح وضعیت خبرنگاران و شرایط کار رسانه ای در کشور پرداختند؛ مشروح بیانیه جمع مدیران رسانه ای، خبرنگاران و دانشجویان علوم سیاسی  در ذیل آمده است:

در ایامی که از آن به عنوان عصر اطلاعات و ارتباطات یاد می شود، قطعا حضور خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع رسانی، نقشی حیاتی و انکار ناشدنی دارد. در دنیای پر هیاهوی امروز با وجود گسترش ارتباطات پیشرفته و متعدد در امر دست یابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف، کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان، تنها از راه خبرنگارانی درست کار و صادق امکان پذیر است. خبرنگارانی که باید با قبول خطرهای فراوان، به کشف حقیقت دست بزنند و خبر را با سرعت و دقت به اطلاع افکار عمومی برسانند.

حرفه خبرنگاری با خبر سرو کار دارد و اگر این کار مقدس آلوده به هوا نفس و مادیات شود، دیگر در جامعه ارزش و بهای ندارد. همانگونه که خداوند در قرآن کریم می فرماید: «اگر فاسقی برایتان خبری آورد، بدون تحقیق حرفش را نپذیرید.»

در دنیای کنونی که جامعه سرگرم کار خویش است و چندان به عملکرد حاکمان و نقد و بررسی آنان توجهی ندارند، این خبرنگاران رسانه ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می کنند. آنها، از یک طرف درد دل مردم را می شنوند و به مقامات بالا انتقال می دهند، و از سوی دیگر، پاسخ های مسئولان را به آگاهی مردم می رسانند.

حال چند وقتی است که ما جمعی از دوستان رسانه ای شامل مدیران مسئول سایتهای خبری، سردبیران و دبیران خبرگزاری به همراه دانشجویان  علوم سیاسی به منظور هم اندیشی و افزایش آگاهی با هدف ایجاد یک پل ارتباطی، در یک جمع صمیمی به گرد هم آمده ایم تا بتوانیم به طور شایسته منتقل کننده پیامی درست به مردم و کارگزاران نظام باشیم.

جمعی با وجدانهای بیدار که همگی از افراد فعال، متعهد، معتقد و دلسوز در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و با وجود تفاوت در افکار ولی در یک جمع دوستانه و مبتنی بر احترام متقابل در کنار یکدیگر می نشینند و به صورت منظم جلساتی با ماهیت تخصصی و راهبردی برگزار می کنند و خارج از درگیری های سیاسی و جناحی صرفا به دنبال کشف حقیقت و بیان صحیح آن به جامعه می باشند.
گروهی که با نگاهی عمیق و هدفی بلند، پا به عرصه رسانه ای کشور گذاشته است و می خواهد با وجدانهای بیدار، صدای رسای مردم شریف و عزیز ایران سرافراز باشد. ان شاالله

جمعی از اصحاب رسانه و دانشجویان علوم سیاسی
١٧ مرداد ١٣٩٤

انتهای پیام/


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز