تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۵.۷۹°  بیشینه ۲۷.۹۹°

۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
توسط نیروهای امنیتی صورت گرفت؛

آزادسازی مناطقی از استان انبار

مقامات عراقی می گویند نیروهای امنیتی این کشور توانسته اند مناطقی را دراستان انبار از چنگال تروریستهای داعش آزاد کنند.
کد خبر: ۱۴۸۰
اخبار معاصر: بنابر گزارشهای واصله از عراق، نیروهای عراقی مناطق جنوبی شهرهای فلوجه و رمادی را از لوث تروریستهای تکفیری پاسازی کرده اند.

فالح العیساوی، نائب رئیس شورای استانی انبار در این باره گفت: « نیروهای لشکر 16 نیروهای واکنش سریع یک عملیات تاکتیکی را در منطقه النیامه انجام دادند و توانستند این منطقه و مناطق اطراف آن را آزاد کنند و به 700 متری محله شهدا در جنوب فلوجه برسند.»

وی همچنین خاطر نشان کرد عملیات اخیر حلقه محاصره داعش را تنگتر کرده و شهرهای فلوجه و رمادی بزودی از چنگال تروریستهای داعش آزاد خواهند شد.

در همین حال مقامات عراقی از کشته شدن دست‌کم 13 نظامی عراقی در حملات تروریستی و درگیری با گروه داعش در استان انبار خبر دادند.

ارتش عراق با حمایت نیروهای داوطلب توانسته است تروریستها را از بسیاری از مناطقی که سال پیش به اشغال گروه تکفیری داعش در آمده بود بیرون راند.
تصویر آرشیوی از نیروهای مردمی که همراه با ارتش عراق علیه تروریستهای داعش می جنگند

در پی تشدید جنایات تروریست‌های داعش در عراق, عملیات بزرگ آزادسازی استان الانبار با مشارکت ارتش و نیروهای داوطلب عراقی و با فرمان حیدر العبادی نخست وزیر این کشور در تاریخ 23 تیر آغاز شد.

 این عملیات تاکنون در چند مرحله انجام شده است که در پی آن بسیاری از تروریست‌های داعش کشته و مقادیری از تجهیزات آنها منهدم شده است

گروه تروریستی داعش ژوئن 2014 به عراق حمله کرد و پس از اشغال موصل بخش‌هایی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرد.

 انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز