تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۵.۷۹°  بیشینه ۲۷.۹۹°
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

دادستان نمی‌تواند به بهانه خلاء قانونی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: امنیت و آسایش مردم مهمترین اصلی است که مقامات قضایی به ویژه دادستان‌ها باید به آن اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۳۲۴۱

اخبار معاصر: جمال قضاوتی در جلسه دادستان‌های سراسر استان یزد، اظهار کرد: کشف جرائم، تعقیب مجرمین و فصل خصومت از وظایف دستگاه قضایی است، اما آنچه از همه مهمتر است برقراری امنیت مردم و ارتقاء آن در جامعه است.

وی اظهار کرد: قانون، خشک و بی روح است و مجریانی که باید آن را اجرا کنند باید آن را به گونه‌ای تفسیر کنند که به نفع مردم و افزایش دهنده آسایش جامعه باشد.

دادستان نمی‌تواند به بهانه خلاء قانونی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند

این مقام قضایی با اشاره به خلاءهای قانونی در بعضی از موارد، تصریح کرد: دادستان یا هر مقام قضایی نمی‌تواند به بهانه خلاء قانونی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، بلکه باید مسائل جامعه را به گونه ای مدیریت کند و بتواند خلاء های قانون را به نفع شهروندان و جامعه برطرف سازد.

دادستان یزد تاکید کرد: امنیت مردم شوخی بردار نیست و از اهم امور قضایی است و باید با ورود به عرصه پیشگیری از وقوع جرم و مقابله و برخورد با مجرمین از امنیت مردم صیانت کرد.

وی به مسئولیت دادستانی در قبال مردم و جامعه اشاره کرد و گفت: نباید بحث و جدل علمی در مباحث پیچیده و سنگین حقوقی رسالت دادستانی را به حاشیه ببرد.

دادستان نمی‌تواند به بهانه خلاء قانونی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند

قضاوتی خاطرنشان کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و امنیت جامعه و اعتبار نظام که با خون شهیدان به دست ما رسیده است خط قرمز ماست و هرگز نباید اجازه دهیم کوچک‎ترین خللی در این زمینه ایجاد شود.


انتهای پیام/

منبع: ایسنا


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز