تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۵.۷۹°  بیشینه ۲۷.۹۹°

۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
تشدید کمک رسانی نظامی و غیر نظامی به سوریه

دهها کشتی در بنادر سوریه پهلو گرفتند

در حالیکه جنگنده های روسیه از هوا و نیروهای زمینی سوریه از زمین مواضع گروه های تروریستی را به شدت هدف حملات خود دارند، طی دو هفته اخیر ده ها کشتی باری در بنادر سوریه پهلو گرفته اند تا کمک های لازم به ارتش و مردم سوریه انجام شود.
کد خبر: ۴۷۷۶
دهها کشتی در بنادر سوریه پهلو گرفتنداخبار معاصر:در حالیکه جنگنده های روسیه از هوا و نیروهای زمینی سوریه از زمین مواضع گروه های تروریستی را به شدت هدف حملات خود دارند، طی دو هفته اخیر ده ها کشتی باری در بنادر سوریه پهلو گرفته اند تا کمک های لازم به ارتش و مردم سوریه انجام شود.

خبرگزاری رویترز با اعلام این مطلب افزود: همزمان با تشدید حمایت روسیه از دولت بشار اسد ، بیش از 100 کشتی باری در چند هفته اخیر در بنادر سوریه پهلو گرفته اند .

این کشتی ها که به طور مستقیم از روسیه، بنادر دریای سیاه از قبیل "کونستانزا"در رومانی، از لبنان و مصر به سوریه رفته اند، شامل اقلامی برای تقویت تهاجم علیه تروریست ها در سوریه و نیز کالاهایی مانند گندم و شکر برای تغذیه مردم است.

برخی از این محموله ها برای تحویل سفارش های دولت های سوریه و روسیه بوده و برخی دیگر از سوی تامین کنندگانی بوده که به دنبال فرصتی برای فروش کالاهای خود به سوریه بوده اند.

یک منبع تجاری خاورمیانه ای گفت: کشتی ها تحت حمایت قرار دارند و لجستیک انتقال این محموله ها در زمان حاضر پیچیده و آشفته است؛ ما همه این را به دلیل مداخله بیشتر روسیه می دانیم.

وی افزود: هزینه حمل هر کانتینر باری به سوریه در دو هفته گذشته با 25 درصد افزایش به بیش از 80 دلار برای هر تن رسیده است.

در اواخر ماه اوت تنها هفت کشتی وارد بندر طرطوس سوریه شده بود اما این تعداد در هفته منتهی به 12 اکتبر (20 مهر) به 29 کشتی رسید.

انتهای پیام/
منبع:میزان
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز