تهران ۳۰.۶۷° كمينه ۳۰.۴°  بیشینه ۳۳.۷۹°
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰

جدال سخت نابغه ایرانی با قهرمانان ازبک، قطری و بحرینی

در دسته ۱۰۹ کیلوگرم مهدی کرمی، امیر عزیزی و علی هاشمی نمایندگان ایران به شمار می روند. هر سه نماینده ایران با رکورد ۳۹۰ کیلوگرم به جینجو اعزام می شوند.
کد خبر: ۶۲۹۸۹

جدال سخت نابغه ایرانی با قهرمانان ازبک، قطری و بحرینی

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ استارت لیست اولیه مسابقات قهرمای آسیا در حالی اعلام شد که دسته ۱۰۲ کیلوگرم به یکی از سخت ترین دسته های المپیکی تبدیل شده است.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا از روز ۱۳ تا ۲۳ شهریور در شهر جینجو کره جنوبی برگزاری خواهد شد. این مسابقات یکی از مهمترین گزینشی های المپیک ۲۰۲۴ توکیو در قاره کهن به شمار می رود. کنفدراسیون وزنه برداری آسیا در فاصله یک هفته تا این رقابت ها استارت لیست اولیه این رقابت ها را اعلام کرد.

بنا به اعلام سایت کنفدراسیون وزنه برداری آسیا، حسین سلطانی نماینده ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم است و باید رقابت سختی با عنوان دارهای چینی داشته باشد. رکورد ورودی سلطانی برای این مسابقات ۳۵۰ کیلوگرم است.

همچنین ایران در وزن ۸۹ کیلوگرم که اوزان المپیکی است ۲ نماینده دارد. میرمصطفی جوادی نایب قهرمان وزنه برداری در سال ۲۰۲۱ جهان و کیانوش رستمی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو نمایندگان کشورمان در این دسته به شمار می روند. کنفدراسیون وزنه برداری آسیا رکورد ورودی کیانوش رستمی را ۳۷۰ کیلوگرم و جوادی را ۳۶۰ کیلوگرم اعلام کرده است.

در دسته ۹۶ کیلوگرم رضا بیرانوند و سید ایوب موسوی نماینده ایران به شمار می روند. رکورد ورودی این ۲ وزنه بردار ۳۶۰ کیلوگرم اعلام شده است.

حضور سهراب مرادی از مهمترین اتفاقات مهم مسابقات قهرمانی آسیا به شمار می رود وی پس از نزدیک ۷۰۰ روز در قاره کهن به روی تخته خواهد رفت. مرادی و رضا دهدار نمایندگان ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم هستند. رکورد ورودی رضا دهدار ۳۹۰ کیلوگرم و سهراب مرادی ۳۸۰ کیلوگرم است. حضور روسلان نورالدن اف ازبک، لسمن پارادز بحرینی و فارس الباخ قطری کار را برای نمایندگان ایران در این دسته سخت کرده است.

در دسته ۱۰۹ کیلوگرم مهدی کرمی، امیر عزیزی و علی هاشمی نمایندگان ایران به شمار می روند. هر سه نماینده ایران با رکورد ۳۹۰ کیلوگرم به جینجو اعزام می شوند.

غیبت علی داودی در دسته فوق سنگین از مهمترین اتفاقات این دوره از رقابت ها به شمار میرود. داودی که ۲ عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد در کره جنوبی حضور نخواهد داشت. علیرضا یوسفی و آیت شریفی نمایندگان ایران در این دسته هستند که باید با گورمیناسیان ارمنی رقابت کنند. ۲ نماینده ایران با رکورد ورودی ۴۳۰ کیلوگرم به مسابقات می روند.

اکبر ژورائف ازبک و گورمیناسیان ارمنی در کنار مان اسد سوری مهمترین مدعیان این دسته به شمار می روند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز