تهران ۲۶.۵۱° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
شهردار منطقه۲۲:

برگزاری مراسم کلنگ زنی اولین و بزرگترین مرکز جامع اوتیسم

توانمندسازی حلقه های میانی جامعه که همان سازمان های مردم نهاد هستند، به حل و فصل بیشتر مشکلات کمک و بار را از دوش خود برداشته و کار را بصورت تخصصی تر پیش خواهیم برد.
کد خبر: ۶۳۷۰۸

 

به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه22، همزمان با گرامیداشت هفته جهانی سلامت،عملیات اجرایی اولين مركز جامع اوتيسم كشور به منظور رفع نیاز بيش از یکصدهزار نفر جامعه اوتيسم ايران با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه22 آغاز شد.

 در ابتدای این مراسم معدنی پور در سخنانی افتتاح این مرکز را اقدامی موثر در جهت خدمات رسانی به بیماران اوتیسم در منطقه22 خواند و گفت: با توجه به نیازها و مراقبت های ویژه ای که بیماران اوتیسم در جامعه دارند، افتتاح این مرکز می تواند کمک شایانی به این افراد نماید و امیدواریم در به ثمر رسیدن هر چه سریعتر این مرکز، کلیه حوزه های اجرایی و دستگاههای متولی با همکاری جامعه خیرین وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با شروع به کار عملیات اجرایی این مرکز، در سایر نقاط تهران و حتی کشور شاهد افتتاح مراکز مختلف نگهداری موقت و شبانه روزی، آموزشی، فرهنگی، درمانی وتوانبخشی و حتی مراکز اشتغالزایی برای این جامعه هدف باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص ویژ گی های این بیماری را یکی از کارهای مهم دستگاههای اجرایی خواند و اظهار کرد: با توجه به ملاحظاتی که این گروه هدف در جامعه دارند، فرهنگسازی در جهت شناساندن این بیماری بویژه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی در کنار ایجاد مراکز مورد نیاز جهت رسیدگی به احوالات این قشر و همراه سازی آحاد جامعه با این بیماران یکی از وظایف مهم حوزه های اجرایی به شمار می رود.

معدنی پور در ادامه یادآور شد: مناسب سازی فضاهای شهری در جامعه برای این عزیزان و مجموعه هایی که در اختیار دستگاههای اجرایی قرار دارد در کنار برنامه های خاصی که برای خانواده های این عزیزان برگزار می شود، از جمله اقدامات مهمی است تا به این مهم کمک کنیم تا این گروه در خانه نمانده و در جامعه حضور فعال داشته باشند.

در ادامه علوی دیگر عضو شورای شهر در سخنانی خاطرنشان کرد: بحمدالله این بلوغ در سازمان های مردم نهاد جامعه به حدی رسیده است که می توانند مطالبه گری خود را حتی تا افتتاح مراکز این چنینی پیش ببرند و این مایه افتخار برای ما و جامعه ما به شمار می رود و افتتاح این مرکز چشم انداز بسیار خوبی برای بیماران اوتیسم ایران به همراه خواهد داشت.

این عضو شورای در پایان سخنان خود یادآور شد: با توجه به گستردگی موضوعاتی که در کشور و جامعه وجود دارد، دولت ها و حاکمیت ها آنقدر توانایی ندارند تا تمامی موضوعات را پیگیری نمایند. در این بین توانمندسازی حلقه های میانی جامعه که همان سازمان های مردم نهاد هستند، به حل و فصل بیشتر مشکلات کمک و بار را از دوش خود برداشته و کار را بصورت تخصصی تر پیش خواهیم برد. همانگونه که در بحث سالمندان و کودکان سرطانی تا به امروز شاهد قدم های موثری بوده و هستیم.

برگزاری مراسم کلنگ زنی اولین و بزرگترین مرکز جامع اوتیسم

برگزاری مراسم کلنگ زنی اولین و بزرگترین مرکز جامع اوتیسم

برگزاری مراسم کلنگ زنی اولین و بزرگترین مرکز جامع اوتیسم

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز