° كمينه °  بیشینه °
۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۰
رشیدی کوچی

به شفافیت مسائل مالی کاندیدا‌های ریاست مجلس توجه شود

به شفافیت مسائل مالی کاندیدا‌های ریاست مجلس توجه شود
جلال رشیدی کوچی گفت:اگر در شورای نگهبان آقای x به دلیل اینکه فرزندش تابعیت خارج از کشور دارد رد صلاحیت می‌شود اگر آقای y نیز اگر فرزند تابعیت خارجی داشته باشد باید رد صلاحیت شود.
کد خبر: ۷۶۸۶۵
به گزارش معاصر، جلال رشیدی کوچی گفت:اگر در شورای نگهبان آقای x به دلیل اینکه فرزندش تابعیت خارج از کشور دارد رد صلاحیت می‌شود اگر آقای y نیز اگر فرزند تابعیت خارجی داشته باشد باید رد صلاحیت شود. اگر به پرونده مسایل مالی آقای x رسیدگی می‌شود باید پرورند آقای y نیز بررسی شود و این شفاف سازی در خصوص کسی که می‌خواهد رییس مجلس شود ضروری است و باید به طریق اولا مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش جریان نو، جلال رشیدی کوچی، کمیسیون شورا‌ها وامور داخلی کشور در مجلس در گفت‌وگو با فراز با تاکید بر اهمیت انتخاب رییس مجلس، گفت: حتما ریاست مجلس بر رفتار مجلس و نمایندگان اثر گذار است و اینگونه نیست که بگوییم اثری ندارد. جایگاه ریاست مجلس به عنوان جایگاه ریاست یک قوه محسوب می‌شود و حائز اهمیت است.

او ادامه داد: قطعا عده‌ای تلاش خواهند کرد که این جایگاه را بدست بیاورند و تصاحب کنند، اما نکته این است که باید دقت شود که این جایگاه حساس و مهم از سوی افرادی نگاه جامع به مسائل کشور ندارند نیفتد.

این نماینده مجلس، تاکید کرد: جایگاه و نقش رییس مجلس در پیشبرد طرح ها، لوایح، نوبت بندی، اولویت بندی طرح‌ها و لوایح و در تصویب یا عدم تصویب طرح‌ها می‌تواند اثرگذاری زیادی داشته باشد.

به شفافیت مسائل مالی کاندیدا‌های ریاست مجلس توجه شود

رشیدی کوچی با اشاره به برخی ابهامات در خصوص برخی افراد مطرح برای ریاست مجلس، خاطرنشان کرد: هر مسئولی در جمهوری اسلامی باید وضعیت مالی اش شفاف باشد. ما نمی‌توانیم رفتار‌های دوگانه داشته باشیم البته من راجع به شخص صحبت نمی‌کنم و حرف هایم کلی است. اگر در شورای نگهبان آقای x به دلیل اینکه فرزندش تابعیت خارج از کشور دارد رد صلاحیت می‌شود اگر آقای y نیز اگر فرزند تابعیت خارجی داشته باشد باید رد صلاحیت شود. اگر به پرونده مسایل مالی آقای x رسیدگی می‌شود باید پرورند آقای y نیز بررسی شود و این شفاف سازی در خصوص کسی که می‌خواهد رییس مجلس شود ضروری است و باید به طریق اولا مورد توجه قرار گیرد.

برخورد سلیقه‌ای با افراد کار درستی نیست

او افزود: باید شفاف سازی شود و برخورد‌های سلیقه‌ای راه درستی نیست. در نحوه برخورد با چهره‌ها و افراد شاهدیم که با یکی برخورد مومنانه و با یکی برخورد خشن و با یکی هم برخوردی نمی‌شود و سکوت مطلق اتخاذ می‌شود که این باعث می‌شود که اعتماد مردم کمرنگ شود. از سوی دیگر عدم برخورد‌های یکسان و عادلانه باعث ناامیدی می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز