تهران ۲۹.۹۱° كمينه ۲۹.۸۴°  بیشینه ۳۰.۷۹°
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
سیدعلی خمینی:

مردم انتقادات زیادی دارند اما پای جمهوری اسلامی می‌ایستند

مردم انتقادات زیادی دارند اما پای جمهوری اسلامی می‌ایستند
سیدعلی خمینی با اشاره به اینکه مردم انتقادات زیادی دارند اما پای جمهوری اسلامی می‌ایستند، گفت: مردم در سراسر دنیا برای مسئولان حکومتی اینگونه ابراز علاقه نمی‌کنند و برای کشته‌شدگان و شهیدان چنین مجالسی برگزار نمی‌شود.
کد خبر: ۷۶۸۹۴

به گزارش معاصر به نقل از جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی در مراسم بزرگداشت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش که به میزبانی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف با بزرگداشت یاد شهدای سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهوری، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی به اقتداری رسیده است که با رفتن رئیس‌جمهور که بالاترین مقام اجرایی است کوچکترین خللی و تزلزلی در فعالیت‌های کشور و مردمش ایجاد نمی‌شود، نه به این معنا که تاثیر رئیس‌جمهور را نفی کنیم، بلکه این امر نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی به‌عنوان یک سیستم پویا و فعال، کاملا توانسته است یک نظام مستحکم و مقتدر را ایجاد کند که با رفتن یک خدمتگزار در صف آهنین ملت خللی ایجاد نشود. امام راحل با آن عظمتشان که همه دنیا گمان می‌کردند با رحلت ایشان شاید جمهوری اسلامی تمام شود در وصیت‌نامه خود نوشته‌اند گمان نکنید با رفتن یک خدمتگزار در صفوف آهنین ملت خللی ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با تبیین مبانی و اصول استحکام و استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران، افزود: این نظام یک نظام مستحکم است و استحکام این نظام حداقل بر سه پایه استوار است.

سیدعلی خمینی پایه اول استحکام جمهوری اسلامی را منطق و آرمان‌ها دانست و ادامه داد: اپوزیسیون و مخالفان جمهوری اسلامی هیچ حرفی بالاتر از شعار اساسی انقلاب اسلامی ارائه نکرده است؛ «استقلال آزادی و جمهوری و اسلامی». منطق امام راحل در ابتدای نهضت بالاتر از منطق حکومت پادشاهی بود. منطق است که می‌تواند یک نظام را مستحکم کند. شعار نمی‌تواند یک نظام را مستحکم کند. تاکنون منطقی بالاتر از منطق جمهوری اسلامی یعنی «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» ارائه نشده است.  

وی افزود: اگر اشکال در جمهوری اسلامی وجود داشته باشد که دارد، از آرمان‌ها نیست، بلکه در نحوه عملکردهاست.  

سیدعلی خمینی پایه دوم استحکام و استواری نظام جمهوری اسلامی را پشتوانه عظیم و نیروهای مومن برشمرد و تاکید کرد: غالب ملت ایران مردم مومن و متدین هستند. پشتوانه عظیمی که باعث استحکام جمهوری اسلامی می‌شود در همین تشییع پیکرها دیده می‌شود. این حضور عظیم مردم است که علاقه‌مندان آن آرمان‌ها و آن منطق را دلگرم می‌کند و استواری و استحکام ما را به دنیا نشان می‌دهد. مردم در سراسر دنیا برای مسئولان حکومتی اینگونه ابراز علاقه نمی‌کنند و برای کشته‌شدگان و شهیدان چنین مجالسی برگزار نمی‌شود. مردم اگر ناراضی و ناراحت هستند اما همیشه آمده‌اند. مردم ناراضی هستند، نگران هستند، نسبت به خیلی از مسائل انتقاد دارند اما وقتی پای اصل جمهوری اسلامی، وسط می‌آید بارها به دنیا ثابت می‌کنند که پشتیبان آرمان‌های امام و انقلاب هستند.

وی سومین رکن استواری نظام جمهوری اسلامی را شخص رهبری انقلاب اسلامی خواند و افزود: مردم وقتی این شخصیت محکم و فاضل را می‌بینند، دلگرم و به ادامه راه امیدوار می‌شوند. بدون‌شک از ارکان استحکام نظام جمهوری اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. واقعا ایشان یک پشتوانه‌ای است که باید هرروز و شب برای ایشان دعا کنیم، مخصوصاً شما که در نجف هستید و به کربلا می‌روید همیشه زیر قبه سید و سالار شهیدان دعا کنید که خداوند طول عمر، سلامتی و عافیت به مقام معظم رهبری عنایت فرماید.  

سیدعلی خمینی قوه عاقله ممتازی که در نظام جمهوری اسلامی موجود است را تحسین‌برانگیز دانست و افزود: مثلاً در سخت‌ترین شرایط بین‌المللی، اینکه نظامی بتواند پهپاد آمریکایی را ساقط کند یا پایگاه امریکایی عین الاسد را با موشک مورد هدف قرار دهد یا در عملیات وعده صادق به رژیم صهیونیستی صدها موشک شلیک کند بدون آنکه برای کشور و مرزهایش مشکلی پیش آید، نشان‌دهنده این است که قوه عاقله‌ای، این نظام را در این چهل سال به نحوی اداره کرده است که مردم با اطمینان خاطر به زندگی روزمره خودشان ادامه داده‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز