تهران ۲۹.۹۱° كمينه ۲۹.۸۴°  بیشینه ۳۰.۷۹°
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
ابطحی:

در انتخابات مشارکت فعالی داریم/ روحانی آسیب زیادی به جریان اصلاح‌طلب وارد کرد

در انتخابات مشارکت فعالی داریم/ روحانی آسیب زیادی به جریان اصلاح‌طلب وارد کرد
«محمد علی ابطحی» در گفت‌وگو با یک رسانه عربی گفت جریان اصلاح‌طلب این بار تصمیم گرفته که برخلاف دوره‌های قبلی، مشارکت فعالی در انتخابات پیش‌رو داشته باشد.
کد خبر: ۷۶۹۱۵

به گزارش معاصر، «محمد علی ابطحی» سیاستمدار اصلاح‌طلب و معاون «سید محمد خاتمی» در دوران ریاست جمهوری‌اش در اظهاراتی گفت: درگذشت ناگهانی سید ابراهیم رئیسی منجر به برگزاری انتخابات زودهنگام در ایران شد و این امر باعث شد که جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب برای چینش برگه‌های انتخاباتی خود فرصت بسیار محدودی داشته باشند. اما این مساله باعث نشد که اصلاح‌طلبان در این زمان کوتاه با هم تماس و مشورت درمورد انتخابات نداشته باشند.

این سیاستمدار که اکنون رئیس مؤسسه بین‌المللی گفتگوی ادیان است، در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کرد: جریان اصلاح‌طلب این بار تصمیم گرفته که برخلاف دوره های قبلی مشارکت فعالی در انتخابات پیش‌رو داشته باشد. اصلاح‌طلبان در وهله اول تصمیم گرفتند که در انتخابات پیش‌رو مشارکت کنند و با توجه به تجربه‌ای که در حمایت از حسن روحانی دارند، تصمیم گرفتند از نامزدهای غیر اصلاح‌طلب حمایت نکنند زیرا او (روحانی) آسیب زیادی به جریان اصلاح‌طلب وارد کرد.

العربی الجدید نوشت: این اظهارات ابطحی به این مساله اشاره دارد که گفته می‌شود علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی در این انتخابات نامزد خواهد شد و این مساله مطرح است که که ۲ جریان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا از آن حمایت خواهند کرد.

محمد علی ابطحی در پاسخ به اینکه آیا اصلاح‌طلبان با یک نامزد و یا چندین نامزد مشارکت خواهند کرد گفت: اکنون شخصیت‌هایی وجود دارد که آمادگی کاندیداتوری دارند و مشورت‌ها در مورد اعلام هویت نامزد و یا نامزدها ادامه دارد.

وی با اشاره به کمبود وقت و وجود فشار به دلیل عنصر زمان خاطرنشان کرد: این امر باعث می‌شود که اصلاح‌طلبان قبل از اینکه شورای نگهبان لیست نهایی نامزدها را اعلام کند، فعالیت انتخاباتی خود را شروع و نامزدهای خود را معرفی کنند. شورای نگهبان قرار است ۲ هفته قبل از برگزاری انتخابات لیست نهایی را منتشر کند، بنابراین نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگریان نمی‌توانند منتظر انتشار این لیست بمانند. این درحالی است که در دوره‌های قبلی فعالیت‌های انتخاباتی ۶ ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز می‌شد.

معاون پیشین خاتمی افزود: نام نامزدهای اصلاح‌طلب احتمالی اکنون درحال بررسی است، با این حال باید جایگاهی که هر نامزد ممکن است در جامعه داشته باشد در نظر گرفته شود. برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب ممکن است توان اداره کشور را داشته باشند اما از مقبولیت مردمی برخوردار نیستند و عکس این مساله نیز صدق می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عدم تمایل برخی اقشار جامعه به شرکت در انتخابات ادامه خواهد داشت اما ضایعه درگذشت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و هیات همراه و کارنامه سید ابراهیم رئیسی در سه سال گذشته ممکن است فضای جدیدی را ایجاد کند که مشارکت بیشتری نسبت به قبل به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز