تهران ۲۹.۹۱° كمينه ۲۹.۷۹°  بیشینه ۲۹.۹۹°
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
استقلال ۱ - گل‌گهر صفر

امید آبی‌پوشان به لغزش پرسپولیس در هفته پایانی

امید آبی‌پوشان به لغزش پرسپولیس در هفته پایانی
استقلال در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال ایران مقابل گل‌گهر به پیروزی دست یافت تا به رقم‌خوردن نتایج مورد نظرش در هفته پایانی و رسیدن به عنوان قهرمانی امیدوار بماند.
کد خبر: ۷۶۹۲۰

به گزارش معاصر به نقل از فوتبال 360، هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال ایران به سرعت از راه رسید و به مانند رقابت‌های هفته بیست‌وهشتم، مسابقات این هفته هم با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، با توجه به حساسیت شرایط جدول، به صورت همزمان پیگیری شد. در یکی از مهم‌ترین رویارویی‌های هفته بیست‌ونهم، به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران، دو تیم استقلال و گل‌گهر سیرجان رودرروی هم قرار گرفتند که انگیزه‌های دو تیم برای کسب 3 امتیاز مسابقه امشب کاملاً متفاوت بود.

 

آبی‌پوشان پایتخت بعد از لغزش غیرمنتظره در قائمشهر و از دست دادن صدر جدول، به دنبال جبران‌مافات در خانه بودند و امیدشان به این بود که بتوانند هجدهمین برد فصل را به‌دست آورند تا در صورت لغزش احتمالی پرسپولیس در قزوین مقابل شمس‌آذر، بار دیگر به صدر جدول بازگردند. آبی‌ها با توجه به شرایط جدولی، اطلاع داشتند که در صورت شکست مقابل گل‌گهر و برد پرسپولیس در بازی همزمان، قهرمانی رقیب‌شان مسجل می‌شود و همین موضوع اهمیت رویارویی امشب را برای‌شان دوچندان کرده بود. در طرف مقابل، سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی بعد از 8 بازی متوالی ناکامی در کسب پیروزی به دنبال شکست دادن استقلال بودند تا هم طلسم‌شکنی کنند و هم اینکه بتوانند موقعیت خود در بین 8 تیم برتر جدول را حفظ کنند.

 

ترکیب استقلال تهران

 

حسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، ایمان سلیمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی (از دقیقه 90: جعفر سلمانی)، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند (از دقیقه 59: امید حامدی‌فر)، جلال‌الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی (از دقیقه 59: پیمان بابایی (از دقیقه 90: آرمان رمضانی)) و گوستاوو بلانکو

 

سرمربی: جواد نکونام

 

ترکیب گل‌گهر سیرجان

 

محمدرضا اخباری، علیرضا آرتا، سامان فلاح، بهنام برزای، ابوالفضل رزاق‌پور، عباس شرفی (از دقیقه 65: علی‌اصغر عاشوری)، امیررضا اسلام‌طلب (از دقیقه 46: مسعود زائرکاظمین)، احمدرضا زنده‌روح، روبرتو تورس، اریک باگناما و سعید سحرخیزان

 

سرمربی: مارینوس اوزونیدیس

 

نکونام در مقایسه با دیدار قبلی استقلال برابر نساجی که در قائمشهر با تساوی بدون گل به پایان رسید، تصمیم گرفت تا در ترکیب اولیه تیمش تغییری ایجاد نکند و آبی‌ها با همان نفرات دیدار مقابل حریف قائمشهری، در جدال با گل‌گهر سیرجان صف‌آرایی کردند؛ نکته جالب‌توجه، تداوم دوری آرمین سهرابیان و محمدحسین مرادمند از فهرست استقلال بود! سرمربی یونانی گل‌گهر هم در غیاب علیرضا علیزاده، علی‌اصغر عاشوری، مهدی تیکدری‌نژاد و قائم اسلامی‌خواه که به دلیل محرومیت و مصدومیت مسابقه امشب را از دست داده بودند، 4 تغییر در ترکیب اولیه سرمه‌ای‌پوشان در مقایسه با دیدار قبلی انجام داده بود و سامان فلاح، عباس شرفی، امیررضا اسلام‌طلب و اریک باگناما جانشین مسیح زاهدی، قائم اسلامی‌خواه، علیرضا علیزاده و مهدی ممی‌زاده شده بودند.

 

ورزشگاه آزادی تهران امشب میزبان بیش از 40 هزار هوادار علاقه‌مند به تیم استقلال بود و دو تیم با قضاوت وحید کاظمی کار خود را از ساعت 20:20 آغاز کردند. خاموش بودن یکی از پروژکتورها در بازی همزمان شمس‌آذر قزوین - پرسپولیس تهران باعث شد تا دیدار استقلال - گل‌گهر سیرجان هم با تاخیر آغاز شود. شاگردان جواد نکونام بازی را مالکانه آغاز کردند و با پاس‌کاری‌های متعدد به دنبال خلق موقعیت گلزنی روی دروازه گل‌گهر بودند. با وجود کسب کرنر سریالی، تلاش آبی‌پوشان پایتخت برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود و در نبردهای هوایی، شاگردان اوزونیدیس عملکرد بی‌نقص را از خود ارائه کردند و استقلالی‌ها نمی‌توانستند موقعیت جدی گلزنی روی دروازه حریف خود ایجاد کنند.

 

ابوالفضل رزاق‌پور با شوتی ناگهانی دروازه استقلال را هدف قرار داد که واکنش دیدنی حسینی سد راه گلزنی مدافع چپ گل‌گهر شد. بعد از این موقعیت توپ‌ومیدان بار دیگر در اختیار بازیکنان استقلال قرار گرفت و جلال‌الدین ماشاریپوف در دقیقه 35 روی یک کار تمرین شده، ارسال آرش رضاوند از نقطه کرنر را با شلیکی دیدنی به گوشه دروازه گل‌گهر فرستاد که ابوالفضل رزاق‌پور از روی خط دروازه توپ را برگشت داد. آبی‌ها که به‌ثبت گل برتری نیاز داشتند، به حملات خود ادامه دادند و سرانجام در وقت‌های تلف‌شده و در دقیقه (2+45)، گوستاوو بلانکو روی ارسال صالح حردانی، کنترل سینه زیبایی داشت و توپ به روزبه چشمی رسید و او با پای غیرتخصصی‌اش توپ را به گوشه دروازه گل‌گهر فرستاد تا آبی‌پوشان پایتخت با برتری یک‌گله به رختکن بروند.

 

روبرتو تورس البته لحظاتی پیش از سوت پایان نیمه نخست، فرصت خوبی برای ثبت گل تساوی به‌دست آورد که ضربه ستاره گل‌گهر را حسین حسینی به خوبی مهار کرد. در بین دو نیمه، اوزونیدیس در ترکیب تیمش تغییر و تحولاتی ایجاد کرد تا بلکه سرمه‌ای‌پوشان در نیمه دوم بتوانند به گل تساوی بکشند. در آغاز نیمه دوم، بازی نزدیک و کم‌هیجان دنبال می‌شد و مصدومیت عجیب حسین حسینی در دقیقه 55 بازی را از جریان انداخت. اولین موقعیت جدی نیمه دوم روی شوت زیبای روبرتو تورس خلق شد که ضربه فنی او جایی در چارچوب دروازه آبی‌ها نداشت و به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

 

گوستاوو بلانکو در دقیقه 65 فرصت خوبی برای ثبت گل دوم استقلال داشت که در موقعیتی تک‌به‌تک، محمدرضا اخباری توانست شوت مهاجم آرژانتینی استقلال را مهار کند تا نتیجه بازی تغییری نکند. آبی‌پوشان پایتخت به دنبال حفظ برتری خود بودند و در نقطه مقابل، سرمه‌ای‌پوشان تلاش‌شان برای رسیدن به گل تساوی بود که مسعود زائرکاظمین در دقیقه 76 فرصت ثبت گل تساوی را داشت که ضربه او به کنار دروازه استقلال برخورد کرد تا بازی با برتری یک‌گله آبی‌ها ادامه پیدا کند.

 

شاگردان نکونام در دقایق پایانی مسابقه روی ضدحملات خود، 3 فرصت خوب گلزنی داشتند اما تلاش‌شان برای تغییر نتیجه راه به جایی نبرد تا با تک گل روزبه چشمی، استقلال برنده مسابقه امشب شود. استقلالی‌ها با کسب پیروزی در مسابقه امشب، با توجه به برد پرسپولیس در بازی همزمان برابر شمس‌آذر قزوین، در آستانه هفته پایانی لیگ بیست‌وسوم توانستند با 64 امتیاز در رتبه دوم جدول باقی ماندند. سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی هم برای نهمین بازی متوالی نتوانستند برنده شوند و این موضوع سبب شد تا شاگردان اوزونیدیس با 36 امتیاز به رتبه نهم جدول سقوط کردند. در هفته پایانی لیگ بیست‌وسوم، استقلال تهران روز شنبه دوازدهم خردادماه میهمان پیکان است که احتمالاً این دیدار به میزبانی ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار می‌شود و در بازی همزمان هم گل‌گهر سیرجان باید در خانه به مصاف ذوب‌آهن اصفهان برود.

 

نتایج کامل هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال ایران

سه‌شنبه هشتم خردادماه

استقلال تهران 1-0 گل‌گهر سیرجان

شمس‌آذر قزوین 1-3 پرسپولیس تهران

آلومینیوم اراک 0-1 سپاهان اصفهان

تراکتور تبریز 3-1 ملوان بندرانزلی

ذوب‌آهن اصفهان 2-1 صنعت‌نفت آبادان

استقلال خوزستان 3-2 مس رفسنجان

هوادار تهران 0-5 نساجی مازندران

فولاد خوزستان 2-2 پیکان تهران

 

پرسپولیس تهران در پایان هفته بیست‌ونهم توانست صدرنشین بماند و شاگردان اوسمار ویرا با 65 امتیاز مدعی اول کسب عنوان قهرمانی هستند. آبی‌پوشان پایتخت هم با 64 امتیاز در رتبه دوم جدول باقی ماندند و تیم‌های سپاهان اصفهان با 54 امتیاز و تراکتور تبریز با 51 امتیاز هم نام‌شان در رتبه‌های سوم و چهارم دیده می‌شود. در قعر جدول هم، صنعت‌نفت آبادان 24 امتیاز به لیگ دسته اول سقوط کرد و و تیم‌های استقلال خوزستان با 25 امتیاز، فولاد خوزستان با 26 امتیاز و پیکان تهران با 27 امتیاز برای ماندن در سطح اول فوتبال ایران تلاش می‌کنند

 

دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر روز شنبه دوازدهم خردادماه به صورت همزمان برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدارهای هفته سی‌ام باید پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف مس رفسنجان می‌رود، استقلال تهران هم میهمان پیکان است که هنوز محل برگزاری این مسابقه مشخص نیست، صنعت‌نفت آبادان میزبان تراکتور است، تیم‌های هوادار تهران و استقلال خوزستان رودرروی هم قرار می‌گیرند و دوئل سرنوشت‌ساز تیم‌های نساجی مازندران و فولاد خوزستان هم به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز