تهران ۲۶.۵۱° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

میرتاج الدینی در ستاد انتخابات کشور حضور یافت

میرتاج الدینی در ستاد انتخابات کشور حضور یافت
سید محمدرضا میرتاج‌الدینی برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.
کد خبر: ۷۷۰۰۹

به گزارش معاصر، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده سابق مردم تبریز برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

مطابق قانون انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری باید در خرداد سال ۱۴۰۴ و بعد از پایان دوره چهارساله دولت سیزدهم برگزار می‌شد، که به‌علت سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش و شهادت آنان، زودتر از موعد برگزار می‌شود.

طبق اصول ۱۳۱ و ۱۳۲ قانون اساسی، در صورت‏ فوت‏، عزل‏، استعفا، غیبت‏ یا بیماری بیش‏ از دو ماه‏ رئیس‏‌جمهور و یا در موردی که‏ مدت‏ ریاست‏‌جمهوری پایان‏ یافته‏ و رئیس‏ جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب‏ نشده‏ و یا امور دیگری از این‏ قبیل‏، معاون‏ اول‏ رئیس‏ جمهور با موافقت‏ رهبری اختیارات‏ و مسئولیت‌های وی را برعهده‏ می‌گیرد و شورایی متشکل‏ از رئیس‏ مجلس‏ و رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ و معاون‏ اول‏ رئیس‏‌جمهور موظف‏ است‏ ترتیبی دهد که‏ حداکثر ظرف‏ مدت‏ ۵۰ روز رئیس‏ جمهور جدید انتخاب‏ شود.

بر این اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه «محمد مخبر» معاون رئیس‌جمهور را بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، به‌عنوان مدیر قوه مجریه منصوب کردند.

با تصویب رؤسای قوای مقننه و قضائیه و سرپرست قوه مجریه، و نیز تأیید شورای نگهبان، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات از ۱۰ خردادماه آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. پس از آن شورای نگهبان در مدت هفت روز صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کند و اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه منتشر خواهد شد.

تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۲۳ خردادماه آغاز و تا هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت و در نهایت هشتم تیرماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار و نهمین رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم برگزیده خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز