تهران ۳۰.۶۷° كمينه ۳۰.۴°  بیشینه ۳۳.۷۹°
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
سخنگوی شورای نگهبان

شاید یک نفر وزیر خوبی باشد اما نتواند کشور را اداره کند / رای گیری مخفی انجام می شود

شاید یک نفر وزیر خوبی باشد اما نتواند کشور را اداره کند / رای گیری مخفی انجام می شود
هادی طحان نظیف بیان کرد: رای گیری برای کاندیداها به صورت مخفی در شورا صورت می‌گیرد و بنده نمی‌دانم نفر کنار دستی‌ام نظرش نسبت به فلان نامزد احراز بوده یا عدم احراز و کاملا مخفی است؛‌ بعد از آن نیز شمرده می‌شود و اعلام می‌شود.
کد خبر: ۷۷۱۱۶

به گزارش معاصر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی بیان کرد:‌ مبنای شورای نگهبان قانون است؛‌ تمام تلاشش بر این است که قانون را مبنای عمل قرار دهد.

 

بنا به روایت فارس، طحان نظیف ادامه داد:‌ هیچ سفارشی تاثیر در کار نمی‌گذارد؛ ما بیشتر تحت هجمه‌ هستیم که چرا در یک جاهای تحت تاثیر جریانات سیاسی قرار نمی‌گیریم.

 

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد:‌ دولت فعلی را با دولت قبل و دولت قبل را با گذشته مقایسه کنید؛ حاکی از این است که جریانات مختلف سیاسی از دل صندوق با اراده مردم و انتخاب مردم خارج شدند.

 

وی تاکید کرد: ما پرونده تک تک افراد را در جلسه بررسی می‌کنیم و تعداد را از قبل مشخص نمی‌کنیم؛ رای گیری می شود و مشخص می‌شود که این بار چه تعدادی شده است. تعدادی که در دوره‌های مختلف بوده را مقایسه کنید، هیچ وقت یک عدد ثابتی نبوده.

 

وی ادامه داد:‌ ما نگاه حزبی، جناحی و گروهی به افراد نداریم و اساسا افراد را فارغ از خواستگاه سیاسی‌شان بررسی می‌کنیم؛ لذا مبنای ما قانون است.

 

سخنگوی شورای نگهبان افزود: نکاتی که در جلسه مطرح می‌شود با خود افراد در میان گذاشته می‌شود؛ گاهی در جلسات حضوری و یا بصورت تلفنی. ولی نسبت به انتشار عمومی ما نیاز به مجوز قانونی داریم و در حالت عادی امکان این کار نیست مگر اینکه قانون اصلاح شود.

 

طحان نظیف مطرح کرد: ممکن است یک نفر وزیر خوب باشد و در حوزه وزارت خود نیز خوب عمل کند، ولی همین آدم نتواند کشور را اداه کند و یا حتی یک وزارت خانه دیگر؛ لذا این حاکی از این است که هرجایگاهی شرایط خودش را دارد. معنایش این نیست که آن شخص لزوما مشکلی داشته که احراز صلاحیت نشده.

 

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت:‌ در هر دوره و انتخاباتی بررسی صلاحیت را نسبت به اشخاص داریم؛ یک کسی در گذشته برای انتخابات مجلس آمده و الان برای ریاست جمهوری می‌آید. لذا هر دو امکان پذیر است.

 

طحان نظیف تاکید کرد:‌ نظر و استدلال خودمان را در جلسه بیان ‌می‌کنیم ولی نسبت به هیچکس نمی‌توانیم ورود کنیم حتی توصیه معنا ندارد.

 

وی تصریح کرد:‌ رای گیری به صورت مخفی در شورا صورت می‌گیرد و بنده نمی‌دانم نفر کنار دستی‌ام نظرش نسبت به فلان نامزد احراز بوده یا عدم احراز و کاملا مخفی است؛‌ بعد از آن نیز شمرده می‌شود و اعلام می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز