تهران ۳۱.۷۳° كمينه ۳۱.۵۱°  بیشینه ۳۲.۷۹°
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
عضو جامعه روحانیت مبارز

اکرمی: یک صندلی و یک رای، به تهمت و طعنه نمی‌ارزد

اکرمی: یک صندلی و یک رای، به تهمت و طعنه نمی‌ارزد
یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: فشار و توقع در کار اجرایی زیاد است، ولی یک صندلی و یک رای نمی‌ارزد که ادعای بی‌جا کرده و تهمت و طعنه بزنیم.
کد خبر: ۷۷۲۴۷

به گزارش معاصر، سیدرضا اکرمی درباره لزوم رعایت اخلاق در انتخابات، اظهار کرد: پیامبر اسلام با رعایت اخلاق توانست از بدترین، خشن‌ترین و جاهل‌ترین مردم، جامعه‌ای خداباور، مهربان و رحیم بسازد؛ در واقع اخلاق است که می‌تواند قلب‌ها را جذب، دل‌ها را صید، گوش ها را شنوا و چشم‌ها را بینا کند.

 

وی ادامه داد: ۴۵ سال است که جمهوری اسلامی در برابر همه جنگ‌ها، ترورها، توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان ایستاده و مقاومت کرده است. مردم ما مشکل دارند، ولی از سویی اقتدار و استقلال هم دارند. ما بیش از ۳۰ انتخابات متنوع در کشورمان برگزار کرده‌ایم که در منطقه بی‌سابقه است. اقتدار امروز کشور در سایه قانون اساسی، ولایت فقیه و حضور مردم بدست آمده است. باید در انتخابات با رعایت اخلاق، قدر سرمایه‌های خود را بدانیم و از این دستاورها پاسداری کنیم.

 

اکرمی با اشاره به شهادت رئیس‌جمهور و سایر شهدای خدمت و حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع این شهدا، تصریح کرد: احترام به این شهدا ایجاب می‌کند که در انتخابات، اخلاق رعایت شود. اخلاق جزئی از دین ماست و کسی که نماز بخواند اما اخلاق مناسبی نداشته باشد، از امت پیامبر محسوب نمی‌شود. می‌دانم فشار و توقع در کار اجرایی زیاد است ولی یک صندلی و یک رای نمی‌ارزد که انقلاب اسلامی، خون شهدا و مردم را نادیده گرفته و ادعای بی‌جا کرده، تهمت و طعنه بزنیم. جامعه از بداخلاقی‌ها آسیب دیده است پس اکنون لازم است که در انتخابات، اخلاق رعایت شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ۶ نامزد انتخابات باید به دنبال ارائه برنامه‌های خود باشند و به یکدیگر تهمت نزنند. نامزدها و هوداران‌شان دنبال فرافکنی، اِشکال‌تراشی نباشند، بلکه انصاف داشته و دلشان برای کشور بسوزد. هر کسی که تواضع داشته باشد و احترام نگه دارد، خدا او را محترم می‌کند.

 

این عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: نامزدهای انتخابات با ارائه برنامه‌های خود دنبال جذب مشارکت مردم باشند و با صداقت، صراحت و صمیمیت با مردم سخن گفته و آنها را به پای صندوق رای دعوت کنند. مردم هم نباید نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند. همه سوار یک کشتی هستیم و این کشتی را باید با همکاری به ساحل برسانیم. انتخابات یک حق و تکلیف است و باید مردم این حق و تکلیف را رعایت کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز