تهران ۳۳.۸۵° كمينه ۳۲.۷۹°  بیشینه ۳۳.۹۹°
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان:

سیمان گران نشده است

دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان می‌گوید تغییری در قیمت سیمان به وجود نیامده است.
کد خبر: ۴۱۰۳۱

به نقل از ایسنا، دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان افزایش قیمت سیمان، آهن‌آلات و میلگرد را تایید نکرد و گفت تمامی معاملات در بورس کالا صورت می‌گیرد و طی روزهای اخیر اثر و گزارشی از افزایش قیمت‌ها دیده نشده و سیمان هم هم‌چنان با قیمت پایه عرضه می‌شود و افزایشی رخ نداده است.

عبدالرضا شیخان می‌گوید:«از نظر ما افزایش نرخی حتی در بازار اتفاق نیفتاده است. ارزیابی بازار که از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز قابل پیگیری است، نشان می‌دهد افزایش قیمت سیمان نداشته‌ایم. ضمن این‌که تمامی معاملات در بورس کالا انجام می‌شود و اطلاعات بورس و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد طی دو هفته گذشته (با توجه به عرضه هفتگی)، خریداری وجود نداشته و کسی تمایل به خرید سیمان نداشته است. 

دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان ادامه می‌دهد: «بازار برای گرانی سیمان کشش چندانی ندارد؛ این در حالی است که محدودیتی برای فروش وجود ندارد و اگر خریدار و ساخت‌وسازها برقرار بود، خرید صورت می‌گرفت. قیمت‌هایی که بر اساس آن معاملات در بورس کالا انجام می‌شود، قیمت‌های پایه است و هیچ‌کس هم بالاتر از قیمت‌های پایه امکان فروش ندارد؛ بنابراین صحبت‌های اخیر مبنی بر افزایش قیمت سیمان، مورد تایید ما نیست و مدرکی برای ثبات آن وجود ندارد؛ چرا که ملاک اصلی سازمان حمایت و بورس کالاست. گزارش‌های واصله به ما، حاکی از افزایش نرخ سیمان حتی در بازار نبوده است. اگر افزایش نرخی رخ داده بود، قطعا سیمان فروش بیشتری داشت.»

 

او اضافه می‌کند:«بررسی‌ها نشان می‌دهد حتی در برخی مناطق کشور، سیمان ارزان‌تر هم شده و گرانی مطرح نبوده است. خوشبختانه در حال حاضر شرایط ثابتی بر بازار حاکم است و اتفاق خاصی نیفتاده؛ اما این نکته را نیز نباید نادیده گرفت که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید از جمله دستمزدها و تاثیر آن بر سایر عوامل همچون پیمانکاری‌ها، تعمیرات و نگهداری و... قیمت سیمان قطعا قیمت‌های فعلی نخواهد بود و قیمت‌ واقعی، این‌ها نیست.»

 

این مقام صنفی، با اعلام قیمت پایه هر پاکت سیمان  ۵۰ کیلوگرمی بین ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۸ هزار تومان، می گوید«کسانی که می‌گویند سیمان افزایش قیمت داشته است، مدارک خود را ارائه دهند؛ ملاک و مدرک ما بورس کالاست که در دسترس و قابل ملاحظه برای همه است. اگر قیمت‌ سیمان به قیمت‌های اعلام شده رسیده بود، تمامی محصولات ما خریداری شده بود و برای ما نیز بهتر بود؛ چرا که در حال حاضر سیمان عرضه شده خریداری نمی‌شود.»

 

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز