تهران ۳۳.۸۵° كمينه ۳۲.۷۹°  بیشینه ۳۳.۹۹°
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
سفر استانی به اراک

جلیلی: فرصت‌ها را استفاده نکنیم، تهدید می‌شوند

جلیلی: فرصت‌ها را استفاده نکنیم، تهدید می‌شوند
جلیلی، کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: خدمت شهید رئیسی خدمت همراه با صداقت بود و با همه توان و صادقانه برای تحقق وعده هایش عمل کرد.
کد خبر: ۷۷۲۴۴

به گزارش معاصر، سعید جلیلی پنجشنبه‌شب ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ در مصلی اراک، اظهار کرد: استان مرکزی یک استان پرافتخار است. امام بزرگوار ما از این استان بود. امیرکبیر از این استان است و این موجب افتخار است. یکی از الگوهای ما در انضباط مالی امیرکبیر است. کل دوره صدارت امیرکبیر کمتر از سه سال بود. او در کمتر از سه سال نشان داد می‌توان موفقیت‌های بزرگ را رقم زد. استان مرکزی خاستگاه بسیاری از مراجع و دانشمندان ما بوده است.

 

وی ادامه داد: امشب صحبت ما درباره انتخاب یک مسیر است. شما در این استان یک حرکت بزرگ انجام داده‌اید. وقتی شهید رئیسی به این استان آمد، حرکتی شروع کرد. من امشب به هپکو رفتم و دیدم کارگران امشب در سوگ او بودند. خدمت او خدمت همراه با صداقت بود و با همه توان و صادقانه برای تحقق وعده هایش عمل کرد و برای تحقق این وعده ها، تمام وجودش را تقدیم کرد.

 

وی یادآور شد: یکی از تلخ ترین خاطرات من؛ ۱۰ سال پیش روزی بود که کارگرانی از هپکو به تهران آمدند و آن‌چه در هپکو گذشت را شرح دادند که در سال ۸۶، ۱۸۰۰ ماشین الات سنگین تولید می کردیم و الان تولید به صفر رسیده و کارگران حقوق نمی گیرند. گفتند یکی از کارگران اقدام به خودکشی کرده بود اما امشب آن عزیز را دیدم و او می گوید آرامش دارم و این را مدیون شهید رئیسی می‌دانم.

 

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: یک مسیر این است که ۸ سال به مردم بگویند با فلان مسیر در روابط خارجی همه مشکلات را حل می‌کنیم اما دلار ۲۵۰۰ تومان ۱۰ برابر شد، به تحریم ۸۰۰ مورد افزوده شد. شهید رئیسی این ریل را تغییر داد. او روابط را در دو سه کشور خلاصه نکرد و گفت باید با همه کشوها تعامل سازنده داشت. کسانی می گفتند روزی ۲۰۰ هزار بشکه نمی توانیم بفروشیم مگر اینکه فلان امتیاز را بدهیم اما شهید رئیسی نشان داد می توان نفت را فروخت. مقامات آمریکایی می‌گویند ایران ۲ میلیون نفت می فروشد. با تغییر ریل در ایران و انتخاب شما مردم، کسانی که از راهبرد فشار حداکثری صحبت می کردند، گفتند این راهبرد شکست فاحش خورده است.

 

وی ادامه داد: باید بدانیم الان در چه نقطه ای هستیم. براساس اعلام دشمنان ما، روند تحولات جهانی به گونه ای پیش رفته است که قدرت ایران ارتقا یافته و یاران یک عنصر تاثیرگذار در معادلات منطقه و جهان است.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز فرصت‌های بسیاری برای کشور ما در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی، سیاسی و فرهنگی ایجاد شده است و موقعیت بی نظیری ایجاد شده است. در کشور فرصت های فراوان داریم. از این مهم تر این است که در کنار مواهبی که داریم، فرصت نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده و متخصص داریم.

 

جلیلی گفت: شعار یک نامزد انتخابات باید تابلوی تمام و عصاره برنامه او باشد. شعار من یک جهان فرصت، یک ایران جهش است که براساس مطالعات ۱۰ ساله با جمع کثیری از مردم، مدیران، اساتید، کارگران و کشاورزان تهیه شده است. ۱۴۰ سفر به تمام نقاط کشور انجام شد تا این برنامه تهیه شد. اگر یک جهان فرصت داریم، باید ثمره آن یک ایران جهش باشد.

 

وی گفت: رئیس جمهور باید برنامه دقیقی داشته باشد. فردای انتخابات باید شروع این برنامه باشد و شروع ادامه راه شهید رئیسی باشد. دولت باید بداند این کار بزرگ وقتی صورت می گیرد که هر ایرانی به تناسب استعداد خود نقش در جهش کشور داشته باشد.

 

وی همچنین گفت: وقتی صحبت از جهش می کنیم، هر روستا باید یک سلول جهش کشور بشود. هر دانشگاه باید مرکز نوآوری بشود. این بد است برخی دستگاه های دولتی به جای خرید از داخل، واردات می‌کنند. در هپکو مطرح شد که این کارخانه بیشتر از هزار دستگاه ماشین آلات تولید دارد و دولت باید کمک کند تا این روند متوقف نشود تا در همین اراک تولید انجام شود و نیازی به واردات نباشد. دشمن گفت می خواهیم بنزین را تحریم کنیم چون بنزین را وارد می‌کردیم اما وقتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس ساخته شد در تولید بنزین خودکفا شدیم و تحریم بنزین شکست خورد.

 

شهید رئیسی نشان داد می توان 1.5 میلیون بشکه نفت فروخت و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. البته اصلا دغدغه ما نباید فروش نفت باشد. کسی که نفت ما را می خرد آن را به فرآورده تبدیل کرده و ده برابر قیمت نفت به ما می فروشد. اگر ده پالایشگاه داشته باشیم می توانیم نفت منطقه را بخریم و به فرآورده تبدیل کنیم و هزاران شغل ایجاد کرده و برای کشور ارزآوری می کنیم. زمانی می گفتند نیازی به پالایشگاه نداریم. این هم یک رویکرد است و ملت باید انتخاب کند کدام رویکرد را انتخاب کند. یک زمان می گفتند بدون تصویب فلان کنوانسیون نمی توان ادامه داد اما شهید رئیسی نشان داد کشور معطل نمی ماند.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوی خاطر نشان کرد: دشمن از ما کینه دارد چون زمان می گفتند حق ندارید کوچکترین حرفی به رژیم صهیونیستی بزنید اما امروز وقتی عزیز از ما شهید کرده و جسارتی می کنند، از این کشور صدها مشوک به درون رژیم صهیونیستی فرستاده می شود و او هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

وی گفت: ایران در مرز دانش حرکت می کند. ما در یک جهان فرصت هستیم اما فرصت ها همیشگی نمی ماند. اگر از فرصت استفاده نکنیم، آنها به تهدید تبدیل می شوند. روسای جمهور آمریکا در سه سند امنیت ملی خود بیان کرده‌اند که باید فاصله علمی خود با سایر کشورها تا صد سال آینده باقی بماند. الان بحث هوش مصنوعی مطرح است و آمریکا می خواهد در این زمینه انحصار ایجاد کند.

 

جلیلی افزود: اینجاست که انتخاب ها مهم است. برخی می گویند در کشور آسیب و ضعف داریم. ما اگر آسیبی داریم، آن را می توان با قدرت و قوت برطرف کرد. دشمن اعتراف می کند نقاطی را که تحریم کرده است مثل صنایع دفاعی، ایران در همان نقاط پیشرفت داشته است. آیا این را در خودرو یا کشاورزی نمی توانیم انجام دهیم؟

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز